uskodzone tuleje w sankach /wózku
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
uskodzone tuleje w sankach /wózku
Witam,
Czy ktoś z Was może orientuje się jaki jest koszt wymiany takich tulei ? na przegladzie dowiedziałem sie ze są do wymiany i przez to mam zdarte opony z jednej strony
pozdrawiam
Czy ktoś z Was może orientuje się jaki jest koszt wymiany takich tulei ? na przegladzie dowiedziałem sie ze są do wymiany i przez to mam zdarte opony z jednej strony
pozdrawiam
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
a czy ktos z Was wyjmował /demontował kiedys wózek/sanki z pod zafiry z18xe ?
jezeli tak to bardzo proszę o wskazówki , tuleje bym wymienił sam ale nie wiem jak sie zabrac za te sanki, silnika chyba nie trzeba podwieszac bo sie trzyma na lapach bocznych , po wyjeciu moglbym sobie je zabezpieczyc przeciw korozji, pomalowac itp a u mechanika to nic nie zrobie
jakktos kiedys to robil to plis o kontakt
dzięki Daniel
jezeli tak to bardzo proszę o wskazówki , tuleje bym wymienił sam ale nie wiem jak sie zabrac za te sanki, silnika chyba nie trzeba podwieszac bo sie trzyma na lapach bocznych , po wyjeciu moglbym sobie je zabezpieczyc przeciw korozji, pomalowac itp a u mechanika to nic nie zrobie
jakktos kiedys to robil to plis o kontakt
dzięki Daniel
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2017, 23:13 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.
- cypis36
- Przeglądacz
- Posty: 53
- Rejestracja: 30 paź 2015, 06:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: BYDGOSZCZ
- Auto: Zafira B 1,7 CDTI 125kM COSMO
- Model: COSMO
- Oznaczenie silnika: A17DTR
- Gender:
Cześć.
Tuleje na wózku wymieniałem (nie pamiętam ile ich dokładnie jest ale około 6szt-4szt są identyczne, a 2 szt są inne) Do tej operacji potrzebujesz co najmniej kanał, najlepiej podnośnik dwu kolumnowy samochodowy oraz prasę do wyciśnięcia i wciśnięcia tulei. Trzeba również odkręcić i podwiesić pompę wspomagania. Całe sanki musisz wyciągnąć. zabawy od groma. Powodzenia.
Pozdrawiam Marcin.
Tuleje na wózku wymieniałem (nie pamiętam ile ich dokładnie jest ale około 6szt-4szt są identyczne, a 2 szt są inne) Do tej operacji potrzebujesz co najmniej kanał, najlepiej podnośnik dwu kolumnowy samochodowy oraz prasę do wyciśnięcia i wciśnięcia tulei. Trzeba również odkręcić i podwiesić pompę wspomagania. Całe sanki musisz wyciągnąć. zabawy od groma. Powodzenia.
Pozdrawiam Marcin.
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
posiadam kanał
fajnie by bylo jakbyscie wrzucili jakis manual z wyjecia tych sanek na forum
tzn po kolei jak i co działaliscie , mysle ze niejedna osoba bedzie wdzieczna
ja napewno dobrego 4paka wysle jak ktos pomoze z tym tematem
Daniel
fajnie by bylo jakbyscie wrzucili jakis manual z wyjecia tych sanek na forum
tzn po kolei jak i co działaliscie , mysle ze niejedna osoba bedzie wdzieczna
ja napewno dobrego 4paka wysle jak ktos pomoze z tym tematem
Daniel
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2017, 21:49 przez xbasser, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Auto na podnosniku z 2 stron
Demontujemy koła
Odkrecamy dolne swożnie wachacza i wyciągamy je ze zwrotnicy
Odkręcamy łączniki stabilizatora od amora
Odkręcamy maglownicę i podwieszamy
Podwieszamy chłodnicę wody do górnego pasa przedniego
Odkręcamy poduszki dolne silnika, skrzyni
Odkręcamy sanki i zdejmujemy je.
Najlepiej gdybyś miał taki ściągacz http://allegro.pl/zestaw-sciagaczy-scia ... b4c124d99e
Wtedy mniej roboty, bo nie trzeba demontować sanek na prasę.
Tylko odkręcasz sanki i wiszą sobie na łącznikach i wahaczach, a ty sobie wyprasowujesz gumy.
