Ecn062101, brak wspomagania
: 27 maja 2016, 13:34
Witam serdecznie,
Zafira '07 1.9 cdti ( vinW0L0AHM7572103141). Odpalilem dwa dni temu Zoche i chwilę po tym wysiadlo mi wspomaganie kierownicy, podczas jazdy zauważyłem migające od czasu do czasu kontrolki aku i ABS.
Odczytałem błąd ecn 062101- uszkodzenie lewej kontrolki alternatora L.
Zawiodłem samochód do serwisu Opla, gdzie stwierdzono na 90% uszkodzenie pompy wspomagania- wymiana 5-6 k. Trochę za dużo jak dla mnie..
Dodam, że nie miałem wcześniej żadnych objawów złej pracy wspomagania, życia pompy.
Po odebraniu samochodu ( bez wymiany pompy), pompa raz działa a raz nie, przy tym ciągle wyjąc.
Brak bledu.
Sprawdzilem napięcie na baterii:
12,63V w stanie spoczynku ( wyłączony silnik)
14.2V włączony silnik bez obciążenia
14,27V na obrotach ok 3.5k
13,9V z obciążeniem ( światła, wentylacja,, radio, długie).
Płyn na dobrym poziomie, czysty ( w pompie wspomagania).
Może mi ktoś sprawdzić czy te wartości są wystarczające w Zosce - nurtuje mnie te blad- nie wiem czy został wylądowaniu, czy się naprawili?! Mi powiedziano , że nie było błędów.
Czy ktoś może mi powiedzieć jaki tym jest zamontowany pompy i alternatora po nr vin?
Czy można jeszcze coś zrobic, żeby ją uratować, a mnie od kosztów?
Czy pompa siada tak gwałtownie bez wcześniejszych objawów?
Btw, w serwisie zrobili mi wymianę rezystora od ogrzewania i jakichś uszcxelek- ponoć jest jakaś akcja z Opla ( free oczywiście) i oddali mi samochód z nieczynnym wyświetlaczem radia, zegara😡, ponoć tak było... Banda.
Pozdrawiam
Rafał
Zafira '07 1.9 cdti ( vinW0L0AHM7572103141). Odpalilem dwa dni temu Zoche i chwilę po tym wysiadlo mi wspomaganie kierownicy, podczas jazdy zauważyłem migające od czasu do czasu kontrolki aku i ABS.
Odczytałem błąd ecn 062101- uszkodzenie lewej kontrolki alternatora L.
Zawiodłem samochód do serwisu Opla, gdzie stwierdzono na 90% uszkodzenie pompy wspomagania- wymiana 5-6 k. Trochę za dużo jak dla mnie..
Dodam, że nie miałem wcześniej żadnych objawów złej pracy wspomagania, życia pompy.
Po odebraniu samochodu ( bez wymiany pompy), pompa raz działa a raz nie, przy tym ciągle wyjąc.
Brak bledu.
Sprawdzilem napięcie na baterii:
12,63V w stanie spoczynku ( wyłączony silnik)
14.2V włączony silnik bez obciążenia
14,27V na obrotach ok 3.5k
13,9V z obciążeniem ( światła, wentylacja,, radio, długie).
Płyn na dobrym poziomie, czysty ( w pompie wspomagania).
Może mi ktoś sprawdzić czy te wartości są wystarczające w Zosce - nurtuje mnie te blad- nie wiem czy został wylądowaniu, czy się naprawili?! Mi powiedziano , że nie było błędów.
Czy ktoś może mi powiedzieć jaki tym jest zamontowany pompy i alternatora po nr vin?
Czy można jeszcze coś zrobic, żeby ją uratować, a mnie od kosztów?
Czy pompa siada tak gwałtownie bez wcześniejszych objawów?
Btw, w serwisie zrobili mi wymianę rezystora od ogrzewania i jakichś uszcxelek- ponoć jest jakaś akcja z Opla ( free oczywiście) i oddali mi samochód z nieczynnym wyświetlaczem radia, zegara😡, ponoć tak było... Banda.
Pozdrawiam
Rafał