Obcieranie o nadkole Zafira B
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Obcieranie o nadkole Zafira B
Witam. Jestem posiadaczem zafiry od 2 tyg takze prosze o wyrozumialosc...
Mój problem polega na tym ze gdy kuoulem samochod kierownica byla lekko przekoszona w prawo. Samochod nie sciagal jechal prosto. Nie bylo takze nadkola prawego. Pojechalem na zbieznosc okazalo sie ze ktos ja ustawil na nie zablokowanej kierownicy oraz byla lekko rozbierzna. Ustawili zbieznosc i katy tak jak ma byc zalozylem nadkole i okazuje sie ze przy maksymalnym skrecie w prawo opona obciera o nadkole... przed założeniem nadkola widzialem tez ze wyszlifowana jest blacha wewnatrz... tak jakby wczesniej obcieralo o bude...
Zbieznosc ok katy ok nie robi 4 sladow lecz obciera...
Mial ktos taki problem? Lub ewentualnie moze mi jakos pomoc? Doradzic cos?
Mój problem polega na tym ze gdy kuoulem samochod kierownica byla lekko przekoszona w prawo. Samochod nie sciagal jechal prosto. Nie bylo takze nadkola prawego. Pojechalem na zbieznosc okazalo sie ze ktos ja ustawil na nie zablokowanej kierownicy oraz byla lekko rozbierzna. Ustawili zbieznosc i katy tak jak ma byc zalozylem nadkole i okazuje sie ze przy maksymalnym skrecie w prawo opona obciera o nadkole... przed założeniem nadkola widzialem tez ze wyszlifowana jest blacha wewnatrz... tak jakby wczesniej obcieralo o bude...
Zbieznosc ok katy ok nie robi 4 sladow lecz obciera...
Mial ktos taki problem? Lub ewentualnie moze mi jakos pomoc? Doradzic cos?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jakie masz parametry felgi i opon?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Felgi seryjne struktury 16. Opony 205 55 r16.
Obciera tylko prawe. Lewe jest ok
Obciera tylko prawe. Lewe jest ok
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A to nadkole oryginalne czy zamiennik?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2473
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Przyjrzałbym się zawieszeniu. Obcieranie o nadkole to pół biedy, ale obcieranie o części karoserii to już może być kłopot. Skoro koła są w oryginalnym rozmiarze musi być coś z zawieszeniem.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nadkole oryginal zdjete z angola ze znaczkami gm.
Ale co dokladnie w zawieszeniu szukac? Nic nie puka nie strzela zadnych niepokojacych odglosow. Jedynie to nieszczesne ocieranie...
Sprawdzalem obrory kierownicy od pełnych skretow. W lewo jest poltora obrotu w prawo poltora i jeszcze troche idzie... moze tutaj tkwi problem?
Ale co dokladnie w zawieszeniu szukac? Nic nie puka nie strzela zadnych niepokojacych odglosow. Jedynie to nieszczesne ocieranie...
Sprawdzalem obrory kierownicy od pełnych skretow. W lewo jest poltora obrotu w prawo poltora i jeszcze troche idzie... moze tutaj tkwi problem?
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Czy ktos ma jakieś inne pomysły??
A nie dostała strzała w to koło i jest źle naprawione ?
Ostatnio zmieniony 05 mar 2019, 21:24 przez Deleted User 21664, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
To czy miala strzala czy nie tego nie wiem niby nie sciaga nie tnie opon prosto jedzie jak puszcze kierownice.
Dzisiaj zauważyłem ze obciera tylko przy cofaniu... albo przy jezdzie do przodu mniej trze... i nie jest az tak wychuwalne
Dzisiaj zauważyłem ze obciera tylko przy cofaniu... albo przy jezdzie do przodu mniej trze... i nie jest az tak wychuwalne
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Witam. Bylem w innym zakladzie na sprawdzenie. Koncowki drazkow rowno wkrecone. Zbieznosc ideal katy idelne osiowosc takze.
Zauwazylem ze ociera teraz o wahacz... i na 90% podczas jazdy do przodu na pelnym skrecie nie obciera... jedynie podczas cofania. Sprezyny ok nie pekniete. W zawieszeniu wszystko ok. Zadnych luzow bo byla sorawdzana na szarpakach.
Ma ktos moze jakis pomysł?
Moze cos ze wspomaganiem? Może jakis czujnik skrecu albo cos?
Nie mam pojecia za co sie zlapac...
Zauwazylem ze ociera teraz o wahacz... i na 90% podczas jazdy do przodu na pelnym skrecie nie obciera... jedynie podczas cofania. Sprezyny ok nie pekniete. W zawieszeniu wszystko ok. Zadnych luzow bo byla sorawdzana na szarpakach.
Ma ktos moze jakis pomysł?
Moze cos ze wspomaganiem? Może jakis czujnik skrecu albo cos?
Nie mam pojecia za co sie zlapac...
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jedyne co mi przychodzi do głowy to albo sworzeń wahacza założony jakiś inny albo wahacz wygiety/od jakiegoś innego auta
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 lut 2019, 20:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Jasło
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI NJOY
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Znajomy co w tym drugim warsztacie sprawdzal zbieznosc powiedział mi ze byly takze inne dwie zafiry na kontroli. Mierzyl nawet wysokosc i moja jest wyzsza niz tamte bo wpadł na pomysl ze moze byc sprezyna uwalona...
Swozen inny? Spasowalby do Zosi? Tak idealnie?
Wahacz ugiety lub od innego auta? To raczej by nie wyszly idealne katy zbiezonosc i osiowosc...
A nie ma jakis ogranicznikow skretu?
Albo cos w wspomaganiu? Jakis czujnik skretu lub cos bo wspomaganie elektryczne?
Moze ktos przestawil kierownice o zabek na wieloklinie?
Swozen inny? Spasowalby do Zosi? Tak idealnie?
Wahacz ugiety lub od innego auta? To raczej by nie wyszly idealne katy zbiezonosc i osiowosc...
A nie ma jakis ogranicznikow skretu?
Albo cos w wspomaganiu? Jakis czujnik skretu lub cos bo wspomaganie elektryczne?
Moze ktos przestawil kierownice o zabek na wieloklinie?