Strona 1 z 2

drgania ,mrowienie okołó 2200 tys obrotow

: 17 cze 2011, 23:22
autor: ARKADIUSZ
Największe drgania występują przy dużym obciążeniu układu napędowego tj. jadąc pod górę z pełnym obciążeniem i w zakresie prędkości obrotowej silnika 1800-2300, niezależnie, czy to na trzecim czy na czwartym biegu.
Czy przyczyną tego może być sprzęgło ze swoim dociskiem? No bo koła i ich wyważenie raczej odpadają (chyba powinno drgać tylko przy pewnej prędkości jazdy samochodu a nie być zależne od prędkości obrotowej silnika), podobnie ze zbieżnością, tak więc pozastaje jeszcze właśnie sprzęgło, które przenosi napęd i ewentualnie półosie ze swoimi przegubami

: 17 cze 2011, 23:29
autor: sobit
możliwe, że tak jak u mnie siadają przeguby wewnętrzne.. czy po odpuszczeniu gazu przestaje drgać??

: 17 cze 2011, 23:30
autor: Jaymzarf
arkady02H2, sprawdź poduchy silnika, pewnie któraś się kończy.

: 18 cze 2011, 22:20
autor: ARKADIUSZ
Temat jest trudny w ustaleniu przyczyny bo poduszki lewa,prawa i tylna wymieniona na Corteco i bez większej zmiany.Zbieżnosc ustawiona przeguby wewnetrzne wyciągane w celu wizualnej oceny i są ok.Co jeszcze zostaje czy może półosie czy coś ze skrzynią nie tak.A może ta poduszka nowa tylna coś zle tlumi.Czy ktoś przerabiał podobny temat u siebie.Jakies podpowiedzi mile widziane bo chcę w koncu usunąć ten defekt mrowienia w podłodze bo jazda nie jest komfortowa.Pozdrawiam

: 22 cze 2011, 11:01
autor: DUKS4
witam!u mnie objawy były podobne .po wymianie lewego przegubu ustąpiły ale teraz znów powracają czyli prawy do wymiany przegub chociaż jest jeszcze jedna możliwość kiedyś miałem CC700 i padły łożyska w układzie różnicowym i co ciekawe objawy były podobne co przy wybitych przegubach w zośce(oby nie)

: 22 cze 2011, 22:32
autor: ARKADIUSZ
Pytanie do DUKS4 .Czy ten przegub byl zużyty od strony koła czy skrzyni i co dokladnie bylo wymienione czy cała póloś czy przegub ?

: 23 cze 2011, 10:30
autor: DUKS4
WITAM!mowa o przegubach wewnętrznych.to jest najgorsze że nowych nie ma tylko z półosiami rzecz jasna nowymi (1500zł),więc uderzyłem na śrut i kupiłem używane.

[ Dodano: Czw Cze 23, 2011 10:32 ]
wymieniany był sam przegub

: 23 cze 2011, 19:04
autor: Woytas
DUKS4 pisze:to jest najgorsze że nowych nie ma tylko z półosiami

:?:


Pierwsza lepsza aukcja, proszę nie sugerować się produktem: http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-op ... 08001.html





pozdr

: 23 cze 2011, 21:48
autor: DUKS4
sugerowałem się opinią mechanika bo też byłem za interesowany nowymi

: 24 cze 2011, 11:22
autor: ARKADIUSZ
Tak tylko że mechanik wyciągal obydwa przeguby wewnetrzne i ocenil ich stan na idealny wiec ten efekt nie jest od przegubów .

: 24 cze 2011, 22:53
autor: DUKS4
WITAM!nie wiem jak jest u ciebie arkady02h2 bo u mnie było i teraz znów jest że jak auto jedzie pod dużym obciążeniem to drży ,kiedy wymieniłem lewy przegub było dobrze a po wymianie sprzęgła drżenie pojawia się znów i luz na prawym przegubie czyli o wymiany.

[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 22:58 ]
a przy jakiej prędkość zaczynają ci drgać arkady02H2 bo mi kiedy skazówka zbliża się w okolice 120.

: 25 cze 2011, 21:54
autor: ARKADIUSZ
Byc może i przeguby bo jak patrzylem z kanalu to troche mają luz gora-dół i lewo-prawo ale nie wiem czy tak ma byc czy to norma czy jednak zużycie musialbym zobaczyc to na przykladzie innego egzemplaza..Predkosc raczej nie jest tak istotna jak obroty bo okolo 2200 przy spokojnej jeżdzie sie pojawiają a jak rozpedzam sie ostrzej to tak od 1800 juz drga i troche wyje lub pod obciązeniem jak ciagne przyczepke lub jade pod góre.

: 10 sie 2011, 16:16
autor: samson
1800-2200 to chyba zakres kiedy dochodzi turbo.

: 10 sie 2011, 16:42
autor: Ramirez
Też mam takie objawy do 2000 tys obr są drgania... Ale gdy już się przejdzie te 2 tys, to jest dobrze... Ja te drgania odczuwam na 4 i 5 biegu... bo na reszcie biegów nie ma tego...Ale może być tak jak pisze samson, Turbo jeszcze nie chodzi na tych obrotach i silnik się dusi gdy mu się przyciśnie... A jak nie to, to nie wiem co może to powodować.... :roll:

: 10 sie 2011, 17:46
autor: Jaymzarf
Nie mam dla niektórych dobrych wieści. Takie mrowienie w zakresie 1500-2000rpm to może być objaw padania koła dwumasowego niestety.

Jeśli już ktoś wymienił poduchy, przeguby i inne drobnostki to tylko pozostaje koło.

Niestety - mnie ta dolegliwość zaczyna doskwierać coraz częściej. Rada mechanika - oszczędzać dwumasę. Nie deptać do dechy poniżej 2000rpm, starać się unikać nagłego przyspieszania w tym zakresie obrotów. Powinno jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km wytrzymać zanim zacznie całkiem dzwonić.