Strona 1 z 1
Irytujące skrzypienie zawieszenia
: 02 lut 2011, 19:23
autor: 14021973
Od pewnego czasu (ok. 1 miesiąc) straszenie, ale to strasznie skrzypi mi przednie zawieszenie. No brzmi to dokładnie tak jak stara kanapa mojej babci kiedy się na niej siada ...
. Dodatkowo strasznie skrzypi (tylko to jest inne skrzypienie) podczas skręcania kierownicą. W tym wypadku dźwięk kojarzy mi się z tarciem o siebie jakiś postrzępionych kawałków gumy. i dźwięk ten dociera tak jakby ze środka kabiny.
Czy to typowe ? Jak można temu zaradzić ? Coś trzeba wymienić, coś nasmarować ?
: 02 lut 2011, 19:35
autor: Anony Mous
hmm może łozysko na MCpersonie wymaga wymiany? Nie wiem czy akurat to jest ale w Lagunie miałem identyczne objawy i właśnie to było przyczyną.
: 02 lut 2011, 20:08
autor: Harry200
Jak podczas skręcania trzeszczy to raczej na pewno będzie łożysko oporowe w kolumnie McPhersona,możesz to sprawdzić gdy jedna osoba będzie kręcić kierownicą a Ty popatrz na sprężynę w amortyzatorze,jak będzie łożysko uszkodzone to będzie widać jak skręca "skokami",resztę skrzypienia to może oznaczać uszkodzone tuleje gumowo-stalowe wahaczy no i gumy drążka stabilizatora....W przypadku łożysk nie można jeździć za długo ponieważ może skończyć się to pęknięciem sprężyny..
: 02 lut 2011, 20:25
autor: boogoo
podepnę się,panowie pozwolą?No właśnie jestem po przeglądzie mc personów i jest o.k ze skręcaniem,ale jak kołyszę przodem to słychać głuche stuki i czuć zaraz przy śrubie na górze na kielichu...czy to poduszka amorka,czy łożysko oporowe?
: 02 lut 2011, 20:27
autor: Harry200
Raczej poducha nad amorkami,łożysko byłby słychać przy skręcaniu..
: 02 lut 2011, 20:29
autor: boogoo
A czy powinno się profilaktycznie wymienić łożysko,czy tylko same poduszki?
: 02 lut 2011, 20:44
autor: Harry200
W poprzednim aucie wymieniłem poduchy a łożyska (teoretycznie nierozbieralne)
rozebrałem ,umyłem i nasmarowałem,do sprzedaży nie miałem żadnych oznak ich niedomagania..
: 02 lut 2011, 22:22
autor: boogoo
to ja może tak zrobię, wymienię same poduchy,dzięki...
: 05 lut 2011, 12:45
autor: olo018
Skrzypienie przy kręceniu kierownicą może być też objawem sworznia wahacza,i jest to powodem uszkodzenia osłony gumowej i rdzewienia powierzchni trących,trzeszczenie zawieszenia np bujania przodem na spowalniaczach jest efektem zużytych gum stabilizatora na podłużnicy.
: 07 mar 2011, 19:11
autor: DAREK 78
tez odstawialbym na sworznia
: 23 mar 2011, 11:47
autor: arthez
olo018 pisze:Skrzypienie przy kręceniu kierownicą może być też objawem sworznia wahacza,i jest to powodem uszkodzenia osłony gumowej i rdzewienia powierzchni trących,trzeszczenie zawieszenia np bujania przodem na spowalniaczach jest efektem zużytych gum stabilizatora na podłużnicy.
Te skrzypienie przy skręcaniu może być spowodowane tarciem czujnika abs o tarczke miałem tak kiedyś w swoim aucie zebrał się w tym miejscu poprostu syf i przy skrecaniu własnie też tak samo mi popiskiwało.
: 17 paź 2015, 15:36
autor: Skasowany użytkownik 8511
Nie mogę zlokalizować skrzypienia z przodu auta. A skrzypi podczas ruszania lub skręcania.
Wymieniłem gumy stabilizatora, poduszki amortyzatorów, łączniki stabilizatora, kocówki drążków kierowniczych.Oporne to auto.
: 17 paź 2015, 17:48
autor: Painball
U mnie tak samo:D + na dużych progach zwalniających. Generalnie jestem motoryzacyjnym pedantem i mam dramat po przesiadce z A6 do rodzinnego MCV tej marki. Do Twojego opisu u mnie jeszcze były wymienione piasty przód i sworznie wahaczy
Oglądało i szarpało go 3 diagnostów ze sprawdzaniem nawet poduch silnika. 3ci diagnosta stwierdził, że ten typ tak ma (też ma zafirę A) i jak ma dość to podgłaśnia radio
: 17 paź 2015, 22:05
autor: Skasowany użytkownik 8511
Painball pisze:U mnie tak samo:D + na dużych progach zwalniających. Generalnie jestem motoryzacyjnym pedantem i mam dramat po przesiadce z A6 do rodzinnego MCV tej marki. Do Twojego opisu u mnie jeszcze były wymienione piasty przód i sworznie wahaczy
Oglądało i szarpało go 3 diagnostów ze sprawdzaniem nawet poduch silnika. 3ci diagnosta stwierdził, że ten typ tak ma (też ma zafirę A) i jak ma dość to podgłaśnia radio
Właśnie wróciłem z warsztatu i okazało się, że za trzeszczenie są winne tuleje metalowo-gumowe ramy silnika albo jak kto woli sanki silnika. U mnie są obie zerwane ale wymienię wszystkie.