[B]akustyczny czujnik zużycia klocków

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
spiotrowski

#16 Post autor: spiotrowski »

A ja dodam swoje 3 grosze do tego tematu. W Zafirze B jest zacisk "pływający" (tłoczki są tylko z jednej - wewnętrznej strony zacisku) w związku z czym możecie zobaczyć na zdjęciach że blaszki mocujące klocki występują tylko na dwóch z czterech klocków. Jako że w tego typu zaciskach klocki od strony wewnętrznej z reguły zużywają się szybciej dlatego też zamontowano tam "elektroniczny" czujnik zużycia klocków. Na stronie zewnętrznej zacisku (są to klocki które możemy zobaczyć przez felgę po podejściu do auta) występuje "mechaniczny" czujnik zużycia klocków (ten nasz stwór z tematu) jakimi są te blaszki. Jest to o tyle dobre iż w przypadku ewentualnego zapieczenia się tłoczków hamulcowych i zużycia się okładziny zewnętrznej szybszej od wewnętrznej lub ewentualnej awarii "elektronicznego" czujnika zużycia klocków, mimo wszystko poinformują nas o ich zużyciu i konieczności wymiany.

Mam nadzieję iż napisałem to w miarę zrozumiale, jeśli nie będę poprawiał ;)

PS. W pracy naprawdę pod tym względem rzadko spotykam się klockami które mają oba tego typu czujniki. Albo są "mechaniczne" albo "elektroniczne" a tu OPEL się postarał i dał oba. Pod tym względem z mojej strony + dla OPLA.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”