Strona 1 z 1
Podskakiwanie na pełnym skręcie.
: 27 mar 2016, 12:28
autor: jkbsrwk
Witam, wczoraj zauważyłem taki problem, że samochód przy pełnym skręcie w obie strony tak jakby podskakuje. Co to może być? Przegub? Dodam, że nie bity, cały czas na tych samych kołach- generalnie bez żadnych przygód. Proszę o poradę i życzę Wesołych Świąt
: 27 mar 2016, 15:34
autor: SD72
jkbsrwk pisze:że samochód przy pełnym skręcie w obie strony tak jakby podskakuje.
Na postoju czy podczas jazdy
: 27 mar 2016, 15:47
autor: Janus
bazyliszek72 pisze:jkbsrwk pisze:że samochód przy pełnym skręcie w obie strony tak jakby podskakuje.
Na postoju czy podczas jazdy
Jeżeli podczas jazdy, wychodzenia z zakrętu, to pewnie urwał się stabilizator z jednej strony
: 27 mar 2016, 20:47
autor: Skasowany użytkownik 6483
Jeśli Ci tkz"podcina" jedno koło kolego , to możesz mieć krzywą piastę - wąs od drążka kierowniczego albo od swożnia wahacza. Tyle ,że piszesz ,że auto bezwypadek a więc może być jedynie taki problem ,że gdzieś na coś najechałeś lub walnąłeś i skrzywiłeś piastę. ja tak miałem w Astrze II i wymiana piasty pomogła. Strasznie mi sie slizgała na śniegu jak skręcałem. czułem wręcz jak jedno koło sie ślizga i auto nie chce skręcać tak jak bym sobie tego zyczył.
: 28 mar 2016, 12:09
autor: jkbsrwk
Jestem jedynym kierowcą, nie przypominam sobie, żadnej większej dziury czy krawężnika. Dzieje się tak podczas jazdy jak jeżdżę w kółko w lewo lub w prawo
Mam nadzieję, że mogę chociaż spokojnie dojechać do serwisu? (20km ekspresówką bo na święta odstawiłem i jeżdżę innym).
: 28 mar 2016, 20:39
autor: tomzam
może koło nie dokręcone??
: 28 mar 2016, 20:46
autor: Kolo72
Ja stawiam na uszkodzony dyfer.
Przy zablokowanym dyfrze, oba koła obracają się z taką samą prędkością.
Podczas jazdy na wprost, problemu nie ma.
Podczas skrętu, koło po wewnętrznej stronie powinno obracać się wolniej.
Jeśli tak się nie dzieje, zaczyna podskakiwać.
: 29 mar 2016, 19:28
autor: jkbsrwk
Hmm... po wizycie w serwisie dolegliwość ustała, a panowie nic nie znaleźli
: 29 mar 2016, 20:04
autor: tomzam
no to miałeś nie dokręcone koło
zdjęli żeby pozaglądać i nikt nie zwrócił na to uwagi, zwłaszcza jak się odkręca kluczem pneumatycznym to nie wyczuje czy śruby były dokręcone czy nie, potem wszystko poskładali i jest git
: 08 maja 2016, 17:58
autor: Pabloot
Działo Ci się tak od samego początku jazdy czy dopiero jak się zagrzał silnik/skrzynia ktoś pisał na forum że po wymianie przegubu na zamiennik po zagrzaniu tak mu się działo bo był za długi i za głęboko w skrzynie wchodził... więc może jednak problem z przegubem może jakieś zabezpieczenie się "wykruszyło"????
: 09 maja 2016, 10:04
autor: sergiu
jkbsrwk, jeżeli towarzyszą temu głuche stukania, zgrzyty, itp, to może to być wina z półośką. Im większy skręt tym większe i głośniejsze objawy.