Strona 1 z 1

Blacha warczy wewnątrz tłumika

: 26 wrz 2017, 02:37
autor: Tempo
[Zafira B]
Na niskich obrotach i biegach warczy mi tłumik środkowy.
Postukałem w niego i na moje ucho - jakby coś (blacha) oderwała się w środku i warczy.
Byłem u mechanika, który w ubiegłym roku wymieniał mi ten tłumik. (Powiedział, że tłumik przeżyje samochód.)
Mechanik potwierdził, że coś się tłucze wewnątrz tłumika. Równocześnie oświadczył, że to jest nie do naprawienia. Sugerował, jeździć i czekać, że coś się przytka, albo wymienić na nowy tłumik. Tłumik nie stuka o podwozie, nie jest też dziurawy / nieszczelny.

Ja zastanawiam się nad wkręceniem kilku długich (20cm.) blachowkrętów lub przewierceniem go i wkręceniem śrub na wylot. Może jak naszpikuję go wkrętami, to trafię na tę latającą blachę i ją przyblokuję. Co myślicie o tym pomyśle? A może ktoś ma inny sprawdzony pomysł?

: 26 wrz 2017, 02:49
autor: Tazz
A nie lepiej oddać go na gwarancję?

: 26 wrz 2017, 12:13
autor: Tempo
Pytałem w warsztacie, gdzie wymieniałem ten tłumik w ubiegłym roku. Padło pytanie, czy samochód jest z gazem. - Tak. - No to nie ma żadnej gwarancji. Producent podobno "nie daje żadnej gwarancji", gdy samochód jeździ na LPG.

W mojego korzystania z tego warsztatu wydaje mi się, że raczej się przykładają do napraw.
Spotkałem się z opinią, że ten warsztat dobrze się zna na tłumikach i wydechu.

Podobnie miałem przy wymianie złączki elastycznej. Co roku musiałem wymieniać, bo się uszkodziła / wypaliła?

Może macie inne zdanie i trzeba rozejrzeć się za innym warsztatem?

: 26 wrz 2017, 13:31
autor: Irek_S.
Ciekawy artykuł o korodowaniu układu wydechowego przy instalacji LPG.

: 26 wrz 2017, 15:22
autor: Tempo
Z tego, co pamiętam, to ten tłumik jest ze stali kwasoodpornej, więc żadna rdza nie powinna go ruszyć. Chyba, że tylko obudowa taka jest, a w środek włożyli zwykłą stal.

OK, wkręciłem kilka długich wkrętów do blachy. Jeden nawet przeszedł na wylot (taki długi był) i tłumik się uspokoił. Już nie warczy, nie brzęczy. Zobaczymy na jak długo.