[B]PROBLEM Z IDS+

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
MrBartek
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2015, 15:18
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Głogów
Auto: Opel Zafira B 2.0 Turbo Panorama LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#91 Post autor: MrBartek »

Po wymianie drugiego czujnika - dalej ten sam problem.

Sprawdziłem napięcie z kostki trójdzielnej (IDS+ 4,9V / 4,98V / 0,03V, ABS 11,79V, coś tam 4,98V) myśląc że nie ma odpowiedniego napięcia na wejściu pod czujnik, i z lewej i prawej strony przód te wartości się powtarzają. Więc chyba jest ok.

PYTANIE: myśleć nad wymianą amortyzatora? czy jest może jeszcze jakiś czujnik w górnej części amora?
(problem z IDS+ powstał u mnie jak mechanik wymieniał mi górną poduszkę amortyzatora)
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, 13:02 przez MrBartek, łącznie zmieniany 2 razy.

Jussi
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2019, 23:30
Imię: Joanna
Auto: Opel Zafira B 1.8 OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#92 Post autor: Jussi »

Witam. Uświadomcie mnie, bo oszaleję. Amortyzatory IDS+, tyły wymienione na zwykłe KYB (z bólem serca, ale obecnie musi tak być). Tak jak piszecie, błąd IDS+ na desce i przód w trybie sport sztywny. Mechanik mówi, że niczym tego nie zmienię i nie wyłączę czujnika. Z tego co czytam jednak wyłączę, używając programu i znajdując czujnik. Czy ten "dobry" op-com mają tylko serwisy? CZy w zwykłym programie do opla da się to wyłączyć? Jesteście w stanie pokierować mnie krok po kroku? Pliiissss pomocy, w obecnym stanie nie da się jeździć po miejskich starych uliczkach :help: :help: :help:

Awatar użytkownika
Kowal1981
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:58
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rumia
Auto: Zafira 1.9 CDTI Automat
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#93 Post autor: Kowal1981 »

Też ostatnio wymieniałem górne poduszki amortyzatorów wraz z łożyskami. Padła mi prawa poduszka, postanowiłem wymienić obie i miałem wielkiego zonka. Przewód IDS+ z prawej (GM 13 240 812 T3W) strony musiał dostać wody i za cholerę nie dało się wyciągnąć wtyczek od piasty oraz od czujnika IDS+ przy amortyzatorze(GM 9570930004), na szczęście wtyczka od amora wyszła. Dlatego musiałem wymienić piastę nowa 500 PLN, czujnik 100 PLN używka, no i przewód IDS+ nowy 240 PLN a miały być tylko poduszki z łożyskami za 240 PLN :cry:

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#94 Post autor: doktor »

Troche odgrzeje.
Czy ktos kto ma ids+ i grzebal cos w zawiezeniu to lagi od przednich amorow wam sie chowaly czy wysuwały ??
U mnie lagi sie chowaja i czytałem sprzeczne opinie ze tak ma byc albo ze to juz objaw zuzycia.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#95 Post autor: barek16 »

Ja wymieniałem przednie na używki od Astry H z obniżonym fabrycznie podwoziem. Te które wyjąłem z auta były bardzo ospałe. Tzn srednią siłą dało się je wcisnąć niemal do dna i wracały w górę bardzo bardzo powoli (prawy praktycznie zostawał tak jak go wcisnąłem). Natomiast te które założyłem ręką było bardzo ciężko wcisnąć, a po puszczeniu wychodziły w górę bardzo szybko.

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#96 Post autor: doktor »

Po rozmowach z firma co regeneruje ids okazuje sie ze byly rozne typy.
Jedne się chowaja a inne odwrotnie. Te co sie chowaja maja podobno jakas sprezyne w środku.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#97 Post autor: oki »

A ja mam pytanie.
Jaki jest komfort jazdy w trybie normal a sport?
Czuć mocno różnicę w usztywnieniu zawieszenia czy nie koniecznie?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#98 Post autor: Wojti »

Hej jest spora różnica jak dla mnie di=uzo twardsze zawieszenie sie robi ..
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#99 Post autor: oki »

Jak kupiłem zafirę to miała zwykłe amory i w dodatku od zwykłej astry i już do wymiany, bujało samochodem jak pontonem na wodzie.
Wymieniłem amorki na IDS regenerowane w firmie w Gdańsku. system działa błędów nie ma, ale i różnicy w działaniu za specjalnie nie widzę.
Dla mnie jest twardsza jak zwykła zafira A OPC bo mam porównanie a w tej zmieniając tryb na sport jakoś za specjalnie różnicy nie czuję.
Może po tej regeneracji coś zrobili nie tak, albo ten system mimo wszystko nie działa.
Jak można sprawdzić działanie tego zawieszenia?

Krzyżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2021, 12:51
Imię: Marcin
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Auto: Zafira B 1.9 cdti Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#100 Post autor: Krzyżak »

Cześć :) Właśnie odkryłem, że wylał lewy przedni amortyzator i od razu burza mózgów nad opcjami... Nasunęła się też taka z podmianą na zwykłe amorki, wiadomo koszty. Ktoś to praktykował, jest sens się bawić, czy szukać jednak oryginałów?
Zafira B 1.9 cdti Cosmo

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#101 Post autor: Pszczyna »


Krzyżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2021, 12:51
Imię: Marcin
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Auto: Zafira B 1.9 cdti Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#102 Post autor: Krzyżak »

Po przejrzeniu wątków stwierdzam, że chyba jednak lepiej iść w oryginały i mieć spokój i dobre prowadzenie ;-)
Zafira B 1.9 cdti Cosmo

Awatar użytkownika
Loco.Arrow
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2020, 09:35
Imię: Damian
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#103 Post autor: Loco.Arrow »

Ja miałem tył do wymiany. Zmieniłem na zwykłe i wyłączyłem w IDS utwardzanie, bo z przodu zostały oryginalne (mają dobrą sprawność, więc szkoda wymieniać).
Jeździ się dobrze, drogi też się trzyma. Jak ktoś ma wystarczająco gotówki na amortyzatory z IDS+, to jak najbardziej można takie kupić, ale zwykłe też spokojnie dają rade.
Wszystko kwestia zasobności portfela ;)
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2021, 18:19 przez Loco.Arrow, łącznie zmieniany 1 raz.

Krzyżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2021, 12:51
Imię: Marcin
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Auto: Zafira B 1.9 cdti Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#104 Post autor: Krzyżak »

Kłopot w tym, że dostępne są tylko w serwisie, hurtownie nie mają. Z tyłu mam nowe, szkoda by było wywalać, zresztą jak już jest ten system to niechby został. A może ktoś z forum ma dostęp do części i pomoże zanabyć?
Zafira B 1.9 cdti Cosmo

Krzyżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 31 sty 2021, 12:51
Imię: Marcin
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Auto: Zafira B 1.9 cdti Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#105 Post autor: Krzyżak »

Sam sobie odpowiem, ale już trudno... Wymieniłem komplet, przód i tył na zwykłe Sachsy do niskich sprężyn. Auto jeździ nawet lepiej, bo amorki sprawne, "sport" dalej funkcjonuje (poza amorkami). Koszt + jedno łożysko amortyzatora 1300 z robotą.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2021, 12:43 przez Krzyżak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira B 1.9 cdti Cosmo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”