[B]PROBLEM Z IDS+
Byłem ostatnio u mechanika, podpiął do kompa i pomierzył i wyszło że odczyt jakiegoś parametru, nie pamiętam już jakiego było na poziomi 20 ze 100 % na tylnym prawym amortyzatorze.
Wygląda na to jakby padł czujnik luba jakaś cewka w czujniku (nie wiem dokładnie co jest odpowiedzialne za to) która tym steruje.
Pytanie czy można wymienić sam czujnik? Czy trzeba cały amor? Jeżeli amor, to czy znacie gdzieś jakieś dojście do tańszych nowych bądź używanych amortyzatorów z ids+
Będę wdzięczny za każdą pomoc
dzięki
kalii
Wygląda na to jakby padł czujnik luba jakaś cewka w czujniku (nie wiem dokładnie co jest odpowiedzialne za to) która tym steruje.
Pytanie czy można wymienić sam czujnik? Czy trzeba cały amor? Jeżeli amor, to czy znacie gdzieś jakieś dojście do tańszych nowych bądź używanych amortyzatorów z ids+
Będę wdzięczny za każdą pomoc
dzięki
kalii
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
Robert,Robert LTM0154 pisze:jeżeli działa i nie wpada w tryb awaryjny to można śmiało poczekać na lepsze czasy
a coś tańszego to nie wiem czy się znajdzie sam też szukałem i skończyło się na odcięciu czujników i montażu zwykłych amorków tyle że w moim przypadku czujniki były dobre a amory wylały
a co masz na myśli tryb awaryjny? Jaką kontrolkę? Jak na razie się świeci mi tylko kontrolka ids+
- Robert LTM
- Zafiromaniak
- Posty: 563
- Rejestracja: 25 lut 2014, 08:22
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: Opel Zafira B 1.9CDTI SPORT
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
tryb awaryjny w moim przypadku wyglądał tak... zawieszenie twarde jak cegła ciągła pełna moc i ciężko działający układ kierowniczy i spalanie ponad normę po prostu tryb sport w ciągłej eksploatacji tyle że przy codziennym eksploatowaniu i naszych polskich drogach to masakra od święta co innegokalii pisze:Robert,Robert LTM0154 pisze:jeżeli działa i nie wpada w tryb awaryjny to można śmiało poczekać na lepsze czasy
a coś tańszego to nie wiem czy się znajdzie sam też szukałem i skończyło się na odcięciu czujników i montażu zwykłych amorków tyle że w moim przypadku czujniki były dobre a amory wylały
a co masz na myśli tryb awaryjny? Jaką kontrolkę? Jak na razie się świeci mi tylko kontrolka ids+
a jak u ciebie tylko kontrolka to spokojnie możesz się dotoczyć do lepszych czasów
Witam. Tez mam problem z amorkiem.
Jak wynika z większości postow na forach to problem okablowania lub faktycznie zużytych amortyzatorów.
Mój stan faktyczny oraz pytanie do FACHMISTRZÓW:
Amor prawy przód mi lekko leje/poci się. Błąd jaki mi wyskakuje to C0580-04 Front Right Damper Valve Circuit Open (CDC).
Pytanie moje brzmi...
Czy mogę na sucho podpiąć pod okablowanie "nowy/używany" amortyzator w celu upewnienia się że błąd związany jest z amorem a nie z okablowaniem?
Pozdrawiam!
Jak wynika z większości postow na forach to problem okablowania lub faktycznie zużytych amortyzatorów.
Mój stan faktyczny oraz pytanie do FACHMISTRZÓW:
Amor prawy przód mi lekko leje/poci się. Błąd jaki mi wyskakuje to C0580-04 Front Right Damper Valve Circuit Open (CDC).
Pytanie moje brzmi...
Czy mogę na sucho podpiąć pod okablowanie "nowy/używany" amortyzator w celu upewnienia się że błąd związany jest z amorem a nie z okablowaniem?
Pozdrawiam!
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Możesz podłączyć nowy/używany amor bez problemu. Najlepiej jest to robić na odłączonym aku.
Co do pocenia to się nie przejmuj. Ja mam u siebie z tyłu tak samą sytuację i też mi się pocą oba amory. Na przeglądzie wyszło ponad 75%
Co do CDC to może być problem złego połączenia potrójnej kostki na amorze. CDC to stała amortyzacja i sygnały bierze z takiego małego prostopadłościanu przy amorze. Będziesz musiał sprowadzić kabelki.
Co do pocenia to się nie przejmuj. Ja mam u siebie z tyłu tak samą sytuację i też mi się pocą oba amory. Na przeglądzie wyszło ponad 75%
Co do CDC to może być problem złego połączenia potrójnej kostki na amorze. CDC to stała amortyzacja i sygnały bierze z takiego małego prostopadłościanu przy amorze. Będziesz musiał sprowadzić kabelki.
To jeszcze raz ja - zafi dziś dziś na reklamację - bo partacze źle założyli rozrząd - nie rozumiem - jak można wykonać usługę i nie sprawdzić czy wszystko jest OK?!?!?
Ale z innej beczki - coraz bardziej zastanawiam się nad odłączeniem IDS+ i zamontowanie zwykłych amorów...
Czynnikiem decydującym będzie tylne zawieszenie - jeżeli na trzepaczkach wyjdzie OK - to zainwestuje w przód te 2 tysie - ale jeżeli tył też jest wyrąbany w kosmos - no to sorki - 4 nie wyłożę!
Pytanie - czy ids w trybie awaryjnym (twardym) działa również na wył. silniku?
Wydaje mi się że nie powinien - ale o dziwo tył amortyzuje a przód twardy jak skała...
Jakieś sugestie...?!?
Z góry dzięki - pozdrawiam!
Ale z innej beczki - coraz bardziej zastanawiam się nad odłączeniem IDS+ i zamontowanie zwykłych amorów...
Czynnikiem decydującym będzie tylne zawieszenie - jeżeli na trzepaczkach wyjdzie OK - to zainwestuje w przód te 2 tysie - ale jeżeli tył też jest wyrąbany w kosmos - no to sorki - 4 nie wyłożę!
Pytanie - czy ids w trybie awaryjnym (twardym) działa również na wył. silniku?
Wydaje mi się że nie powinien - ale o dziwo tył amortyzuje a przód twardy jak skała...
Jakieś sugestie...?!?
Z góry dzięki - pozdrawiam!