Strona 1 z 2

Grzechotanie przy hamowaniu z przodu

: 16 paź 2017, 14:37
autor: pablo811
Wita. Od pewnego czasu co jakiś czas przy hamowaniu czuje pod pedałem hamulca grzechotanie jakby załączał się ABS. Kontrolka abs czasami się zapala podczas jazdy. Zgadza silnik i odpale to kontrolka gaśnie o jest ok. I tak co jakiś czas.
Może być taki objaw jak się kończą tarcze i klocki?

: 16 paź 2017, 15:20
autor: kysiu241
Nie łączył bym z twoim przypadkiem tarcz lub klocków nie mają nic wspólnego z absem. Natomiast zainteresował bym się w pierwszej kolejności czujnikami a następnie sam sterownik pompy abs. Zacznij od sprawdzenia błędów czy jakieś są i napisz na forum, na pewno sporo to wyjaśni i będzie wiadomo gdzie dalej szukać.

: 16 paź 2017, 15:25
autor: pablo811
Na komputerze pokazuje błąd nieznany prawe koło.
Czujnik myślę że jest dobry bo gdyby był uwalony to kontrolka świeciło by się cały czas.
Może w pompie coś nie tak czy sterowniku masa nie styka czy coś. Gdzie tego szukać.

: 16 paź 2017, 15:49
autor: kysiu241
Podmiana czujnika na inny lub zamienić stronami też na pewno by sporo wyjaśniła, może być na wykończeniu i dla tego raz działa a raz nie przy podmianie błąd powinien pokazać ci się na przeciwnym kole. Jeśli to sterownik to powinien być brak komunikacji z abs, ale nie zawsze. Sterownika sam nie naprawisz z tego powodu że są tam naprawdę cienkie druciki zalane jakimś żelem czy czymś, czasem te druciki się urywają i powodują tego typu problemy. Są za to fachowcy którzy naprawiają takie sterowniki koszt ok 300zł.

: 16 paź 2017, 15:57
autor: pablo811
Podmienić nie mam jak na inny a zamiana stronami to chyba trza całe piasty razem z czujnikami bo one są zespolone.
Ale dzięki będę szukał dalej

: 16 paź 2017, 16:49
autor: Sumik
Zobacz przez felgę czy klocki się kończą. To widać czy jeszcze masz jakieś okładziny czy tylko zostały blachy.

: 16 paź 2017, 17:05
autor: pablo811
Klocka jeszcze coś tam jest, tarcza ma około 22,5mm.
Ale jak kolega wyżej pisał raczej chyba nie ma to znaczenia.

: 16 paź 2017, 17:14
autor: Dziadek13
pablo811 pisze:Na komputerze pokazuje błąd nieznany prawe koło.
Czym to odczytywałeś?.
pablo811 pisze:Czujnik myślę że jest dobry bo gdyby był uwalony to kontrolka świeciło by się cały czas.
Żle myślisz i jak będziesz tak dalej myślał to będziesz miał bum!! na drodze.
Dopuść myśl do siebie że masz do wymiany piaste z czujnikiem abs i nie wymyślaj innych problemów.
A na pewno masz błąd:
C0040 Otwarty obwód sensora przedniego prawgo koła
Lub
C0050 Otwarty obwód tylnego prawego koła

: 16 paź 2017, 17:49
autor: pablo811
Odczytywałem Opel Scanerem.
Czyli co dzis Piasta z abs jest dobra a za kilka dni zepsuta potem znowu dobra i potem znowu zepsuta.
Ja kupie Piasta wydam parę stów a jeśli to nie będzie to zwrócisz mi kasę? Bo i takie przypadki były.
Najlepiej zapali się kontrolka ABS wymienić piaste. Zapali się kontrolka silnika wymienić silnik.

: 16 paź 2017, 18:02
autor: kysiu241
Nie myśl w ten sposób, prosiłeś o pomoc to pomagamy chcesz wymienić pół samochodu twoja sprawa. Nikt ci tu niczego nie każe, a piasta nawet jak zespolona to i tak możesz zamienić stronami bo są zamienne prawa i lewa jest taka sama więcej tylko rozkręcania. Nie podałeś też numeru błędu jaki ci wywala, w ten sposób można wróżyć z fusów. Masz podane najbardziej prawdopodobne usterki chcesz to spróbuj wymienić/podmienić nie chcesz czekaj aż abs padnie do końca i będzie nonstop sygnalizował usterkę. Ewentualnie wstaw do jakiegoś speca i niech odczyta prawidłowe błędy ewentualnie nie czytaj scanerem tylko spróbuj w tradycyjny sposób bez użycia interfejsu na forum znajdziesz jak to się robi.

P.S używka kosztuje ok 50zł więc tragedii nie ma nie przesadzaj.

: 16 paź 2017, 18:39
autor: pablo811
No tyle to jeszcze idzie dać. Ciężko się to wymienia?

: 16 paź 2017, 18:42
autor: Rybka

: 16 paź 2017, 18:46
autor: Sumik
Uszkodzone piasty w ZA to normalka.
Można kupić sam czujnik i wymienić, można kupić używkę, lub nową.
To jest dość ważne bo jak faktycznie czasami ABS się załącza sam bez powodu to nauczysz się wymieniać części w porę jak w coś przydzwonisz, bo nie będziesz miał czym hamować. Pomyśl o tym w ten sposób.

: 16 paź 2017, 18:47
autor: kysiu241
Jak masz trochę pojęcia o mechanice i narzędzia to spokojnie sam ogarniesz, musisz mieć na pewno długą nasadkę 32 aby odkręcić przegub od piasty, oraz nasadki typu torx do odkręcenia samej piasty od zwrotnicy.

: 16 paź 2017, 19:22
autor: Dziadek13
kysiu241 pisze:nie czytaj scanerem tylko spróbuj w tradycyjny sposób bez użycia interfejsu na forum znajdziesz jak to się robi.
W dieslu tylko komputer to nie benzyna gdzie można wypedałować błędy.