Strona 1 z 9

łożyska (przód)

: 10 sie 2009, 11:23
autor: Anony Mous
Witam,

wymieniał ktoś łożyska w przednich kołach?

można wymienić same łożyska czy znowu okaże się że ta część jest nierozbieralna?

: 10 sie 2009, 11:39
autor: licznik
samego łożyska się nie da, komplet z piastą

: 10 sie 2009, 13:49
autor: jendrek
koszt około 150 zł z ABS

: 10 sie 2009, 17:19
autor: firek
jendrek to za przeproszeniem jakia to miałaby byc piasta...?
marcus jesli musisz wymieniac to niestety trzeba inwestowac w pozadne piasty, np; SKF, lub Ruville a to bedzie koszt za samą piastę około 350zł(z abs-em). Tych tańszych nie polecaja koledzy z zadnego oplowskiego forum. A wymiana ot podobnow warsztatach cos koło 100.

: 10 sie 2009, 18:21
autor: jendrek
Ja wymieniałem u listopadzie zaraz po zakupie zosi 147zł jak na razie zrobiłem 7tys km i jest wszystko ok.A co do wymiany jest to dosłownie półtorej godzinki i można dalej jechać.

: 10 sie 2009, 18:38
autor: KOPERNIK
Witam.jendrek, ja bym ci nie polecał tych tanich zamienników bo czas
sem można się na równi z kołem spotkać.Ja tez wymieniałem w swojej Zosi i koszt 310zł kąplet + wymiana jakieś 80-100zł..już na nim zrobiłem 25tyś km i wszystko gra.. ;) pozdrawiam

: 11 sie 2009, 20:10
autor: scaniairizar
załozyłem piasty SKF, dałem po 350 zł/sztuka. ale mam zrobione 90 tysiecy i nic sie nie dzieje.

: 12 sie 2009, 19:00
autor: firek
Ja równiez miałem problemy moze nie z sama piasta ale z czujnikiem ABS-u z lewej strony(a więc siwcace sie kontrolki ABS. TC i nie działajacy licznik), i po konsultacjach z kilkoma znajomymi pracujacymi w róznych warsztatach jak i pewna kolezanka ze szkolenia pracujaca w hurtowni motoryzacyjnej zdecydowałem sie na SKF-ik moze nie tanio ale miejmy nadzieje solidnie. Narazie 1000 Km ale bezproblemowo.Pozdro

: 12 sie 2009, 21:35
autor: jendrek
Nie wiem bynajmniej od gościa którego kupowałem mam tarze 12 miesięcy gwarancji.

: 22 sie 2009, 14:29
autor: kris
jendrek pisze:Ja wymieniałem u listopadzie zaraz po zakupie zosi 147zł jak na razie zrobiłem 7tys km i jest wszystko ok.A co do wymiany jest to dosłownie półtorej godzinki i można dalej jechać.
Czeka mnie też wymiana. Zapaliła mi się kontrolka ABS i TC. Po sprawdzeniu Techem wyszło uszkodzony czujnik piasty LP. Więc też mam dylemat co do tych tańszych. Bo różnica 180 a 350zł jest znaczna. No ale to kwestia jeszcze przemyślenia sprawy.
jendrek, w "sam naprawiam" jest napisane że najpierw trzeba wyjąć półoś - czy trzeba kompletnie ją wyjmować tak jak opisali czy tylko do pewnego momentu? Używałeś ściągacza do końcówki drążka czy udało się wybić młotkiem. Czy potrzebne są jeszcze jakieś ściągacze czy można zwykłymi narzędziami sobie poradzić.?
Jak możesz troszkę opisać jak wymieniałeś to będę wdzięczny.

: 22 sie 2009, 16:34
autor: jendrek
Witam co do końcówki możesz użyć ściągacza ale ja to robiłem bez i z tego co się orientuję większość mechaników też.Odkręcasz nakrętkę półosi ściągasz jarzemko z zaciskiem najlepiej podwiesić drutem do sprężyny ściągasz tarcze hamulcową i pamiętaj o rozpięciu przewodu od ABS .Po rozpięciu drążka kierowniczego skręcasz zwrotnicą do oporu , poprzez drewnianego klocka uderzasz delikatnie w śrubę przegubu aby się wysłuwał. Od tyłu są trzy śruby mocujące piastę wykręcasz i przykręcasz nową Co do półosi to wysłuwarz ją tylko z zwrotnicy tyle aby dostać się do śrub mocujących.Pwodzenia
Co do piasty ja kupowałem u tego gościa PHF1234 na allegro
Pozdro!!!

: 23 sie 2009, 12:55
autor: firek
Oczywiście najpierw zaopatrzyj się w dobre klucze(18mm, imbus 5mm, zewnętrzny torx do tych 3 śrub od samej piasty) i młotek, no i jakiś srodek typu WD-40 napewno się przyda. A co do drążka kierowniczego ja nie wypinałem.

: 23 sie 2009, 15:57
autor: kris
firek pisze:Oczywiście najpierw zaopatrzyj się w dobre klucze(18mm, imbus 5mm, zewnętrzny torx do tych 3 śrub od samej piasty) i młotek, no i jakiś srodek typu WD-40 napewno się przyda. A co do drążka kierowniczego ja nie wypinałem.
A możesz powiedzieć jaki rozmiar tego torxa zewnętrznego ? Udało Ci się wysunąć przegub bez odpinania końcówki drążka ?

: 24 sie 2009, 19:59
autor: firek
Jako, że przeczytałem dopiero dzis to co do rozmiaru napiszę jutro jak sprawdzę jaki to był, bo niestety niepamietam:). A co do końcówki drążka kierowniczego to nie wypinałem żeby nie uszkodzic, ale musiałem dla odmiany wyjąc dolny sworzeń wachacza.

: 28 sie 2009, 16:40
autor: firek
Siemka:) Ten klucz to tak jak mówiłem taki Torx o oznaczeniu E 18. Pozdrawim i powodzonka