Zbieżność przód Zafira A

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
biedrona

Zbieżność przód Zafira A

#1 Post autor: biedrona »

Witajcie Mam pytanie Jaka powinna być prawidłowa zbieżność dla Zafiry A 2.0DTI z oponkami 195x65x15 z przodu Moja ma +2 i nie wiem czy mam prawidlowo czy nie Pozdrawiam i dziekuje

Freshh

#2 Post autor: Freshh »

Ale podstawowe pytanie - podajesz zbieżność całkowitą czy którejś strony?

Bodo

#3 Post autor: Bodo »

Wartość regulacyjna całkowitej zbieżności kół przednich wynosi 0 stopni +/- 10' (tak mówi książka) czyli według tego masz rozbieżność. Co do szerokości opony to raczej niema to nic wspólnego do zbieżności.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Kolego Freshh jest albo zbieżność / \ , albo rozbieżność \ /, nie ma czegoś takiego jak zbieżność "którejś strony" .

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: SD72 »

Moze ma ktos jakas "tabele" prawidlowych danych geometrii,zbieznosci, katow odchylenia i ogolnie jak ma to wygladac prawidlowo w ZA :?:

Oczywiscie jesli cos takiego specyficznego istnieje dla opla :mysli:
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 11:07 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

darrrrek

#5 Post autor: darrrrek »

Pytanie, czy w ZA ma być lekka zbieżność czy rozbieżność kół przednich ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: janekW67 »

darrrrek pisze:Pytanie, czy w ZA ma być lekka zbieżność czy rozbieżność kół przednich ?
W autach z napędem przednim,występuje rozbieżność kół przednich.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#7 Post autor: gRZENIU »

Wartość zbieżności podlega regulacji w każdym samochodzie.W pojazdach z tylnym napędem jest ona zazwyczaj dodatnia, a przy napędzie przedniej osi bliska zeru lub nawet ujemna (rozbieżność)

http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
Ostatnio zmieniony 31 sie 2015, 20:55 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: janekW67 »

Koła napędzane mają tendencje do zwiększania zbieżności,dlatego żeby to zniwelować fabrycznie są ustawiane rozbieżnie. Tyle pamiętam ze szkoły. :D
Oczywiście!

zajcus7

#9 Post autor: zajcus7 »

witajcie koledzy jestem tutaj nowy i mam problem ze zbieznoscia dodam ze juz była ustawiana wszystko wymienione oprocz tuleji wahacza ale moj znajomy mechanik sprawdzał je i sa okej a tak reszta od amortyzatorów kompletnych po łaczniki stabilizatora sworzen wahacza wymienione i dalej od wewnatrz mi lewa opone bardziej zbiera:/

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: janekW67 »

Trzeba jeszcze sprawdzić kąt pochylenia kół.
Oczywiście!

Skasowany użytkownik 16629

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

janekW67 pisze:Trzeba jeszcze sprawdzić kąt pochylenia kół.
Zgadza się, za zbieranie opon od wewnątrz czy zewnątrz nie jest odpowiedzialna zbieżność, a kąty pochylenia kół. Podstawowa zasada - wymieniałeś amory albo przynajmniej je ruszałeś w jakikolwiek sposób luzując dolne śruby koniecznie trzeba ustawić kąty (wiem, że są ludzie co znaczą sobie nakrętki itp. nie wierzę w to). Nie daj się omamić gadaniom mechaników, że w tym aucie się nie ustawia... przechodziłem to po wymianie amorów przez mechanika, który też twierdził, że się nie ustawia i auto stało jak Tatra w pozytywie. Mechanik na stacji diagnostycznej też stwierdził to samo, ale po przyciśnięciu do muru i postraszeniu wyciągnięciem książki głupiej sam naprawiam ustawił aż miło :) Jeżeli na jakiejś stacji stwierdzą, że się nie da to podziękuj grzecznie i daj zarobić fachowcom ;)

zajcus7

#12 Post autor: zajcus7 »

ale tam niby nie ma fasolek do regulacji tylko normalne otwory to tez sie reguluje?

Mateusz12345

#13 Post autor: Mateusz12345 »

U mnie pojawily sie dziwne szumy z tylnej osi (inny jak lozyska) i zauwazylem znaczne zbieranie obu opon od wewnatrz. Co to moze byc :(

Skasowany użytkownik 16629

#14 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Mateusz12345 pisze:U mnie pojawily sie dziwne szumy z tylnej osi (inny jak lozyska) i zauwazylem znaczne zbieranie obu opon od wewnatrz. Co to moze byc :(
Jeżeli się nie mylę to z tyłu nie ustawia się zbieżności, a jeżeli zbiera opony od wewnątrz to wskazuje na zużycie tylnej belki i koła się "rozjeżdżają". W tym przypadku regeneracja belki będzie drogą, ale najlepszą opcją, no chyba, że znajdziesz używkę w dobrym stanie z pewnego źródła np. z jakiegoś angola z małym przebiegiem (na to nie licz, bo musiałby być mocno rozbity, aby się opłacało do Polski targać... to co "rozbieracze" przywożą do nas to często zarżnięte sztuki)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”