Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
wesolys pisze:na pewno jest w tym trochę racji ale są firmy które dają dożywotnią gwarancję [oczywiście dotyczy opony ] na odklejenie się bieżnika i dwuletnią na oponę coś w tym musi być
Ale ja nie twierdzę że ten bieżnik się odklei czy że opona pęknie choć i to się zdarzało. Ja tylko mówię że od samego początku ta opona ma dużo gorsze własności użytkowe niż używana (oczywiście w rozsądnym wieku, bo 5-6 letnia oryginalna zimówka jest do niczego nawet jak ma 7 mm bieżnika) za sprawą niewłaściwego składu mieszanki.
Dzisiejsza technologia powoduje że produkuje się opony, w których podczas nacisku na podłoże zmienia się kształt lamelek, które się zamykają (efekt szczypania) lub otwierają żeby odprowadzić wodę. To można uzyskać tylko dzięki niejednorodnej mieszance gumowej z dodatkami krzemionki i silikatów. Żaden producent opon regenerowanych nie będzie się w to bawił, bo musiałby zażądać za swoją oponę tyle samo co za nową w sklepie. Jedyne do czego się posuwają to w miarę wierne odtworzenie bieżnika opony oryginalnej w pozycji spoczynkowej. Ale ten bieżnik pod obciążeniem zachowuje się zupełnie inaczej niż oryginał więc ta opona jest po prostu gorsza.
wesolys pisze:po za tym z danych wynika że 20% samochodów ciężarowych w Polsce i prawie 50% na zachodzie porusza się na oponach bieżnikowanych gdzie obciążenia sięgają kilkudziesięciu ton.
Ciekawe dane. Moje obserwacje wskazują że w Polsce to dużo większy procent
A obciążenia opon warto przeliczyć na cm2 bo te max 40 ton rozkłada się na 10-12 opon o dużo większej powierzchni styku z asfaltem niż klasyczne 205/55R15 Obciążenia nadal są wysokie, ale już nie tak wielokrotnie większe jak przy porównaniu mas pojazdów. No i opony ciężarowe mają nadlewaną dużo większą część niż osobowe.
Odpowiem tak 8-10 lat temu kupiłem swego czasu nowe nalewane zimówki do reno 19 sprawowały się rewelacyjnie i to przez 4 lata potem nowy nabywca jeszcze śmigał na nich dwa lata w sumie 6 lat i żadna się nie rozkleiła ,uszkodziła itp Do spokojnej jazdy nadawały się znakomicie ,auto było na nich trochę twardsze ale żeby była jasność teraz kupuje tylko nowe bo autko inne i wymagania wyższe
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
Pewien kierowca rajdowy powiedział mi kiedyś coś z czym się absolutnie zgadzam: Opony kupujesz nie do codziennej spokojnej jazdy po pustej drodze, tylko na ten jeden jedyny raz kiedy znajdziesz się w sytuacji skrajnie niebezpiecznej i będą ci wtedy przez te kilka sekund bardzo, bardzo potrzebne.
Analogiczna sytuacja jest z motocyklistami, którzy nie kupują stroju z ochraniaczami, bo jeżdżą spokojnie. Dość duża grupa już się przekonała że mimo że jechali spokojnie to zaliczyli lot i szlif po asfalcie, bo ruch drogowy jest nieprzewidywalny i niewiele zależy od nas samych
Co myślicie o kormoranach snow pro b2 ? Kupiłem dziś dwie sztuki za 230zł. Chciałem się wziąć 4, ale trochę się bałem. Wśród moich znajomych miały dobre opinie.
organista15, kormoran to świetna opona zimowa ja słyszałem, że najlepsze na śniegu są nigdy nie miałem jako z moich zamiłowań Latania bokiem w każdym zakręcie w zimie
Ja zakupiłem ostatnio dwie bieżnikowane asymetryczne w sumie 240zł za dwie nówki miałem ja na e36 poprzedniej zimy na śniegu i lodzie przy tylnym napędzie dawały radę
właśnie zakupiłem 4szt. bieżnikowanych zimówek wzór alpin4 Michelin 205/55 16 94 V. Nie ma to jak na własnej skórze sprawdzić bo w sumie wydatek nie duży 470 zł. wys bieżnika 9,5 mm [za 5 letnie używki z 7 mm bieżnikiem wołają 600 zł] .Moje pierwsze spostrzeżenia to to że są trochę głośne,guma bardzo miękka ,przy prędkości 150 km /h kierownica nie drży żadnych efektów ubocznych ale czekam na warunki czysto zimowe i wtedy będzie można przetestować i cokolwiek powiedzieć oczywiście postaram się wszystkie wady i zalety[o ile będą] opisać.
Właśnie nie trzeba się bać opon bieżnikowanych zimówek w poprzednim aucie śmigałem na takich bieżnikowanych 205-55-16 po 120 zł sztuka i mogłem sobie pozwolić na wymianę co dwa lata i na pewno są lepsze niż cztero czy pięcioletnie markowe.
organista15, myślę że będziesz zadowolony.
Proponuję dokupi dwie następne, bo jak na jednej osi będziesz miał słabe gumy, a na drugiej dobre to będzie Ci się wydawało że wszystkie są słabe, bo Ci będzie ABS za wcześnie popuszczał.
czesław pisze:Właśnie nie trzeba się bać opon bieżnikowanych zimówek w poprzednim aucie śmigałem na takich bieżnikowanych 205-55-16 po 120 zł sztuka i mogłem sobie pozwolić na wymianę co dwa lata i na pewno są lepsze niż cztero czy pięcioletnie markowe.
podzielam twoje zdanie ''czesław'' jeżeli się sprawdzą to za tą cenę można pozwolić sobie na częstszą wymianę jest to nawet nie połowa ceny nowych i trochę taniej niż używane
Witam
Panowie mam takie pytanko, Mam zafirke z pakietem OPC, kola letnie 225/45R17.
Jakie kola zimowe mogę do niej założyć?. Auto ma kontrole trakcji (przycisk sport)
W instrukcji wyczytałem:
Jeśli samochód jest wyposażony w układ stabilizacji toru jazdy,dozwolone są wyłącznie opony o rozmiarze 225/45 R 17.
Na nastepnej stonie istrukcji:
Opony o rozmiarach 195/65 R 15, 195/60 R 16, 205/55 R 16 oraz
225/45 R 17 mogą być używane jako opony zimowe.
Opony o rozmiarze 205/50 R 17 mogą być używane wyłącznie jako opony zimowe.
Nie wolno stosować opon zimowych o rozmiarach 225/40 R 181),
225/40 ZR 18 oraz 235/35 R 19.
W wersji Zafira OPC opony zimowe można zakładać wyłącznie na
specjalne obręcze kół ze stopów lekkich dopuszczone do użytku przez firmę Opel.
No to możesz nie stosować wytycznych dla OPC ale musisz zachować umiar żeby sobie progów i dokładek nie pourywać. Myślę że standardowe 205/55R16 będzie OK (2mm mniejsza średnica jest nieodczuwalna) chyba że chcesz zostać na feldze 17 to wtedy wybierz coś z tej listy. Osobiście wybrałbym 205/50 R17 bo będą deczko wyższe (4mm średnicy) i ochronią zawieszenie przed nadmiernym zużyciem w warunkach dziur powstających w zimie na drogach.
Sprawdź jaką masz szerokość felgi, bo do opony o szerokości 205 max szerokość felgi to 7,5"
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2015, 14:55 przez cns80, łącznie zmieniany 1 raz.