[B] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych - przód i tył.

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
koszalin11

#181 Post autor: koszalin11 »

sandra98 pisze:WITAM!!!

Mam do was wszystkich zapytanie. Mam do wymiany tarcze i klocki hamulcowe przód, co do tarczy to mam na myśli tarcze "MIKODA" 1.9 cdti (88kw/120km) tylko nie wiem jakie będą pasowały klocki do nich wiec proszę o podpowiedz. A co do tarczy to ja nie wiem jakie muszę wybrać czy standardowe czy wentylowanie, wiercona czy nacinana. Chciałabym poznać waszą opinie o moim wyborze co do tarczy.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Ja w tamtym roku wymieniałem cały komplet przód i tył z tarczami i klockami i kupiłem właśnie w mikodzie. Od tamtego czasu pozmieniali swoje numery więc moje zamówienie nic Ci nie da. Napisz do nich maila z zapytaniem to Ci bardzo szybko odpiszą. Tarcze i klocki bardzo dobrze się sprawują, przejechałem na razie koło 20 tys., nic nie bije i zużycia prawie nie widać. Tarcze zamówiłem standardowe nie malowane nie nawiercane ( szkoda kasy). Całość wyszła mnie koło 550 zł z przesyłką.

szczypior

#182 Post autor: szczypior »

Witam.
Muszę wymienić tarcze i klocki przód i tył.
Proszę o pomoc - jestem świeżak, tarcze zjechane na maxa.
Co byście zaproponowali?? Styl jazdy mam "familijny" ;)
Zafira 1,8 (140KM) 2006 rok.
vin: W0L0AHM7562193607

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#183 Post autor: Bodek »

szczypior pisze:Witam.
Muszę wymienić tarcze i klocki przód i tył.
Proszę o pomoc - jestem świeżak, tarcze zjechane na maxa.
Co byście zaproponowali?? Styl jazdy mam "familijny" ;)
Zafira 1,8 (140KM) 2006 rok.
vin: W0L0AHM7562193607

Pozdrawiam
Jeżeli potrzebujesz nr części pod VIN, to napisz tu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10688&start=75
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Qna5

#184 Post autor: Qna5 »

Witam!!

Jakie polecacie tarcze gdyż kłania mi się wymiana na nowe :?
tj numer katalogowy który dzięki Bodkowi zdobyłem do mojej Zafurki :lol:
93190163 - nr części
1515064 - nr katalogowy
ZESTAW INSTALACYJNY, TARCZE I PŁYTKI CIERNE HAMULCÓW, 308 MM (MOCOWANIE NA 5 ŚRUB)Z20LER[LU2], Z19DTL[LPP], Z19DT[LPM], Z19DTH[LRD]

Także proszę o propozycję jakie tarcze z klockami najbardziej polecacie oryginał czy może jakieś inne zamienniki? z góry dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#185 Post autor: Wojti »

studi78 pisze:Witam serdecznie. Mam taki problem: mianowicie przed wymianą klocków i tarcz z tyłu miałem dziwne odgłosy przy nagrzanych hamulcach. Wydobywał się odgłos typu :"łiłiłiłiłiłi :-). Myślałem że to klocki tak hałasują. Wymieniłem łącznie z tarczami - faktycznie był już na nie czas. Jednak po ok. 3 dniach piski nadal powróciły tego samego typu.
Dzieje się tak po przejechaniu kilku kilometrów, zaciągam ręczny nie piszczy puszczam ręczny piszczy- w trakcie jazdy tak przy prędkości ok 60km/h. Nie raz jest tak że pisków w ogóle nie ma. Nie mam pomysłu na to co to może być ? Pomożecie. proszę o jakieś wskazówki i sugestie.
Hm wydaje się dość proste rozebrać wszystko porządnie wyczyścić ,nasmarować odpowiednim smarem i :lol: złożyć :piwo: Pytanko kto Ci to robił jesli sam to ok ale jak mechanik to nie zazdroszczę kwalifikacji...... :roll:
Ostatnio zmieniony 01 cze 2014, 21:31 przez Wojti, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

studi78

#186 Post autor: studi78 »

Sam nie wymieniałem. Pojechałem do innego mechanika,usterka usunięta. Zatarty tłoczek. Zdziwił się że nikt tego jak wymieniali klocki i tarcze nie zauważył. Bardziej stwierdził że komuś się nie chciało w ogóle na to spojrzeć, choć gołym okiem było to widać. Zmiana mechanika już podjęta. Koszt 100 zł. + info o wymianie tarcz i klocków z przodu :cry: gdzieś za jakiś miesiąc.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#187 Post autor: Wojti »

