Czy konserwować podwozie przed zimą?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Paweł_Morąg

Czy konserwować podwozie przed zimą?

#1 Post autor: Paweł_Morąg »

Ponieważ moja spędzi zimę pod blokiem, a i ma już swoje lata, proszę o rady jak w temacie- czy warto, jakim środkiem, na co uważać, i przede wszystkim-jaki jest koszt takiej usługi, bo sam tego nie zrobię.

krzysiek82

#2 Post autor: krzysiek82 »

Oczywiście, że warto ja swoją będę zabezpieczał jak każde poprzednie auto. Taki samochód jeśli nie ma korozji (a zwykle coś jest) to koszt min 200zł

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#3 Post autor: dzarko »

W Warszawie antykorozia podwozia + profile to jakieś 800 złotych.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

krzysiek82

#4 Post autor: krzysiek82 »

dzarko pisze:W Warszawie antykorozia podwozia + profile to jakieś 800 złotych.
to ja w takim razie za tanio liczę :mrgreen:

Paweł_Morąg

#5 Post autor: Paweł_Morąg »

No a ja w sumie nie zrobiłem. Przejrzałem od spodu, źle nie wygląda, i już w tym roku dam spokój. Pytałem też kilku lakierników (co prawda u mnie, na prowincji)- mówią, że dawno już się nikt po to nie zgłaszał :/

krzysiek82

#6 Post autor: krzysiek82 »

Paweł_Morąg pisze:No a ja w sumie nie zrobiłem. Przejrzałem od spodu, źle nie wygląda, i już w tym roku dam spokój. Pytałem też kilku lakierników (co prawda u mnie, na prowincji)- mówią, że dawno już się nikt po to nie zgłaszał :/
ja robię ok 10aut rocznie.

gwizdenson

#7 Post autor: gwizdenson »

Zabezpieczenia antykorozyjne fabryczne są obecnie bardzo dobre i nie warto tego ruszać ani niczym "klajstrować " bo skutki mogą być gorsze niż przed.To nie moja opinia tylko fachowców ale nie tych co chcieliby robić takie zabezpieczenia.Ja od lat stosuję jedną metodę ,dwa razy w roku wjeżdżam na kanał i jakieś ubytki(jeżeli w ogóle są) przeciągam grubo smarem grafitowym i wszystko.
A Krzysiek82 to chyba właśnie reklama tych usług.

krzysiek82

#8 Post autor: krzysiek82 »

na polskich drogach fabryczne zabezpieczenia to za mało, a jakość zabezpieczenia zależy od marki np dacia ma takiej zabezpieczenie jakby go nie było :) Ja się nie reklamuje tylko stwierdzam fakt. Jakość zabezpieczenia ma bezpośredni wpływ na jego trwałość i na to czy nie narobi więcej szkód niż pożytku. Podstawowa kwestia to dokładne mycie, diagnoza uszkodzeń potem wypiaskowanie miejsc korozji, odpowiednie zabezpieczenie i na koniec nałożenie warstwy bitunicznej. W profile zaś, fluidol pod ciśnieniem.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

gwizdenson pisze:Zabezpieczenia antykorozyjne fabryczne są obecnie bardzo dobre i nie warto tego ruszać ani niczym "klajstrować " bo skutki mogą być gorsze niż przed.To nie moja opinia tylko fachowców
A ja się z tym nie zgadzam, na naszych drodach jest wysypywane tyś. ton soli ( w tym roku brakowało nawet w sprzedaży ) w do tego obicia od kamieni. Ja po zakupie samochodu zaraz robię konserwację, która w żaden sposób nie zaszkodzi za ok.300zł. a po kazdej zimie przegląd, mycie i ewentualne uzupełnienie ubytków za 50zł.

gwizdenson

#10 Post autor: gwizdenson »

Zbędna kasa ,nigdy tego nie robiłem i nie zdarzyło mi się abym hamował nogami.Chyba ,że twoje auto to jedyna i ostatnia wybranka do końca życia,To wtedy trzeba podwozie dobrze smarować

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#11 Post autor: timi68 »

gwizdenson pisze:Chyba ,że twoje auto to jedyna i ostatnia wybranka do końca życia,
Jesli uda mi się dczekać emerytury, To Zosia napewno tego nie doczeka :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

Swoją Zośkę sprawdzam i jeżeli widzę ubytki w zabezpieczeniu to uzupełniam,przekroję sprawdzałem kamerą i na razie nic niepokojącego nie widziałem..

krzysiek82

#13 Post autor: krzysiek82 »

gwizdenson pisze:Zbędna kasa ,nigdy tego nie robiłem i nie zdarzyło mi się abym hamował nogami.Chyba ,że twoje auto to jedyna i ostatnia wybranka do końca życia,To wtedy trzeba podwozie dobrze smarować
Nie zbędna kasa, ale inwestycja która zwróci się podczas sprzedaży. Poza tym lepiej chyba mieć zadbane auto niż wraka z dziurami?

marian07

#14 Post autor: marian07 »

Instrukcja obsługi zwraca uwagę na nie stosowanie środków bitumicznych o których wspomniano w wątku.

krzysiek82

#15 Post autor: krzysiek82 »

marian07 pisze:Instrukcja obsługi zwraca uwagę na nie stosowanie środków bitumicznych o których wspomniano w wątku.
a teraz zastanów się na ile producent przewidział żywotność auta a ile one są fizycznie użytkowane. Będziesz wtedy miał odpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”