[B]koncówki drążków kierowniczych - co polecacie?

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

[B]koncówki drążków kierowniczych - co polecacie?

#1 Post autor: rhaaziel »

Hej,

Zamierzam wymienić drążki kierownicze w związku z drganiami jakie mi się pojawiają na kierownicy przy prędkości około 130-140 i więcej. Drgania występują jedynie na kierownicy, na budę nic się nie przenosi.

Dodam w tym miejscu, że mam nowiutkie opony zimowe Firestone Winterhawk 2 (500km przebiegu) koła wyważone tydzień temu, zwieszenie badane na przegladzie 3 tygodnie temu i niestety kiera drży :/

W przyszłym tygodniu będę wymieniał felgi na stalowe (przy tych samych oponach) i zobaczymy jak się auto zachowa, w dalszej kolejności test na oponach letnich i powrót do alusów - na dniach kupuję oponki Bridgestone Turanza ER300.

Wątek dotyczy drążków gdyż w Astrze miałem taki sam objaw i bajery z kołami i felgami nie pomagały dopiero po wymianie końcówek drążków problem znikł - kupiłem wtedy jakieś najtańsze :)

Co polecacie poza oryginalnymi końcówkami GM które są po 250zł sztuka!!!!! Ewentualnie czy macie pomysły co może być jeszcze przyczyną drgań.

Pzdr!

Przemek
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 01:41 przez rhaaziel, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Skoro to nie opony itp to chyba tylko te drążki. Najtańszych nie kupuj bo Zafi swoje waży, ja poszukałbym czegoś od Lemfoerder (b. dobre) albo SKF, generalnie jakichs uznanych marek

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Sprawdź dokładnie koła na wyważarce raz jeszcze.Z producentów końcówek polecam jeszcze TRW i MOOG-a.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#4 Post autor: rhaaziel »

Koło środy będę przekładał opony zimowe na fabrycznie nowe felgi stalowe GM (oczywiście dopilnuje wyważenia) i zobaczymy czy to coś pomoże, jeśli nie to jeszcze poczekam i za miesiąc wymienię opony na letnie i może to coś, jeśli nadal nie to faktycznie chyba tylko drążki (końcówki) będą odpowiedzialne za te drgania.

Dzięki za info dot. końcówek drążków, TRW wychodzą w dobrej cenie :D
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#5 Post autor: rhaaziel »

Koła ponownie wyważone, drążki sprawdzone - podczas testu zero drgań :!:

Wniosek albo zgubiłem ciężarek albo nowe opony ułożyły się na felgach i dlatego trzeba było raz jeszcze wyważać. Ważne że kiera już nie drży :D
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

lapm

#6 Post autor: lapm »

rhaaziel pisze:Koła ponownie wyważone, drążki sprawdzone - podczas testu zero drgań :!:

Wniosek albo zgubiłem ciężarek albo nowe opony ułożyły się na felgach i dlatego trzeba było raz jeszcze wyważać. Ważne że kiera już nie drży :D
Tak samo u mnie było nowe opony felgi stalowe gm po wymianie po paru dniach zaczela drgac, ponowna wizyta u wulkanizatora i wywazanie, przez 3 miesiącach ok, i ponownie zaczęło drgać ponownie wywazylem i obecnie jest znowu dobrze... wczesniej na letnich przez pol roku ani razu mi się to nie zdazylo

CHRIS7779
Debiutant
Posty: 39
Rejestracja: 05 lut 2010, 11:23
Lokalizacja: KRAKÓW
Model:

#7 Post autor: CHRIS7779 »

wyważ koła na samochodzie - od tego bym zaczął. Miałem ten sam problem w AII -przy 120 km/h zaczęła drgać kierownica, przy 160 ;) przestawało, a po wyważeniu jak ręką odjął.
ZAFIRKA B 1.9 CDTI '06 - 6,8L /100km

jacek171177

#8 Post autor: jacek171177 »

Witam kolegów ,mam podobny problem z drganiem kierownicy po wyżej 140. Opony były wywarzane sumie 2 razy i efekt taki sam . Mocne drgania w przedziale 140/160 potem troszkę mniej ale wyczuwalne .Felgi stalowe org GM 2 kom lato zima i to samo .Przegląd zawieszenia nic nie wykazał, co jest tego przyczyną , sprawa denerwuje bo nie jest miła jazda po wyżej 140.http://www.zafiraklub.pl/templates/subS ... icon11.gif

adasko

#9 Post autor: adasko »

Drążki i końcówki ok? Gdzie ten przegląd zawieszenie robiles?? na stacji diagnostycznej?

