Strona 1 z 2

Drgania/wibracje Auta przy przyśpieszaniu

: 30 lis 2016, 21:49
autor: Overdrive
Witam

Zafira B 1,9 CDTi (fabrycznie 120KM) ale mam Chip na 140~ KM - taki już kupiłem

Mam problem typu takiego że auto wpada w ostre turbulencje i zdrowo nim trzesie gdy dodaje większość ilośc gazu np na 6 biegu przy około 100km/h lub niższej prędkości ale na tym samym biegu. Problemu nie ma gdy np zredukuję bieg na 5. Obroty wynoszą na 6 biegu przy 100km/h około 2000 , zwalam winę na to że po prostu bieg za wysoki do aktualnej prędkości ale to tylko moje domysły. Moim zdaniem auto tak nie powinno się zachowywać.
U nikogo jeszcze z tym nie byłem więc alternatyw nie mam. Auto jest w stanie idealnym - 0 luzów niczym nie rzuca nic nie sprawia problemów ale problem występuje jedynie przy przyśpieszaniu na 6 biegu przy 100km/h i lekko mocniejszym wciśnięciu pedału gazu. Gdy jest np 120km/h nie ma tego problemu.

Może ktoś miał ten sam problem.
Czytałem już wątki na forum o trzęsieniu kierownicą, wadliwymi oponami ale nic z tych rzeczy u mnie nie występuje.

: 30 lis 2016, 21:52
autor: rafant4011
A poduszki silnika/skrzyni?

: 30 lis 2016, 22:12
autor: spectroB
Overdrive pisze: problem typu takiego że auto wpada w ostre turbulencje i zdrowo nim trzesie gdy dodaje większość ilośc gazu np na 6 biegu przy około 100km/h lub niższej prędkości ale na tym samym biegu.
6-tka przy 2000rpm i niżej? :shock: Przecież to zabójstwo w biały dzień :!: nie szkoda ci 2-masy?

: 30 lis 2016, 23:20
autor: fredas
6-sty bieg dopiero minimum przy 120!!! zarżniesz Zosię :facepalm:

: 01 gru 2016, 17:41
autor: PETERSS
Popieram poprzedników trochę mało obrotów jak na zmianę biegów zwłaszcza 5 i 6 w tej skrzyni nie lubi takich obrotów.Polecam doczytać o eksploatacji skrzyni zwłaszcza na 5 i 6.
Ale jeśli tak masz to zacznij od poduszek zwłaszcza ta pod akumulatorem i niech ktoś sprawdzi Ci dwumasę bo to ona odpowiada za wibrację przy przyśpieszaniu tak jak opisujesz.

: 01 gru 2016, 22:01
autor: Overdrive
Dzieki Panowie za info.

Poduszki są ok, a dwu masę sprawdzę jak będe mial okazję.
Ale pewno chodzi tylko o to że za szybko biegi wysokie wbijałem.
Ogólnie oduczyłem się już troche czasu temu tego ale nurciło mnie to więc pytanie zadać musiałem :)

: 01 gru 2016, 22:13
autor: Wojti
Faktycznie zabijasz dwumasę :shock: Z ciekawostki ja potrafię wrzucić 6 tke przy 240 tu he he :lol: :lol:

: 01 gru 2016, 23:54
autor: tomek evo
Masz jakiś wykres? Może program żle napisany i za dużo niutona z dołu a zaczyna dwumas szwankować i nie przenosi drgań, choć w sumie to trochę dziwne. Inny trop to półosie napędowe, przeguby, podpora półosi a nawet sama skrzynia biegów.

: 02 gru 2016, 08:41
autor: czarekcw
Jako ciekawostkę dodam, że przy automacie 6 bieg wbija od 100km/h ;)

: 02 gru 2016, 09:22
autor: Mawerix
6 przy 110 km/h ma równe 2000rpm czasem na autostradzie zdarza mi się zejść do tych wartości ale żadnych drgań nie ma a spalanie w granicy 4l/100 wtedy wynosi.

: 30 mar 2017, 18:35
autor: hutnik81
Koledzy podpinam się pod temat. U mnie wyczuwalny luz podczas naciskania i puszczania gazu. Wyczuwalne wibracje podczas rozpędzania uta no i to co w załączniku. Ktoś przerabiał?? Luz wałka pośredniego prawej półosi.

https://youtu.be/lizKDBkwTPk

Drgania podczas przyśpieszania

: 21 lip 2017, 00:03
autor: cukier101
Witam posiadam Zafira b rok 2007 1.9 cdti 150 km mam problem podczas przyśpieszania drży mi kabina drgania na kierownicy puszczam gaz wszystko ok wyważałem koła dwa razy u innych wulkanizatorów i przekładałem na opony zimowe rekcja samochodu ta sama na zimówkach. Wymieniłem przegub wewnętrzny z prawej strony i nadal to samo może miał ktoś podobną sytuacje bo nie chce się pchać w koszty proszę o pomoc dzięki

: 21 lip 2017, 09:10
autor: Krawiec
przy jakich obrotach i na jakim biegu przyspieszasz kiedy jest to drżenie?

: 21 lip 2017, 09:22
autor: cukier101
Przy 3,4,5,6 nie ma różnicy na jakich obrotach po prostu jak wciskasz gaz

: 21 lip 2017, 09:31
autor: czarekcw
Jeżeli jesteś pewien, że przeniesienie napędu, zawieszenie itp jest ok to pozostaje tylko zrobić logi dynamiczne (tak mi się wydaje), może jeszcze hamownia. Ciekawe jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów, sprzęgłem, dwumasą oraz poduszkami silnika i skrzyni.

Podłączałeś pod komputer, robiłeś jakieś testy dostępne z oprogramowania? Błędów nie ma?

Najtaniej raczej wyjdzie robić testy pod komputerem, jak tu będzie ok (bo wtryskiwacze, doładowanie, działanie EGR itp idzie sprawdzić) to pozostała reszta do sprawdzenia.