katalizator
Moderator: Sebu$
katalizator
usuwał ktoś katalizator w 1,8; jakie są skutki, czy samochód lepiej chodzi
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 20:36 ]
mam problem z sondą mechanik proponuje wyciećie kata
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 20:36 ]
mam problem z sondą mechanik proponuje wyciećie kata
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DAREK 78, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jeżeli z drugą sondą to ją wycofaj z obiegu spalin ona sprawdza czy katalizator jest sprawny pisaliśmy już o tym na forum,dobry mechanik to powinien wiedzieć.Kata zostaw bo podniesie ci sie głośność w aucie a ta sonda diagnostyczna i tak musi być.
Kod: Zaznacz cały
Druga sonda jest diagnostyczna , sprawdza jak pracuje katalizator - sprawny lub nie. Na tej sondzie nie bedzie podobnego napiecia odniesienia jak na pierwszej. Ma pracować w granicach o,4V do 0,55 V.
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 19:19 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
u mnie w 1.8 wnętrze katalizatora było usunięte i auto chodziło bardzo cicho, chciałem zakładać strumienice (ale forumowicze w większości odradzali za co im dziękuję) bo cos mi zaczęło gruchać pod autem i diagnoza padła na kata ale okazało sie ze to tłumik środkowy teraz mam założony katalizator uniwersalny z allegro, i nie widzę żadnej różnicy w sprawności, szybkości czy tez głośności auta. Także czy z katem czy bez niego raczej żadnej różnicy nie będzeisz widzieć.
Odgrzeję temat. Fachman stwierdził u mnie zużycie katalizatora, druga sonda żyje ale pomiary są z poza zakresu (powinny być ok. 0,4 V, są ok. 0,7), objaw jest taki, że autko zaczęło poszarpywać na benzynie i na gazie, pali się chek. Jego zdaniem katalizator do wymiany, powrócą dobre wskazania i będzie ok. Moje pytanie: auto chodzi 95 % na gazie, katalizator mógł się zapchać czy wypalić?.
Są trzy opcje usunięcia usterki: pierwsza kupić tulejkę dystansową aby odsunąć sondę za katalizatorem i wskazania się uspokoją (już zamówiłem) -ok. 25 zł, druga to emulator sygnału drugiej sondy - ok. 160 zł, trzecia wymienić katalizator ok. 650 zł. Ktoś z Kolegów może ma jakieś doświadczenia w temacie ?
Są trzy opcje usunięcia usterki: pierwsza kupić tulejkę dystansową aby odsunąć sondę za katalizatorem i wskazania się uspokoją (już zamówiłem) -ok. 25 zł, druga to emulator sygnału drugiej sondy - ok. 160 zł, trzecia wymienić katalizator ok. 650 zł. Ktoś z Kolegów może ma jakieś doświadczenia w temacie ?