Hm Całe szczęście że u innego mechanika !!!Powodzenia będzie kosztowało ale hamulce to podstawa naprawdę wiem coś o tym ,bo przy dużych prędkościach dusisz po heblach a tu proszę czekać Twoje zlecenie jest w trakcie realizacji :lol: :lol: :lol: A tak będzie realizowane natychmiast :piwo: :piwo: :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Brodasz
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:46
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Model:

#188 Post autor: Brodasz »

Witam :)

Panowie potrzebuje pomocy przy wyborze klocków hamulcowych. Wyczytałem, że do Zośki są dwa rodzaje klocków LUCAS i BOSCH możecie mi powiedzieć, który ja mam? ;D

Zafira 2.0 DTI 2002 rok

Macie jakieś propozycje co do klocków, jakie wybrać?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#189 Post autor: Bodek »

Brodasz pisze:Witam :)

Panowie potrzebuje pomocy przy wyborze klocków hamulcowych. Wyczytałem, że do Zośki są dwa rodzaje klocków LUCAS i BOSCH możecie mi powiedzieć, który ja mam? ;D

Zafira 2.0 DTI 2002 rok

Macie jakieś propozycje co do klocków, jakie wybrać?
ten temat dotyczy Zafiry B

a jak chcesz się dowiedzieć jaki masz zaciski - to napisz tu: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10693&start=90

albo przeczytaj na zaciskach :D
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#190 Post autor: szymon1977 »

Jakie klocki i tarcze, żeby wytrzymały jazdę po górach? Podjazdy i zjazdy do 20%, powolutku na dwójeczce. Czasem 2 km non-stop na hamulcu.

Nie chodzi mi o wymianę tarcz na większe. Wprost przeciwnie. Siła hamowania jest wystarczająca, ale po jakimś czasie się przegrzewają i bić zaczynają.

Pacjent to Zafira B 1.6 2005.

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#191 Post autor: prymus2103 »

Ja bym ci kolego proponował Ferodo premiery , ja mam w swojej Hondzie jeżdżę na torze niekiedy to się dymi z klocków ale swoje robią , nie zakładaj nigdy Ate bo są twarde i nic nie hamują .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#192 Post autor: szymon1977 »

A co myślicie o Brembo, lub Brembo Max? Na co dzień jeżdżę spokojne, ale wycieczki w góry wykańczają hamulce. Poprzedni właściciel musiał jakieś dziadostwo założyć. Ehhh...

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#193 Post autor: prymus2103 »

Ostatnimi czasy Brembo lubiały się krzywić mówię o gładkich , Maxy ok tylko musisz się liczyć z tym że będziesz zmieniał klocki co mniej więcej 10tyś kilometrów , bo klocki to te tarcze zjadają niemiłosiernie , pomyśl o speedmaxach też dobry towar a i kasa mniejsza , ja w swoim civicu katuje takie tarcze i jazda na torze dają radę ew. ate Power Disc .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#194 Post autor: szymon1977 »

Zacznijmy od początku. Jakie są przyczyny krzywienia się tarcz hamulcowych:

1) Wadliwe wykonanie tarcz
2) Wadliwy montaż tarcz
3) Zepsuty zacisk hamulcowy
4) Zepsute łożysko koła
5) Zepsuta piasta koła
6) Nieprawidłowa eksploatacja tarcz
Samochód mam od jakichś dwóch miesięcy, trudno powiedzieć co poprzedni właściciel z nim wyprawiał. Jeżeli tarcze są zwichrowane z powodów 1, 2 lub 6. wymienię tarcze i klocki i będzie ok. Ale szkoda wydawać na nowe tarcze, skoro przyczyna może leżeć gdzie indziej. Mam teraz takie pytanko:

5). Czy jeżeli przy dużych prędkościach (180 km/h, więcej chyba nie da rady) bez hamowania nie czuć bicia oznacza to, że piasta jest prosta? Czy można na tej podstawia wykluczyć uszkodzenie piasty?

I jeszcze jedno:
Pacjent to Vauxhall Zafira B 1.6 2005. Czy był montowany jeden rodzaj tarcz i klocków czy różne? Wystarczy znać model i rocznik aby kupić właściwe czy potrzeba coś więcej?

Awatar użytkownika
prymus2103
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
Imię: Robert
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel Astra
Model: J
Oznaczenie silnika: A14NEL
Kontakt:

#195 Post autor: prymus2103 »

W 1,6 to masz z przodu tarczę wentylowaną średnica 280 , tył tarcza pełna średnica 264 , po TRW DF4048 przód , DF4051 tył .
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark

Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/

Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”