Zawieszenie amortyzatory Koni Sprężyny H&R

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Davido

Zawieszenie amortyzatory Koni Sprężyny H&R

#1 Post autor: Davido »

Witam was.
Chcę się z wami podzielić moimi przygodami z wymianą zawieszenia w ZA OPC.
Zaczęło się od tego jak dokonałem zakupu Swojej Zośki.
Już w Szwajcarii poprzedni właściciel zamontował sprężyny obniżające H&R -40 mm.
Auto wyglądało pięknie i tak też się prowadziło , ale tylko na równej nawierzchni.
Jeśli pojawiały się duże nierówności samochód dziwnie się zachowywał.
Podejrzewałem że może seryjne amorki z opc już umarły, ale przed zakupem nowych postanowiłem przełożyć z powrotem seryjne sprężyny, które dostałe w komplecie przy zakupie zośki. I tu zdziwienie auto płynie na nierównej nawierzchni, cicho i komfortowo. Niestety na felgach 18" i seryjnym zawieszeniu wyglądała komicznie.
Wniosek taki amorki OPC nie trzymają sprężyn H&R.
I pojawił się problem z doborem odpowiednich amorków.
Przez przypadek zdobyłem kontakt do BBP Polska dystrybutora amortyzatorów KONI.
Okazało się, że Koni sprzedaje Kity ze sprężynami H&R dokładnie takimi jakie są w mim aucie.
Są dwie możliwości droższe Koni Sport z regulacją siły tłumienia.
Lub tańsze Koni STR.T bez tej możliwości.
Zdecydowałem się na KONI STR.T po dłużej rozmowie z BBP.
Czas oczekiwania dość spory.
Zamówienie wysłane w lipcu.
Przody już do mnie dotarły.
Natomiast tyły dopiero będą w Warszawie 07,10.
I pierwsza jazda po zamontowaniu tylko przednich amortyzatorów.
Nie spodziewałem się że auto tak będzie się zachowywać.
Jeśli chodzi o twardość to jest praktycznie tak samo ja na seryjnych OPC.
Natomiast na nierównościach pięknie współpracują ze sprężynami H&R.
Amorki trzymają i pracują w całym zakresie pracy sprężyn.
Czekam jeszcze na tyły ale już mogę polecić amorki Koni nawet do seryjnych sprężyn OPC.
Załączniki
IMG_1339.JPG
IMG_1338.JPG

Awatar użytkownika
Biały
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: 30 mar 2014, 23:16
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#2 Post autor: Biały »

Jak to nie tajemnica to zdradź kolego jakie są koszta w porównaniu do seryjnych ;) Powoli przymierzam się do wymiany amorków. Ale sprężyny zostaną seryjne...w astrze miałem progresywne H&R. Nie dość że plomby z zębów wypadały to buda po czasie wyraźnie dostała w kość :|

Davido

#3 Post autor: Davido »

ja latam na 18 calowych kołach i uwierz że jest ok. Chciałem na początku kupić Bilsteina b8 ale obawiałem się właśnie że będą za twarde. Wybrałem koni i powiem ci że są bardzo zbliżone do seryjnych OPC. A wiadomo że nie ma zamiennika, nawet próbowałem założyć typowe od zafiry nie opc i bardzo szybko je zdemontowałem, praktycznie zero trzymania.
Generalnie to cena praktycznie identyczna jak amorki seryjne w salonie.
Komplet na auto około w moim przypadku to 1100 zl.
Ale to nie jest cena detaliczna.
Firma w której pracuje ma spory upust w Koni Polska, i kupowałem na firmę.
Ale polecam zadzwonić bardzo fajni ludzie tam siedzą.
http://www.koni.com.pl/

Awatar użytkownika
tomekx9
Mieszkaniec
Posty: 342
Rejestracja: 23 gru 2014, 13:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Biała Rawska
Auto: Zafira OPC
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: tomekx9 »

Davido mógłbyś napisać nr amorów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”