bicie na kierownicy przy 120 km/h

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
byncek85

bicie na kierownicy przy 120 km/h

#1 Post autor: byncek85 »

Mam bicie na kierownicy przy 120 km/h
Co to moze byc? Wywarzylem kola dalej mam bicie, myslalem ze cos z zawieszeniem ale bylem na kontroli i powiedzieli ze nie ma zadnych luzow !

moze to opony na zimowych mialem bicie , zmienilem na letnie i tez jest ale duzo mniejsze

Chyba ze tarcza hamulcowa krzywa?

moze tak byc?

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Możliwa tarcza, ewentualnie rypnięta geometria.

Zmagam się z podobnym problemem tyle że powyżej 130 i już praktycznie go rozwiązałem

Spróbuj doważania kół, lub wyważ je u innego wulkanizatora

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: BajBus »

temacik już był nawet przy podobnym zakresie predkości link
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

byncek85

#4 Post autor: byncek85 »

wywazalem juz 2 razy za pierwszym razem mialem przednie zle wywazone, tylnie ok za drugim raze mi juz dobrze wywazyli te kola ale dalej jest male bicie opony wogole nie
sa poscinane wygladaja ok przy 130 140 km/h nie mam zadnego bicia juz

Awatar użytkownika
jarojk
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 17 gru 2009, 23:16
Imię: Jarek
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Enjoy
Model: zb
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: jarojk »

a masz orginalne felgi ?? - w starej asterce mialem felgi nie od niej tylko inne zamontowane i był identyczny problem, po zmianie na właściwe - jak ręką odjął...

PAWL

#6 Post autor: PAWL »

witam
Miałem ten sam problem powyżej 120 km /h drgania na kierownicy . Żadnych luzów w zawieszeniu nie miałem . Byłem u trzech oponiarzy dopiero przy 4 podejściu koleś który też jeżdził Oplem wywarzył mi to elegancko , twierdził że ople są czułe na wywrzenia niewiem ile w tym prawdy w każdym bądż razie usuną problem .

pzdr

byncek85

#7 Post autor: byncek85 »

felgi mam orginalne nie wiem co sie dzieje spruje wymienic tarcze i lkocki bo i tak juz czekaja na wymiane to zobaczymy czy dalej beda drgania

Awatar użytkownika
zibek99
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 15 kwie 2010, 10:24
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#8 Post autor: zibek99 »

Witam
Miałem taki problem pomiędzy 110-120km/h drgania kierownicy - pojechałem sprawdzić zawieszenie i było ok, mechanik poradził żeby wyważyć koła pomimo tego, że tydzień wczesniej zmieniłem opony i były wyważane. W moim przypadku pomogło wyważenie kół u innego wulkanizatora. Ten co mi wczesniej wymieniał koła najprawdopodobniej miał walniętą wyważarkę albo się słabo przyłozył.

djwesti

#9 Post autor: djwesti »

byncek85 pisze:Chyba ze tarcza hamulcowa krzywa?
Jesli byś miał tarcze hamulcowe krzywe to dość mocno było by to odczuwalne przy hamowaniu z małej prędkości ( miasto ) a dość mocno z wysokich prędkości , Sam sie o tym przekonałem , wracając z niemiec na autostradzie własnie miałem dość mocne hamowanie i było to mocno odczuwalne .

Wydaje mi sie ze to kwestia wyważenia koł , a jak ze stanem ogumienia ?

AndrzejS

#10 Post autor: AndrzejS »

Może opony trafione , jakiś balon?

Awatar użytkownika
raszmen
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 18 kwie 2010, 10:59
Lokalizacja: Ogrodzona
Model:

#11 Post autor: raszmen »

W moim przypadku też tak jest i regularnie muszę jeździc na wyważanie kół, na jakiś czas jest OK! Niestety mamy takie drogi!!

gwizdenson

#12 Post autor: gwizdenson »

Panowie.U siebie robiłem już chyba wszystko-wyważanie kół,zamiana od innego wozu,wymienione tarcze i klocki tył i przód,robiona zbieżność,luzy na zawieszenieniu sprawdzane na szrpakach i systemem "łomowym" i nic.Przy hamowaniu od ok.80km drgania kierownicy i przy prędkości powyżej 120km/h to samo.I pomysły już mi się skończyły.

Woytas

#13 Post autor: Woytas »

a sprawdzałeś magiel kolego?

gwizdenson

#14 Post autor: gwizdenson »

no to jeszcze to Wytas.A jak to sprawdzić?

Woytas

#15 Post autor: Woytas »

również na szarpakach, z tym, że trzeba patrzeć nie na końcówki (stronę kół) ale z drugiej strony (od strony kolumny) mozna auto podnieść i "łomowo" też sprawdzić.
Jak sprawa z olejem do wspomagania, ucieka go troszkę z czasem (robisz dolewki)?.
Najlepiej było by z jakimś fachowcem to obejrzeć bo przy maglownicy zdarzają się przypadki (rzadko), że nie widać żadnych problemów a jednak jest walnięta.
Z drugiej strony trzeba mieć zaufanie do warsztatu, żeby Ci jej od razu nie zdjęli z chęcią regeneracji- bo to koszt samej regeneracji ok 300-450 PLN przy maglu ze wspomaganiem.
Generalnie po sprawdzeniu wszystkich opcji, właśnie objawem walniętej maglownicy jest bicie przy hamowaniu ale mogę się mylić z diagnozą :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”