Strona 1 z 1

Drążek kierowniczy?

: 21 sty 2011, 11:22
autor: ZAKROPIOLO
Witam, jedna szybka konsultacja...
czy jak przy poruszeniu kierownicą w lewo podczas jazdy(np. zakręt) czuję delikatne drgania to drążek czy jakaś inna cho.....ra?

: 21 sty 2011, 11:32
autor: Harry200
Może być drążek ale to byś wyczuł i na postoju gdy jedna osoba będzie kręcić kierownicą a Ty potrzymaj za przegub drązka ,u mnie miałem coś takiego jak łożysko zaczęło się kończyć,jeszcze nie hałasowało ale jak wziąłem na lewarek i za koło to luz juz dość duży. Wyczuwałem i na zakrętach jak lekko ruszałem kierownicą to auto dziwnie jakby ''pływało''

: 21 sty 2011, 13:27
autor: ZAKROPIOLO
Hmmm, łożysko? Bardzo prawdopodobne, bo w zeszłym roku robiłem prawe, może czas na lewe. Zacznę chyba od drążka....
Jacek o jakim łożysku Ty mówisz?

: 21 sty 2011, 14:46
autor: Harry200
Jacek mówi o łożysku oporowym na którym jest oparta górna część amortyzatora..

: 21 sty 2011, 14:51
autor: ZAKROPIOLO
aaaa, to teraz to tak, .....możliwe, możliwe, ja jednak zacznę od drążka

: 05 lut 2011, 22:23
autor: djrafix
Witam, jak duzo pracy trzeba poswiecic przy wymianie drazka:)?. bo bede sie za to brał nie bawem bo mam luzy w obu kolach, i mam dziwne stukoty przy dziurach wlasnie w lewym kole a mam luz tylko na drążku...

: 05 lut 2011, 22:42
autor: Harry200
Jak masz kanał to z pół godziny,jak nie to trochę będzie zabawy z poluzowaniem nakrętki kontrującej,no i ustawienie zbieżności ale to chyba w warsztacie...

: 05 lut 2011, 22:54
autor: djrafix
Tak kanał jest,tylko pod gołym niebem,ale jest;) 30 min na jedną strone rozumiem?, bo po obu stronach zamierzam wymieniać.

: 06 lut 2011, 07:52
autor: Harry200
Tak 30 minut na jedną stronę ,jak z kanałem to nie będzie problemów z wymianą.. ;)

: 06 lut 2011, 21:34
autor: djrafix
a kolego wiesz co dokładnie trzeba wymontować zeby zamontować nowy drązek?, czy końcówkę sie wykreca i drazek sie wykreca po prostu;)?. bo nie robilem tego jeszcze

: 06 lut 2011, 21:43
autor: Harry200
Tak,odkręcasz drążek kluczem 17 od zwrotnicy i wyciskasz go najlepiej ściągaczem do końcówek,jak nie masz to można mniej profesjonalnie młotkiem,następnie luzujesz nakrętkę kontrującą drążek maglownicy z drążkiem zewnętrznym (o ile się nie mylę kluczem 22 albo 24) i wykręcasz drążek.Ważne żeby po zamontowaniu dobrze przykręcić nakrętkę kontrującą.Później tylko ustawienie zbieżności..

: 06 lut 2011, 22:14
autor: djrafix
ok, dzieki, jutro bede z tym walczyl ;).


Wymiana przeszła pomyślnie, trochę się z początku męczyłem z dostępem i odkręceniem drążka ale później pomyślalem,ze trzeba kierownicą skręcić aby drążek się pokazał w widocznym dobrym do odkreceniu miejscu i po sprawie, tera aby ustawienie zbieznosci i po problemie:), ale nadal mam jakies stuki w lewym amortyzatorze i zastanawiam sie co to moze byc,poduszka ?,amortyzator jest nowy bo w polowie lata zmienialem 4 szt na nówki,a poduszki i sprezyna zostala ta sama,i tylko na lewym amortyzatorze na dziurach mam takie dziwne stuki troche

: 12 lut 2011, 21:31
autor: ZAKROPIOLO
Co do mojego pierwszego postu, dziś wymieniłem końcówkę i drgania ustały. Sprawa załatwiona.