Strona 1 z 1

Piszczenie w tylnym kole po dłuższej jeździe

: 19 paź 2010, 23:33
autor: grego
Rozpisałem się dzisiaj, ale wyskoczyło kilka spraw i ciekaw jestem Waszej opinii.
Zauważyłem dzisiaj dość wyraźnie, że po ponad godzinnej jeździe zaczyna mi dość głośno piszczeć w tylnym lewym kole. Dzisiaj pisk był bardzo wyraźny, nie jednostajny, ale raz cichszy raz słabszy. Podniosłem nawet auto na parkingu, bo nie byłem pewny czy to przód czy tył. Obróciłem kilka razy tylnym kołem i w pewnym momencie czułem lekki opór i bardzo cichy pisk. Koło i tarcze były dość gorące. I nie wiem teraz czy to łożysko, czy też szczęka się rozgrzała i ociera o tarczę. Problem występuje po dłuższej jeździe, w trasie, gdzie często się człowiek rozpędza i hamuje. Chociaż jak sobie przypominam, to czasami ruszałem zimnym autem i też coś było słychać z tyłu ale potem ustawało. Czyli bardziej pasowało by łożysko na tyle... ?
Pozdrawiam,
Grzegorz

: 20 paź 2010, 08:29
autor: giant19s
Też tak mam...
Prawdopodobnie po dłuższym czasie pracy nie pracuje dokładnie tłoczek od jednej ze szczęk przez co nie odbija ona do końca i najwidoczniej leciutko przyciera gdzieś o coś.
Narazie nie ruszałem nic i wszystko ucichło.
Ewentualnie podjechać do mechanika ;)

: 20 paź 2010, 10:08
autor: darkp1
Zobacz też czy dobrze Ci odbija linka od ręcznego. U mnie linka była zasyfiona w pancerzu, przez to nie chodziła i nie odbijała. Po regeneracji linki wszystko ok. Teoria gianta też jak najbardziej możliwa, zestawy naprawcze są na allegro właśnie w takich przypadkach.

: 20 paź 2010, 11:01
autor: giant19s
Z tego co pamiętam jeszcze to znajomy mówił ze jeżeli da radę rozebrać szczękę to można wymienić tłok a jeżeli nie da rady to pozostaje wymiana całej szczęki.
Tak mi się przypomniało właśnie :)

: 20 paź 2010, 11:01
autor: radziko
Jak mi piszczało w tylnym kole tak jak u Ciebie to zmieniłem klocki i tarcze. Tarcze były zjechane na maxa ale w klockach jeszcze nie było widocznej blaszki kontrolnej. Piszczało i denerwowało. Teraz spokój. Sprawdź jak grube są klocki może faktycznie Ci się kończą i wyskoczyła ta blaszka co ociera o tarczę i piszczy.

: 20 paź 2010, 12:04
autor: gieesiak
taki sam efekt miałem u siebie, pomógł zestaw naprawczy zacisku, ponieważ po pierwsze troche blokował się na prowadnicach a po drugie tak tłoczek w zacisku domagał się "przeglądu".po wyczyszczeniu , założeniu nowych gumek :mrgreen: , i zamontowaniu hamulce działa jak ta lala
pzdr

: 20 paź 2010, 19:57
autor: grego
gieesiak pisze:taki sam efekt miałem u siebie, pomógł zestaw naprawczy zacisku, ponieważ po pierwsze troche blokował się na prowadnicach a po drugie tak tłoczek w zacisku domagał się "przeglądu".po wyczyszczeniu , założeniu nowych gumek :mrgreen: , i zamontowaniu hamulce działa jak ta lala
pzdr
Chodzi o coś takiego?
Obrazek

Bo te zestawy są z różnymi numerami: D4650, D4589, D4847C itd. I niby wszystkie do Zafiry
:(

: 21 paź 2010, 12:27
autor: j
w zafirze są dwa rodzaje hamulcy na tyle albo bosch albo lukas.więc to może być przyczyną różnych numerów części.

: 21 paź 2010, 16:51
autor: grego
janko79 pisze:w zafirze są dwa rodzaje hamulcy na tyle albo bosch albo lukas.więc to może być przyczyną różnych numerów części.
Aha... A jak mogę sprawdzić które są które u mnie? Na co zwracać uwagę? Inna jest budowa, jakieś napisy występują na elementach?

: 21 paź 2010, 16:53
autor: MieHor
grego, w tym temacie masz jak rozpoznać http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=4268

: 30 lis 2010, 22:03
autor: grego
Odgrzewam temat. Zmieniałem koła na zimowe ostatnio i przy okazji mechanik zajrzał mi do tego piszczącego koła. Faktycznie uszczelka była rozerwana a sam tłoczek się zapiekł. Nie miałem zestawu naprawczego i skończyło się tylko na wstrzyknięciu oleju i rozruszaniu tłoczka. Oczywiście na dłuższą metę tak się nie pojeździ. Zauważyłem na szczękach napis Bosch. Czyli wg tego podanego linka z posta powyżej, do autka powinien pasować zestaw naprawczy nr D4634? Czy ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć? Bo zauważyłem, że są różne zestawy o różnych średnicach uszczelek 34 mm, 36 mm i niby oba do Boscha...

I jeszcze jedno. Po tych zabiegach, przed odpaleniem auta na komputerze zapala mi się info o światłach hamulca. Dawniej wystarczyło raz nacisnąć na pedał i info znikało. Teraz mam inaczej, jak naciskam na hamulec, na krótko zapala się światło stopu i gaśnie. Dopiero za kolejnym razem zapala się i świeci jak wcisnę hamulec. Czym to jest spowodowane?

: 30 lis 2010, 23:12
autor: radziko
Może spalona żarówka, sprawdź.

: 31 gru 2010, 00:12
autor: vojti
Czy po nr VIN dojdą w sklepie czy to lukas czy bosch, czy trzeba rozebrać i dopiero zamówić właściwe?

: 21 mar 2012, 12:32
autor: marco1067
z tylu na klockach sa takie blaszki jest to tzw. CZUJNIK AKUSTYCZNY Jezeli zaczna ocierac o tarcze i piszczec to znaczy ze klocki z tylu powoli nadaja sie do wymiany