Puknięcie odczuwalne na kierownicy
Puknięcie odczuwalne na kierownicy
Witam.
Mam problem w Zafira B 1,9 CDTI 150KM 2006r.
Od pewnego czasu przy ruszaniu czy zdejmowaniu nogi z gazu podczas jazdy czuję "puknięcie" na kierownicy. żadne stuki nie są słyszalne przy ruszaniu czy jazdy po dziurach. Przy dziurach "puknięcie) na kierownicy też nie jest odczuwalne.
Od pewnego czasu przy wrzucaniu biegu wstecznego słyszalne jest "głuche puknięcie".
Objaw ten początkowo występował sporadycznie ale zaczyna coraz bardziej się nasilać.
Czego to mogą być objawy?
Mam problem w Zafira B 1,9 CDTI 150KM 2006r.
Od pewnego czasu przy ruszaniu czy zdejmowaniu nogi z gazu podczas jazdy czuję "puknięcie" na kierownicy. żadne stuki nie są słyszalne przy ruszaniu czy jazdy po dziurach. Przy dziurach "puknięcie) na kierownicy też nie jest odczuwalne.
Od pewnego czasu przy wrzucaniu biegu wstecznego słyszalne jest "głuche puknięcie".
Objaw ten początkowo występował sporadycznie ale zaczyna coraz bardziej się nasilać.
Czego to mogą być objawy?
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Ja poszedlem w odpowiedzi na Twoje pytanie droga jak pisales "pukniecie na kierownicy"Leszek126 pisze:bazyliszek72 pisze:Poziom plynu od wspomagania sprawdzony i w normie
Nie sprawdzałem. a jakaś podpowiedź gdzie się znajduje?
Skojarzylem ze wspomaganiem bo oddzialowywuje na kierownice jesli awaryjne lub brak plynu
Ps. Jesli nie sprawdzales jeszcze poziomu plynu wspomagania to warto to zrobic dla unikniecia innych zbednych problemow z samochodem
Wiecej info w odpowiedno tematycznych tematach na forum
Ostatnio zmieniony 15 lip 2017, 18:57 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.
Przeglądając różne fora natknąłem się jeszcze na taką informację:
Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:
- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,
- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika
- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu
- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.
ale brak u mnie innych objawów bardzo często podawanych:
Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:•hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
•drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
•nierówna, przerywana praca silnika
•wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
•szarpanie auta przy ruszaniu
•brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów
Jeden objaw jaki ostatnio zauważyłem jeszcze to np. przy mocnym przyśpieszaniu na 4 biegu takie dziwne falownie jakby coś odcinało dopływ paliwa a samochód się rozpędza, i żadnego błędy na kom nie ma.
Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:
- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,
- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika
- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu
- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.
ale brak u mnie innych objawów bardzo często podawanych:
Do najczęstszych objawów zużycia koła dwumasowego należą:•hałas i stukanie pochodzące z silnika podczas włączania i wyłączania zapłonu
•drgania wydobywające się z okolic silnika podczas pracy na biegu jałowym, również przenoszone na karoserię (odczuwane drżenie nadwozia)
•nierówna, przerywana praca silnika
•wszelkiego rodzaju hałasy i stuki wydobywające się z okolicy skrzyni biegów
•szarpanie auta przy ruszaniu
•brak możliwości płynnego ruszenia oraz zmiany biegów
Jeden objaw jaki ostatnio zauważyłem jeszcze to np. przy mocnym przyśpieszaniu na 4 biegu takie dziwne falownie jakby coś odcinało dopływ paliwa a samochód się rozpędza, i żadnego błędy na kom nie ma.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, 10:00 przez Leszek126, łącznie zmieniany 2 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Dzisiaj odwiedziłem dwie stacje diagnostyczne z mechanikami.
Na pierwszej gość nie chciał nic sprawdzać tylko opowiadał historyjki więc pojechałem na druga.
Na drugiej poprosiłem o sprawdzenie dolnych poduszek silnika to usłyszałem odpowiedź ze się nie da.
Wsiadł do auta wcisnął pedał sprzęgła powiedział że drga i to na pewno dwumasa. Stwierdził że mogę z tym jeździć dwa dni albo dwa lata. jak zacznie trząść drzwiami jak będą otwarte to wtedy wymieniać.
Popatrzał na silnik i stwierdził że ja by to była poduszka silnika to by latał jak szalony a on tylko drga
Panowie macie jakiegoś manuala gdzie znajdują się dolne poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.
Mama starą astrę 2 gdzie jest najechane 350tys km nie ma dwumasy a jest takie same "puknięcie" na kierownicy przy ruszaniu
Na pierwszej gość nie chciał nic sprawdzać tylko opowiadał historyjki więc pojechałem na druga.
Na drugiej poprosiłem o sprawdzenie dolnych poduszek silnika to usłyszałem odpowiedź ze się nie da.
Wsiadł do auta wcisnął pedał sprzęgła powiedział że drga i to na pewno dwumasa. Stwierdził że mogę z tym jeździć dwa dni albo dwa lata. jak zacznie trząść drzwiami jak będą otwarte to wtedy wymieniać.
Popatrzał na silnik i stwierdził że ja by to była poduszka silnika to by latał jak szalony a on tylko drga
Panowie macie jakiegoś manuala gdzie znajdują się dolne poduszki zawieszenia silnika i skrzyni.
Mama starą astrę 2 gdzie jest najechane 350tys km nie ma dwumasy a jest takie same "puknięcie" na kierownicy przy ruszaniu