[B]Tuleja zawieszenie tylne

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rafi.zafi

[B]Tuleja zawieszenie tylne

#1 Post autor: rafi.zafi »

Witam mam pytanko czeka mnie wymiana tuleji belki , Czy jestem wstanie sam ja w cisnac w belke czy tylko prasa hydrauliczna ,a drugie pytanko czy mógłby ktos podesłac nr czesci opla. No chyba ze ktos ma namiar na prase co by to wcisli jestem z Bedzina pasowało by cos do 20 km katowice sosnowiec dabrowa . Pilne .
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:34 przez rafi.zafi, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#2 Post autor: Szymon78 »

mysle ze wcisnąć to mozna dobrym imadłem... tylko wyjęcie ich to chyba bez użycia palnika nie przejdzie.

p.s. to w jakims mega terenie jeździłeś ze tylna belka do regeneracji

rafi.zafi

#3 Post autor: rafi.zafi »

Sam jestem w szoku wlasnie dzisiaj byłem na przegladzie i przez przypadek wyszło a mam najechane od nowosci 53 000 :evil: . Szok....

miałczyk76
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 16 maja 2010, 18:02
Lokalizacja: warszawa
Model:

#4 Post autor: miałczyk76 »

Ja też już wymieniałem tą tuleję od strony pobocza :/ Polskie drogi .Ciężko znaleźć zakład co by zrobił to bez zdejmowania całej belki .Ja znalazłem w Warszawie i tuleję zmienili na aucie .Koszt to 120zł za jedną stronę .Drugiej nie robiłem .Nie kupowałem orginału tylko zamiennik w IC za 70zł i do tego jeszcze taki plastik na tą tuleję orginał 12zł .Śmigam już tak 50 tys i jest ok .Druga strona jeszcze ok :P

rafi.zafi

#5 Post autor: rafi.zafi »

Wiec tak jestem po wymianie .Koszt robocizny 250 zl . Belki nie trzeba wyjmowac. Wymienilem jadna strone i druga aby nie myslec ze druga strona zawiedzie. Wreszcie cisza a wczesniej obstawialem na stuki z tylnej kanapy. :lol:

robi1968

#6 Post autor: robi1968 »

Witam
Poszukuję warsztatu w Warszawie do wymiany tulei belki w Zafirze b bez jej całkowitego zwalania.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam

raiden

#7 Post autor: raiden »

No i u mnie padło na tuleje w tylnej belce... masakra te nasze drogi... szukam serwisu, który się tego podejmie, bo chyba bez zdjęcia całej belki się nie obejdzie a pod blokiem warunków nie mam

darek_SSS
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2010, 20:00
Lokalizacja: Tarnawa Dolna
Model:

#8 Post autor: darek_SSS »

A jakie są objawy zużycia tej tulejki?

Patryś

#9 Post autor: Patryś »

Własnie może ktos opisać dokładnie przykład tej awarii ?

koszalin11

#10 Post autor: koszalin11 »

U mnie na początku pojawiło się głuche stukanie z tyłu,które przeszło w głośne stuki zwłaszcza na zakrętach. "Mechanik" wymienił je niestety na TOPRAN-y :evil: co stanowczo odradzam bo szkoda pieniędzy-wytrzymały 3 miesiące :czerwona: i znowu są stuki i auto jest mniej stabilne-jedzie się jakby było za mało powietrza w tylnych oponach. Zamówiłem już tuleje Lemfoerdera i w końcu będzie spokój.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Bodek »

Obrazek

Obrazek

Tuleja (nr3):

Numer katalogowy: 5402637
Nazwa części: TULEJA
Cena netto*: 162,00
Cena brutto*: 199,26

do nr nadwozia
-72163938
-7G123860


lub

Numer katalogowy: 402952
Nazwa części: TULEJA
Cena netto*: 159,50
Cena brutto*: 196,19

powyżej nr nadwozia:

72163939-
7G123861-


Podkładka (nr 7):

Numer katalogowy: 5402639
Nazwa części: PODKLADKA
Cena netto*: 15,30
Cena brutto*: 18,82
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

pitbull

#12 Post autor: pitbull »

moze ktos ma namiar na warsztat w waw gdzie wymienia tuleje bez zdejmowania belki?

darek_SSS
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2010, 20:00
Lokalizacja: Tarnawa Dolna
Model:

#13 Post autor: darek_SSS »

Właśnie jestem świeżo po wymianie metodą chałupniczą.... Kupiłem niemieckie firmy Swag, prawie 160 zł sztuka. Na pierwszy montaż podobno szły tuleje Lemfoerder ale w sklepie w którym się zaopatruję nie były dostępne....Wymiana nie zbyt skomplikowana.

miras713

#14 Post autor: miras713 »

Może byś opisał w jaki sposób sam wymieniłeś te tuleje, co jak i czym robić aby zrobić.

darek_SSS
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2010, 20:00
Lokalizacja: Tarnawa Dolna
Model:

#15 Post autor: darek_SSS »

Bardzo proszę. Ja robiłem tak. Auto podniosłem i postawiłem na dwóch kobyłkach. Zdejmujemy koła. Następnie odkręcamy śruby trzymające tuleje (nie pamiętam rozmiaru klucza),następnie po trzy śruby z każdej strony którymi do podłogi przykręcona jest "łapa" trzymająca belkę. Później po jednej śrubie trzymającej amortyzator i belka nam opada,warto ją też podeprzeć na jakimś klocku (ja użyłem dwóch podnośników),na przewody hamulcowe nie trzeba specjalnie uważać bo są elastyczne i jest trochę zapasu (z długości). Teraz można już wybić stare silentblocki. Ponieważ moje stare silentblocki nie nadawały się już do niczego poszedłem na łatwiznę i wiertarką osłabiłem aluminium wiercąc otwór na granicy tulejki i gniazda w belce.Następnie łatwo młotkiem wybijamy stare silentblocki. Nowe tulejki wchodzą lekko dosyć głęboko w gniazda tak że do wciśnięcia zostaje około 1,5-2 cm. Teraz potrzebujemy długą twardą śrubę tak żeby weszła w otwór w silentblocku i przeszła na wylot z zapasem. Od wewnętrznej strony belki trzeba założyć coś w stylu dużej grubej podkładki tak żeby średnica była ciut większa od naszej nowej tulejki,przekładamy naszą długą i twardą śrubę,od strony zewnętrznej dopasowujemy tulejkę (ja uciąłem kawałek rury) do średnicy gniazda w belce tak żeby silentblock nie zablokował się o nią. Następnie drugą taką grubą podkładkę z zewnętrznej strony i mamy coś na zasadzie prasy (ściągacza) nakręcamy nakrętkę na naszą długą śrubę i kręcimy aż silentblock wejdzie do końca,poczujemy mocny opór. Moje weszły dosyć gładko.Teraz już tylko podwieszamy belkę do podwozia,przykręcamy amortyzator i koła i gotowe. Może nie do końca opisałem to jasno bo nie jestem inżynierem ale myślę że jak ktoś zna się trochę na mechanice i ma trochę wyobraźni to sobie poradzi :P . Warto też robić to we dwie osoby.Pozdrawiam. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”