Strona 1 z 1

Jaki to silnik

: 31 maja 2009, 21:15
autor: Domel37
Witam bylem ostatnio na kompie i TECH nie chciał ruszyć na 2,0 ale ruszył na sterownikach 2,2. Mam pytanie gdzie można sprawdzić jaki to faktycznie silnik dodałbym zdjęcia mojego ale nie wiem jak to zrobić.

: 31 maja 2009, 21:57
autor: rzadki

: 01 cze 2009, 08:01
autor: Maciek
Ja jak 2.2DTI diagnozowałem Opel Scanerem to na sterowniku 2.0 :) No ale OS to nie TECH...

: 01 cze 2009, 22:27
autor: Domel37
Właśnie dodałem zdjęcie http://img46.imageshack.us/img46/8352/dsc02576.jpg obudowę dokupiłem później od 2.0 ale jakoś nie za bardzo pasuje

: 01 cze 2009, 22:30
autor: Domel37
Dla porównania znalazłem zdjęcie silnika 2.0 http://img195.imageshack.us/img195/6698/38343736.jpg

: 02 cze 2009, 00:27
autor: rzadki
tu masz zdjęcie 2,2 DTI

Obrazek


no i masz chyba 2,2. jakbyś zdjął obudowę, to byśmy więcej zobaczyli. zresztą w dowodzie masz też napisane ile kW ma silnik, po tym też można stwierdzić jaką moc ma silnik. ile Ty masz wpisane? ;)

: 02 cze 2009, 09:27
autor: Domel37
Auto kupiłem miesiąc temu z Holandii jako 2.0 i tak mam zarejestrowane ale zaciekawiło mnie to ze TECH diagnozował je na 2.2 i oglądając zdjęcia 2.0 stwierdziłem że mój silniczek się trochę różni. Po zdjęciu obudowy wygląda dokładnie tak jak ten na Twoim zdjęciu z jedna różnicą na kolektorze dolotowym ma jeszcze jeden czujnik coś takiego
http://img188.imageshack.us/img188/2092/15457575.jpg

//poprawiłem link //BajBus

: 02 cze 2009, 09:37
autor: MieHor
Domel37 - moim zdaniem jest to silnik Y20DTH - u mnie wygląda identycznie, ma też ten "czujnik" jaki pokazałeś na swoim zdjęciu.
Spójrz jeszcze na tę przynitowaną tabliczkę metalową na przedniej belce zawierającą informację o fabrycznym wyposażeniu tego samochodu - jeśli jest tam symbol LD1 - to jest to na pewno fabryczny silnik Y20DTH (chyba że z jakiegoś powodu był wymieniony, to może być inny).

Śilnik

: 26 lip 2009, 22:34
autor: timi68
Jest wiele takich Zafirek. Ja też mam zarejestrowaną jako 2.0 ale silniczek 2.2 sprawdzałem nawet czy nie wymienieny jednak oryginał. Z tego tytułu jest jednak kożyść mniejsza opłata za OC i myślę ,że to jest główną przyczyną. :lol:

: 07 lis 2009, 08:15
autor: samson
Moim zdaniem to silnik 2.0DTH z elektronicznym EGR,a pokrywe masz z 2.0 DTL .Zdiecie ktore dales do porownania to silnik 2.0 DTH z pneumatycznym EGR.

: 07 lis 2009, 09:08
autor: Gruka
Podinam się pod temat z tym samym problemem.Wstawcie jeszcze raz zdjęcie tego 2.2

: 07 lis 2009, 18:51
autor: darkp1
Mi TECH też nie chciał ruszyć na 2.0, dopiero na 2.2 poszedł ;)

: 25 lis 2009, 12:11
autor: Domel37
Witam
Sprawa z silnikiem się rozwiązała jest to auto z 2002 roku ale z listopada ale w VIN ma 2003.
Po kolejnym podpięciu do techa i zmianie rocznika na 2003 wszystko poszło jak należy. Do 2002 roku 2.0DTI diagnozowało na sterowniku EDC MSA 15M a 2.2 na PSG16 od 2003 2.0 był na PSG16. Poadrawiam

: 25 lis 2009, 12:49
autor: darkp1
Domel37 pisze:Witam
Sprawa z silnikiem się rozwiązała jest to auto z 2002 roku ale z listopada ale w VIN ma 2003.
U mnie jest tak samo, z tym że nie mam liftingu...

: 25 lis 2009, 13:57
autor: cbm80
Dokladnie jest wlasnie tak. To glownie od sterownika pompy zalezy to jak sie z silnikiem rozmawia. Stad tez jesli pompa jest PSG16 to zwykle sugerowaloby 2.2DTI chociaz do 2.0 tez czasami stosowali. Innej elektroniki silnika z ktora mozna sie polaczyc chyba juz nie ma.
Przynajmniej w prostym sofcie TECH i ABCom.
Ja znow mam z tym softem przekrety w druga strone - pelna diagnostyka i testy sa dostepne tylko po wyborze 2.0 i pompy PSG16, bo na 2.2 jakos nie chcialo dzialac (brak bylo modulow).
Oczywiscie wszystko dziala pieknie bo tak jak pisalem transmisja idzie do sterownika pompy.