Stuki w prawym kole przy małej prędkości

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
ziemi85
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 paź 2012, 13:50
Imię: Maciek
Lokalizacja: Niemce
Auto: Opel Zafira B 1.8 B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

Stuki w prawym kole przy małej prędkości

#1 Post autor: ziemi85 »

Witam

Od pewnego czasu zmagam się z problemem jak w temacie. Zauważyłem że przy przejeździe po nierównościch (nie ważne czy poprzeczne czy zwykłe dziury w nawierzchni) z małą prędkością tak do 20-30 km\h dochodzą do moich uszy dziwne stuki z prawego przedniego koła. Ewidentnie słychać że jest to ta strona. Co dziwne jeśli pokonuje te same nierówności z większą przędkością np. 80 km\h to tego efektu nie ma. Robiłem test przy przejeździe przez tory kolejowe i właśnie taką zależność zauważyłem.

Wymieniłem już łącznik stabilizatora, poduszki z łożyskami na kolumnie, końcówki drążków kierowniczych. Tuleje i sworznie na wachaczu nie wykazują żadnych luzów tak jak i gumy na stabilizatorze.

Dodam jeszcze że przy prędkości ok 130-140 km\h wyczuwam lekkie drżenie kierownicy, ale nie wiem czy to ma związek. Swoją drogą to i to mnie trapi ale może to jedna i ta sama przyczyna...

Miał już kotoś taki problem?
Co to może być? Jakieś pomysły?

[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 19:18 ]
Witam.

Pomoże ktoś????

adamo

#2 Post autor: adamo »

witam :) miałem ten sam problem i po wymianie maglownicy problem znikł :) ale może być to jeszcze wybite jabłko drążka kierowniczego :) pzdr :)

ziemi85
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 17 paź 2012, 13:50
Imię: Maciek
Lokalizacja: Niemce
Auto: Opel Zafira B 1.8 B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#3 Post autor: ziemi85 »

adamo pisze:witam :) miałem ten sam problem i po wymianie maglownicy problem znikł :) ale może być to jeszcze wybite jabłko drążka kierowniczego :) pzdr :)
Ok dzięki z pomoc. :piwo:

A wymieniałeś magiel czy regenerowałeś? Jak kosztowo to wyglądało?

Jak zweryfikować czy to jest to jabłko czy magiel? Jest jakiś sposób czy wiąże się to z wizytą u mechanika?

adamo

#4 Post autor: adamo »

wymieniany był i koszt to ok. 400zł. A żeby to sprawdzić trzeba odsłonić gumę z maglownicy i poruszać czy jest luz czy nie. Jest to wyczuwalne ręką :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”