Strona 1 z 1

[B] Stuki/Szaprnięcia kierownicy podczas ruszania

: 21 maja 2014, 09:57
autor: MK3
Cześć,
Mam taki mały problem, że po gwałtowniejszym zahamowaniu, gdy ruszam czuję bardzo lekkie/minimalne stuknięcie na kierownicy(nie wydobywa się żaden dźwięk, odczuwam to tylko na dłoniach położonych na kierownicy). Jestem po wymianie tulei na wahaczach z przodu. Według mechanika zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Po wymianie tulei było trochę lepiej, ale po przejechaniu ok 300 km znów zacząłem odczuwać lekkie stuki. Nigdy wcześniej nie miałem samochodu z regulowaną kolumną kierowniczą i być może w tym ustrojstwie to normalne. Co o tym sądzicie?

: 10 cze 2014, 21:21
autor: MK3
podbijam. Może ktoś pomoże?

: 10 cze 2014, 21:48
autor: smaru
wiesz co u mnie czasem też to występuje -zawieszenie sprawdzone kilka razy - mechanik sugerował że klocek się blokuje - ale sprawdził i jest ok
teraz sobie uświadomiłem ze rzeczywiscie to może mieć związek z kolumną kierowniczą - maglownice mechanik też wykluczył - spóbuj zmienic ustawienie kierownicy - u mnie to pomogło na jakiś czas - potem się znowu pojawiło - poruszałem regulacją i znowu ustało - być może gdzieś na kolumnie pojawia się luz - nie chce mi się zdejmować tych osłon żeby tam zajrzeć

: 20 cze 2014, 21:08
autor: MK3
wydaje mi się, że stuki wynikają z niewielkiego luzu na kolumnie kierowniczej. Luz jest dosłownie 1 - 2 mm, gdy ruszam kołem kierownicy w górę i w dół. Moje pytanie czy jest gdzieś jakaś śruba umożliwiająca skasowanie takiego luzu?

: 17 sie 2015, 10:36
autor: mad
Witajcie,
Czy ktoś namierzył problem z takimi objawami na kierownicy na początku hamowania lub gwałtownym puszczeniu gazu ?
Pozdrawiam

: 14 wrz 2015, 12:51
autor: MK3
Temat co prawda dotyczy ZA, ale może komuś się przyda.

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10908

Mnie nie udało się zdiagnozować problemu, choć wydaje mi się, że objawy się nasilają i niedługo mechanik nie będzie mieć problemu z diagnozą jeśli sytuacja będzie występować zawsze. Dodam, że u mnie też występuje zależność, że jeśli jest zimno to prawie w ogóle stuknięcia nie są wyczuwalne na kierownicy, natomiast jeśli temp. powietrza jest >= 20 stopni wtedy prawie przy każdym ruszaniu pojawiają się stuki.