Strona 1 z 1

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 30 sty 2018, 17:18
autor: MARCEL!
Muszę wymienić sworzeń wahacza. Pytanie czy warto oryginał? Obecnie mam nitowane, oryginalne sworznie i wahacze. Lewy jest do wymiany. Oryginał w ASO ok 300 zł. :shock:
Czy lepiej zamiennik?
Tuleje to oryginał bo w ASO cena znośna ok 28 zł.

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 30 sty 2018, 21:13
autor: wamka18
Jak na moje co byś nie włożył polska każdy sworzeń wahacza wykończy. Jak kupiłem zafire to z prawej miała już wymieniany sworzeń ale na oryginał GM przez niemca. W PL po roku do wymiany wysypał się właśnie ten wymieniany az drugiej oryginał nitowany był ok. Wymieniłem tylko prawy na zamiennik SWAGa po pół roku zaczął odzywać się ten drugi włożony Delphi. Po 1,5 roku (około 15-18 tys km) okazało się że oba znowu wybite i oczywiście Delphi mocniej. Teraz założyłem Lemfordera na razie minęło 10 miesiecy i jest ok, zobaczymy jak długo :lis: .Osobiście oryginał jest za drogi lepiej brać zamiennik z górnej za około 60-70zł bo według mnie wytrzyma tyle co oryginał ale nie ten co jest montowany na pierwszy montaż. Te z pierwszego montażu są moim zdaniem robione z lepszego materiału niż zamienne oryginały.

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 30 sty 2018, 21:31
autor: wampir11111
Sworznie bym brał Lenfonder, TRW albo Febi.
Obecnie mam w Astrze G ori GM i już zrobione 80 tyś i nic nie słychać a w Zafirze też ori GM zrobione 20 tyś i jest ok
U siebie zakładałem GM bo dostałem od kumpla 8 sztuk :lol:
Resztę zawieszenia z moich autach jest z Lenfonder i TRW i nic się nie dzieje :ok:

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 31 sty 2018, 00:10
autor: TomekWGM
wymiana sworznia to banalny temat, wiec nie przejmuj sie kosztami, bo zrobisz to sam. ja kupilem SWAG i mam juz 15k i bez problemu. Wymiana najgorsza jak masz nity, tak jak mialem to w Zafirze. w AG jak byl juz na srubkach to wymiana zajmuje z 30 min.

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 31 sty 2018, 01:06
autor: MARCEL!
Mam jeszcze na nitach. Fabryczne oryginały. Wytrzymały ponad 220 000 km przebiegu, z czego ok 150 000 po Polskich drogach.
:lis: Fakt, że auto używane jest na trasach i ekspresówkach.

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 31 sty 2018, 09:19
autor: wampir11111
Pożądne wiertło fi8mm, wybijak fi8mm i coś do podłożenia najlepiej jakaś rurka pod wahacz tak żeby nit był wewnątrz :ok:
A co do sworzni wahacza to w Astrze już nalatane 100tyś na tych GM ;)

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 31 sty 2018, 09:46
autor: MARCEL!
Już zamówiłem oryginał GM.
Tłumik, czy chłodnica to może być zamiennik, ale element zawieszenia oryginał.
Ale to chyba normalne,że przy przebiegu ponad 250 000 już do wymiany sworzeń?
Przebieg myślę, że ma realny.

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 31 sty 2018, 17:39
autor: evolution1zafir
Kiedyś byłem na przeglądzie corsą c z przebiegiem 180.000 i diagnosta mówi :"całe zawieszenie w orginale" jest lekki luz w łączniku ale lepiej jezdzic na tym niz na nowym zamienniku. Wynika z tego że kiedys produkowali czesci na lata a nie jak teraz na miesiace.

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 07 lut 2018, 13:06
autor: MARCEL!
Już przepadło, kupiłem oryginalne wszystkie części. Z drugiej strony, dobrze, że są dostępne (np. w Renault Espace 3 generacji ludzie poszukują tzw. sanek (trawers) zawieszenia - oryginał ponad 3000 zł na zamówienie, używanych mało i ceny kosmiczne, zamienników brak).
Wymiana sworznia (oryginał nitowany - musieli nawiercać), tulejek stabilizatora, wymiana przewodu hamulcowego przy pompie-koszt ok 450 zł... czy to normalna cena?
Tak liczyłem na ok 300 zł, ale podobno dużo roboty z tym przewodem...

Sworzeń wahacza-oryginał czy zamiennik?

: 20 maja 2019, 11:03
autor: Mati3202
U mnie idealnie podszedł Lemforder. Kupiłem dokładnie coś takiego https://www.iparts.pl/czesc/sworzen-wah ... tml#100581, zrobiłem już koło 30 000 km na takim zestawie po bardzo różnych drogach i jak na razie nic nie puka. Moim zdaniem nie ma sensu wszystkiego kupować z ASO, bo wiele elementów ma tam mocno przesadzone ceny, a zamienniki typu Lemforder właśnie, czy Febi mają równie dobrą jakość co części OEM.