Demontujemy koła
Odkrecamy dolne swożnie wachacza i wyciągamy je ze zwrotnicy
Odkręcamy łączniki stabilizatora od amora
Odkręcamy maglownicę i podwieszamy
Podwieszamy chłodnicę wody do górnego pasa przedniego
Odkręcamy poduszki dolne silnika, skrzyni
Odkręcamy sanki i zdejmujemy je.
Najlepiej gdybyś miał taki ściągacz http://allegro.pl/zestaw-sciagaczy-scia ... b4c124d99e
Wtedy mniej roboty, bo nie trzeba demontować sanek na prasę.
Tylko odkręcasz sanki i wiszą sobie na łącznikach i wahaczach, a ty sobie wyprasowujesz gumy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 79
- Rejestracja: 11 wrz 2014, 10:38
- Imię: DANIEL
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: ZAFIRA A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ryba dzieki ,
bede dzialal z tematem od 9 pazdziernika, wtedy mam urlop,
zbieram narazie informację , w weekend wjade sobie na kanał popatrze jeszcze i jak bede mial jakies pytania to dam znac
sworznie wahacza i łącznik stabilizatora juz wymianiałem , nigdy natomiast nie dzialalem przy maglownicy i pompie wspomagania - musze rozkminic
chlodnice sie podwiesi
poduszki silnika musze rozkminic o ktore chodzi - i pytanie czy silnika nie musze podwieszac ?
temat demontazu sanek tez musze rozkminic jak wejde do kanału
ps; takiego urzadzenia nie mam , znajomy powiedzial ze jak wyjme sanki to zebym do niego podjechal to jakas domowa metoda wymieni mi te tuleje- nie wiem jak?
jak wszystko sie uda napewno temat opijemy
bede dzialal z tematem od 9 pazdziernika, wtedy mam urlop,
zbieram narazie informację , w weekend wjade sobie na kanał popatrze jeszcze i jak bede mial jakies pytania to dam znac
sworznie wahacza i łącznik stabilizatora juz wymianiałem , nigdy natomiast nie dzialalem przy maglownicy i pompie wspomagania - musze rozkminic
chlodnice sie podwiesi
poduszki silnika musze rozkminic o ktore chodzi - i pytanie czy silnika nie musze podwieszac ?
temat demontazu sanek tez musze rozkminic jak wejde do kanału
ps; takiego urzadzenia nie mam , znajomy powiedzial ze jak wyjme sanki to zebym do niego podjechal to jakas domowa metoda wymieni mi te tuleje- nie wiem jak?
jak wszystko sie uda napewno temat opijemy
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Obawiam się że ten znajomy nie poradzi sobie domowymi sposobami z tulejami.
Bez prasy się nie obejdzie, a o wybijaniu młotkiem niech zapomni.
Wiem co mówię bo robi się takie rzeczy w robocie.
Jak już chcesz sam demontować to ok, ale jedź na prasę do kogoś z tym bo tuleje naprawdę mocno siedzą nie raz.
Bez prasy się nie obejdzie, a o wybijaniu młotkiem niech zapomni.
Wiem co mówię bo robi się takie rzeczy w robocie.
Jak już chcesz sam demontować to ok, ale jedź na prasę do kogoś z tym bo tuleje naprawdę mocno siedzą nie raz.
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Tulei jest 6 szt. Osobiście wole wykręcić sanki i położyć je na stole, ale jest też możliwość tego pod spodem zrobienia wystarczy mieć długą śrubę z nakrętką , odpowiedniej średnicy podkładki i dobrać odpowiednią nasadkę. Oglądasz sanki i szukasz w którą stronę jest wciskana tuleja aby ją wypchnąć z powrotem. Śrubę z podkładka o średnicy jak najbardziej zbliżoną do średnicy tulei wkładasz w starą tuleje od tyłu a z przeciwnej strony nasadkę z podkładką i nakrętką. Nasadka ma mieć otwór troszkę większy od tulei tak aby można było wycisnąć w nią starą. Wszystko składasz i kręcisz śrubą tak długo aż wyciśniesz tulej. Czasami bywa tak że wyjdzie tylko gumowy środek a metal na zewnątrz zostaje to wtedy ten pozostały element przecinasz wrzeszotem w środku i pozostałość wybijasz.
Dokładasz do tego koło 120 zł i masz nowe sanki z tulejami ....Rybka pisze: Najlepiej gdybyś miał taki ściągacz http://allegro.pl/zestaw-sciagaczy-scia ... b4c124d99e
Oczywiście jeśli prowadziłbym warsztat - to oczywiście, że tak, ale na prawdopodobnie
jedną wymianę to chyba się nie kalkuluje.
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2017, 10:47 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.