Wyciek przekładnia kierownicza / maglownica

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

Wyciek przekładnia kierownicza / maglownica

#1 Post autor: barek16 »

Jak w temacie, płyn delikatnie cieknie od strony prawego drążka. Orientuje się ktoś czy można tam uszczelniacz wymienić po odkreceniu drążka z zewnątrz przekładni. Czy raczej uszczelniacz wchodzi od środka i uszczelnienie wiąże się z demontażem i oddaniem przekładni do regeneracji ?

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolego, nie jestem fachmanem w tej materii ale podejrzewam ,że nie wymienisz uszczelniacza , odkręcając drążek. Trzeba będzie wyciagnąć przekładnię i zrobić dokładny przegląd jej szczelności i wtedy zadecydować , gdzie i jak cieknie i jak to uszczelnić.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#3 Post autor: barek16 »

Niestety tak też podejrzewam, uszczelniacze są raczej montowane od środka aby nie mogły się wysunąć na zewnątrz (lub po prostu aby komplikować serwis). Może kolega Bodek
Bodek pisze:
ma dostęp do schematu który przedstawiały budowę przekładni i uszczelnienia ?
Mój VIN: W0L0AHM7562036824

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#4 Post autor: Rybka »

Zerknij do Kraczkowej do "Musz-a" coś ci powiedzą na ten temat.
Daleko do nich nie masz.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: barek16 »

Dzięki, prawda daleko nie mam i słyszałem dobre opinie o przekladniach regenerowanych przez nich. Jakoś jednak wątpię że będą chcieli dzielić się tajnikami zawodowymi. Raczej będą przekonywać żeby wyciągać i jak najszybciej przywieźć do nich na pełną regenerację- w końcu z tego żyją. Jak pisałem wyciek jest malutki, nawet płynu że zbikrniczka nie ubywa, tylko tyle że jest wilgotna gumowa osłona. Zastanawiam się nad zalaniem liqui moly 1099, tylko że on jest do płynów ATF II/ III a tu Pentosin CHF 202. Nie wiem jak to się ma jedno do drugiego.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, 23:19 przez barek16, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#6 Post autor: chojinka »

Witam. Przelałem plym wspomagania, po paru dniach zaczęło ostro cieknąć. Wyciek zaobserwowałem pod gumami/osłonami drążków kierowniczych. Czy jest możliwość szybkiej regeneracji w domu czy tylko u fachowca? Jakie simeringi kupić lub zestaw? Pozdrawiam
Aż po horyzontu kres...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”