Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Przy energicznym skręcie kierownicą (podczas jazdy) w lewo bądź w prawo występuje nienaturalne bujanie całym samochodem. Nie wiem skąd to się bierze bo na kanale wyszło, że amortyzatory są w porządku. Może znacie inne przyczyny??
drążek stabilizatora, łączniki, amortyzatory i sprężyny są sprawne bo były sprawdzone na stacji diagnostycznej. A to bujanie nie jest naturalne bo tak sie składa że czasami jeżdżę inną zafirą i to bujanie nie występuje.
To sprawdzenie na stacji diagnostycznej czasami a przeważnie często nie jest wiarygodne.Miałem na dziurach uderzenia z przodu i obcieranie przy skręcie.Na stacji wszystko ok.,no może lekki luz na prawym łączniku stabilizatora.W końcu zdenerwowało mnie to i sprawdziłem sam.I co łącznik stabiliztora ale lewy ,wyrwany całkowicie z górnego gniazda.Nie sprawdzą tobie również sworzni wahaczy bo tu tylko metoda"łomowa" a nie przyrządziki ,które mają stacje.Także radziłbym tobie jak masz możliwość to wjedż na kanał i sam posprawdzaj luzy.
kibic997 pisze:Witam.
Mój problem jest drobny bo nie przeszkadza w jeździe i przeglądach-natomiast poważny jeżeli idzie o komfort jazdy...
Do rzeczy-autem buja na każdej dziurze,pływa prawo-lewo jak na okręcie
Problem na tyle poważny że woże kobietę w ciąży od niedawna i delikatnie mówiąc TYLKO W ZAFIRZE jest jej niedobrze-szczerze mówiąc mi też czasami zwłaszcza jak siedzę na fotelu pasażera jest na tyle niedobrze że aż żołądek boli...
Takie drogi w Wałbrzychu,połatane i dziurawe.
Pytanie jest następujące:
Da się zmienic zawieszenie na bardziej TWARDE czy konieczna będzie wymiana konkretnych elementów-jeżeli tak to jakich i poglądowy kosztorys...?
Z góry dziękuję
Amortyzatory się kłaniają Kolego...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 10:47 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja to przeżyłem tydzień temu, przód Bilstein B4, mechanik zakupił w Rafcarze (przedstawiciel Polcaru) za 180zł sztuka ze zniżkami, cena dobra, bo oferowali także SRL za 125zł, ale bałem się montować to do Zosi. Amory jak najbardziej w porządku, auto się nie buja, są sztywne, komfort jak najbardziej OK... niestety stukanie nie ustało, ale to już inna bajka
kibic997 pisze:sugerowano mi wymianę sprężyn...
autem nie buja az tak bardzo,ktos kto by kupowal czy pierwszy raz jechal nawet by nie zauwazyl.
No to albo buja albo nie. Mi że mam amortyzatory do d*** powiedział dopiero mój mechanik, który sam miał co najmniej 5 lat Zafirę. Ja jak kupiłem Zośkę to myślałem że prowadzi się normalnie - ot miękkie zawieszenie i tyle. Dopiero jak mechanik zwrócił na to uwagę, że auto buja się na dziurach i progach, to dało mi to do myślenia. A badanie techniczne w Stacji Diagnostycznej auto oczywiście przeszło. Żeby nie przeszło musiałbyś albo mieć urwany amortyzator albo zupełnie pusty w środku
Po wymianie amorków - przód jest sztywny, auto po zaatakowaniu progu na drodze nie bujnie się więcej niż raz.
Wojti pisze:Nie u mechanika tylko na stacji diagnostycznej 20 zł
Tylko i wyłącznie na stacji diagnostycznej. Mechanik,co najwyżej,zbada stan amortyzatorów,po przez ręczne rozbujanie auta(Ty też tak możesz zrobić) i na pewno nie powie Ci,w ilu procentach amory są zużyte.