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#10 Post autor: chabretti »

Kolego jacek171177 może być kilka przyczyn drgania kierownicy. Ja osobiście miałem taki problem przy focusie 110 km/h i drgało. Byłem u gościa który wyważał mi koła 3 razy i ciągle to samo. Zmieniłem warsztat i jak ręką odjął. Ten wcześniejszy miał rozkalibrowaną maszynę do wyważania kół. Jest jeszcze możliwość że któraś opona ma feler lub masz delikatnie krzywą którąś felgę. Drążki zostaw sobie na koniec bo trzeba później ustawić zbieżność. :piwo:

rafi.zafi

#11 Post autor: rafi.zafi »

Ja miałem podobna sytuacje pomogło dopiero wymiana wszystkich opon na nowe . A stare wygladały niczego sobie ale słuzyly 5 sezon . Po wymianie wszystko ustapiło i wruciło do normy z zimowymi mam podobny problem 5 sezon i też w pewnych predkosciach zaczyna drgac kierownica, ale duzo mniej irytujace , poza tym zima jezdzi sie wolniej i ten sezon przemęcze. Ze swojego doswiadczenia wiem, że jak zalezy nam na komforcie jazdy i bezpieczenstwie to co 3 lata wymiana opon . W tedy nie ma tego typu problemów.

cieniassss

#12 Post autor: cieniassss »

rafi.zafi pisze: jak zalezy nam na komforcie jazdy i bezpieczenstwie to co 3 lata wymiana opon . W tedy nie ma tego typu problemów.
albo kupować opony o wyższym indeksie prędkości, często można kupić "taką samą" oponę z indeksem T lub droższą z indeksem H, do opon z H zwykle idzie mniej ciężarków

klosow
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 25 paź 2011, 23:07
Lokalizacja: okolice Warszawy
Model:

#13 Post autor: klosow »

chabretti pisze:[...]Byłem u gościa który wyważał mi koła 3 razy i ciągle to samo. Zmieniłem warsztat i jak ręką odjął. Ten wcześniejszy miał rozkalibrowaną maszynę do wyważania kół. [...]
Zdecydowanie polecam wyważanie na samochodzie. Robią to np. tutaj http://autobalans.pl/
Maszyna rozpędza koło do ok. 120-140 km/h. Najmniejsze niewyważenie od razu wychodzi. Nie to co na tych stacjonarnych wyważarkach, gdzie koło obraca się 170-200 obr/min (20-24 km/h !).

W trzech różnych samochodach miałem problem z wyważeniem kół (wyważarka stacjonarna). Wyważałem po kilka razy. Słyszałem już różne historie: felgi krzywe, opona niejednorodna, zhamowana, "a te, Panie, to w ogóle się ciężko wyważa", itp. Jeden to mi tak wyważył koła, że później przez całe Niemcy musiałem jechać max 120-130 km/h (wiecie jaki to ból? ;) )

Pojechałem na wyważanie na osi i jak ręką odjął - jazda jak po stole.
Tylko później trzeba pamiętać żeby przy zdejmowaniu koła zaznaczyć względne położenie piasty i koła i później tak samo zamontować.

jacek171177

#14 Post autor: jacek171177 »

Witam ponownie .A więc dowarzyć opony na samochodzie lub też sprawdzić felgi. Mianowicie letnie i zimowe mam no osobnych felgach stalowych i u innych speców wywarzane ,więc problem nie polega na samym wy warzeniu a tkwi gdzieś indziej więc najpierw chyba dowarzyć na po jezdzie .Poszukamy speca w Krakowie morze tacy tam są.Lub powoli siada zawieszenie i są luzy

jacek171177

#15 Post autor: jacek171177 »

świętokrzyska 5 kraków 12,357,58,45
polonijna 1 kraków 509,628,892
tu popytaj bo jak na razie to jestem w berlinie i dopiero za 2 tyg coś pomyślę o przyjezdzie,i jak coś tam jest ok to daj cynk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”