Strona 1 z 4

CZUJNIKI OKŁADZIN

: 07 maja 2009, 19:21
autor: KOPERNIK
Witam. mam małe pytanko chodzi o czujniki okładzin czy w zafirze sa tez na tylnych kołach pytam dlatego iż zaczyna mi sie wyświetlać ze jest koniec okładzin tylko teraz nie wiem czy tył czy przód.pozdrawiam
Proszę o porade..

: 07 maja 2009, 19:56
autor: Maciek
Czujnik jest tylko z przodu i raczej tylko w lewym kole, bo teoretycznie klocki powinny zużywać się równomiernie.

: 07 maja 2009, 21:20
autor: slawinek
U mnie są dwa czujniki w przednich prawym i lewym kole.

proponuje sprawdzić kabelek.Często pęka i pokazuje wtedy że okładzinki do wymiany to wcale nie musi być prawda.Wzrokowo sprawdź klocki.Kabelek ,jeżeli to on to da się zlutować lub można wymienić na nowy.
W tylnych kolach czujników nie mam.

: 07 maja 2009, 21:23
autor: Maciek
slawinek pisze:U mnie są dwa czujniki w przednich prawym i lewym kole.
No w końcu ktoś potwierdził, że jednak są dwa.

: 07 maja 2009, 21:46
autor: scaniairizar
ja też mam dwa :)

: 04 gru 2009, 14:44
autor: giant19s
A jak sygnalizowane jest to kończenie sie klocków?
Jakaś kontrolka (jak wygląda) czy błąd na kompie?
I gdzie są te kabelki?

: 04 gru 2009, 14:51
autor: QRZOL
kabelki są dwa takie cienkie są widoczne za tarczą dochodzą do klocka hamul. sygnalizowane jest tarciem ogranicznika o tarcz i chyba kontrolką od ręcznego lub komunikatem na kompie....nie doświadczyłem tego bo u mnie ktoś odciął kabelki od klocków i mam tylko ogranicznik... :)

: 04 gru 2009, 15:38
autor: wiehol
jacek2308 pisze:jak widzę z powyższych postów to czujniki są dwa bo z jakiś miesiąc temu wymieniałem klocki z przodu i też był czujnik przy dwóch kołach z przodu ale dziś rano komp. wyświetlił mi błąd klocków więc jak piszecie że z tyłu nie ma to pewnie raczej się przerwał przewód gdzieś z przodu :( bo już myslałem że mam zaglądać na tył bo jak zmieniałem te zprzodu i razem koła na zimówki to tył wyglądał jeszcze ok. więc sprawdzę jutro przód ... i pewnie wymiana czujnika mnie czeka :( i kaska na nowy :(
Witam. Jacku- wcale nie koniecznie zużyciu lub uszkodzeniu uległ czujnik. Ja w tym tygodniu przerabiałem u siebie temat komunikatu o klockach więc można powiedzieć, że jestem na bieżąco z tym problemem. Klocki u mnie mają jeszcze odpowiednią długość, czujniki i przewody od nich też są OK a przyczyna leżała we wtykach od czujników. Są one umieszczone w nadkolu i niby osłania je jakaś tam sobie gumka ale styki w środku były zaśniedziałe. Jak bedziesz sprawdzał to upewnij się, że są to napewno złączki od czujników klocków a nie czujników ABS-u. Pozdrawiam.

: 04 gru 2009, 19:56
autor: rzadki
jacek2308 pisze:na wyświetlaczu pojawił mi się napis "klocki hamulcowe" przedwymianą tak samo mi się to pojawiło i jak się pojeździ dłużej to również i te czujniki są do wymiany bo zostaną starte przez tarcze
tak zapala się CHECK i pokazuje "klocki hamucowe". klocki się wymienia dość rzadko, wtedy tez polecam wymienić czujnik na nowy. często się spotkałem z opiniami oplomaniaków, ze niedługo po wymianie klocków i tak musieli dokupować czujnik, więc jak już zdjete koło to polecam.

: 04 gru 2009, 23:11
autor: darkp1
A mi piszczy przy hamowaniu a klocki są jeszcze ok i błędu na kompie nie pokazuje. To dopiero zagadka, co? :mrgreen:

: 05 gru 2009, 00:15
autor: Anony Mous
ja tam swoje swoje czujniki mam poskręcane tak że nigdy nie dadzą o sobie znać :mrgreen: u mnie również cały czas był z tym problem. Wolę teraz sam sobie sprawdzać jak to wygląda.

Jeśli chodzi o piszczenie to albo klocki są złej jakości lub też masz za duży "rant" na tarczach hamulcowych. Wtedy klocki zahaczają o ten rant i właśnie piszczą. :>

: 05 gru 2009, 08:07
autor: dejna
darkp1 pisze:A mi piszczy przy hamowaniu a klocki są jeszcze ok i błędu na kompie nie pokazuje. To dopiero zagadka, co? :mrgreen:
istnieje jeszcze możliwość, że to jest wina materialu, z któego składa się okładzina w klockach... jest duża szansa, że musi sie jeszcze troszke przetrzeć i będzie cicho.... :)

: 05 gru 2009, 17:15
autor: darkp1
Ja jeżdżę swoją rok, i dopiero niedawno zaczęło piszczeć. Może tak być?

: 06 gru 2009, 00:12
autor: rzadki
jacek2308 pisze:w poprzednim opelku też tak miałem to podobno oznaka że są dość twarde klocki ...y
zakupiłem tarcze i klocki firmy ATE, ponoć jedna z lepszych, w tej cenie i też piszczały nowe klocki. owe klocki właśnie należą do twardszych, ale i odporniejszych na zużycie

darkp1, jeśli nie wymieniałeś a zaczęły piszczeć, to może jednak te blaszki ostrzegawcze. mówisz że klocki ok, a sprawdzałeś wszystkie? bo może nie dojrzałeś, a po prostu jeden klocek CI się już nadmiernie zużył?

: 06 gru 2009, 10:18
autor: darkp1
rzadki pisze: darkp1, jeśli nie wymieniałeś a zaczęły piszczeć, to może jednak te blaszki ostrzegawcze. mówisz że klocki ok, a sprawdzałeś wszystkie? bo może nie dojrzałeś, a po prostu jeden klocek CI się już nadmiernie zużył?
Jakiś miesiąc temu przy zmianie kół, przyjrzałem się wszystkim klockom i jest jeszcze spokojnie ponad centymetr grubości.