[B]Tuleje przedniego wahacza
[B]Tuleje przedniego wahacza
Niestety na przeglądzie rejestracyjnym wyszły mi luzy przy wahaczu (tylne tuleje przedniego wahacza). ASO od razu chciało wymieniać cały wahacz - na razie ich ostudziłem.
W sieci widzę same tuleje wahacza od 23 do 88 za GM. Czy ktoś już przerabiał ten temat? Czy warto wymienić wszystko (jak chce ASO) czy tylko konkretne tuleje?
Czy są dobre zamienniki (mam na razie jedną opinię, że nie warto się w nie bawić) ?
No i na koniec - po ilu km poszło przerabialiście taki temat?
W sieci widzę same tuleje wahacza od 23 do 88 za GM. Czy ktoś już przerabiał ten temat? Czy warto wymienić wszystko (jak chce ASO) czy tylko konkretne tuleje?
Czy są dobre zamienniki (mam na razie jedną opinię, że nie warto się w nie bawić) ?
No i na koniec - po ilu km poszło przerabialiście taki temat?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 17:21 przez rafalle, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Ja mam obecnie ponad 76 tyś od nowości i nic nie robione. Ostatnio byłem na trzepakach na stacji diagnostycznej i wszystko OK
A co do zamienników: opłaca się ale tylko w porzadne, najlepiej robione przez te firmy co idą na pierwszy montaż typu: Febi Lemfoerder Sachs itp
Cena niższa jakość ta sama. Aczkolwiek oryginały GMa drogie nie są.
A czy wymieniać wszystko czy tylko te: hmmm tu się nie wypowiadam
A co do zamienników: opłaca się ale tylko w porzadne, najlepiej robione przez te firmy co idą na pierwszy montaż typu: Febi Lemfoerder Sachs itp
Cena niższa jakość ta sama. Aczkolwiek oryginały GMa drogie nie są.
A czy wymieniać wszystko czy tylko te: hmmm tu się nie wypowiadam
Jeśli w wahaczu do wymianu jest tylko jedna tuleja a druga i sworzeń jest ok to można wymienić tylko uszkodzoną i będzie dobrze.Wszystko zależy od portfela
Przebiegi przy tego typu uszkodzeniach są tak zróżnicowane,ze chyba nie ma co dyskutować.Wystarczy wjechać w porządną dziurę i tuleja będzie do wymiany.
Przebiegi przy tego typu uszkodzeniach są tak zróżnicowane,ze chyba nie ma co dyskutować.Wystarczy wjechać w porządną dziurę i tuleja będzie do wymiany.
ja znam ten temat dobrze ze skody fabii, czyli rozwiaznie od vw polo. Fabia jezdzi od nowosci tylko po krakowskich dziurach...i regularnie co 30-40tys wyminiam którąs z tylnych tuleji wachacza przedniego. Smiało można wymieniac tylko tuleje.....raz wymieniałem też tueleje przednia....ale wtedy trzeba wymieniac tez tuleje tylnia.....i wtedy miałem ogromnego pecha bo dopiero co wymianiałem tylnia...i znów musiałem wymieniac bo wahacz trzeba z niej po prostu wyrwac ...i wtedy jest ona uszkodzona.,,,podejrzewam ze w oplu jest podobnie.
Po wizycie na stacji diagnostycznej, wyszło na jaw, iż tuleja wachacza przedniego prawego( ta od strony progów) jest do wymiany.I tu moje pytanie : czy w garażu można samemu to coś wymienić?Oczywiście wymiana kompletu tulei.
jakie były objawy do wymiany tulei. U mnie na policjantach często stuka jakby się sprężyny układały. byłem w ASO mechanik stwierdził,że jedynie drążki stabilizacyjne mogą być do wymiany (bo najczęściej siadają). Wymieniłem sam, cena jednego 45zł. Nic to nie dało. Pojechałem do opla w Lubiniu - powiedzieli że wszystko OK!. zobaczyłem tylko, że psikneli WD po tulejach i na miesiąc pomogło, teraz problem powraca.
Objaw był taki,że przy zawracaniu w lewo fura jak po szynach a w prawo na suchym pisk a mokrym takie "szarpanie i opona nie trzymała się drogi" Podjechałem na stacje diagnostyczną i po kontroli wyszło: prawy wahacz tylna tuleja wybita, byłem pod samochodem jak szarpaki "niszczyły mi zawieszenie" widziałem ten luz.Reszta zawieszenia wg diagnosty na 5.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Doczytałem, że standardowa twardość to 75 ShA, a więcej pcha się w samochody, które śmigają głównie na torze.
(chyba nie do końca) Komplet LEMFÖRDER:
http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 36301.html
http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 05702.html
Poliuretany Deuter:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet ... -4szt.html
Poliuretany MPBS:
http://mpbs.pl/pl/802-zafira-b-2005-2014
Przy wymianie całości koszt zbliżony.
(chyba nie do końca) Komplet LEMFÖRDER:
http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 36301.html
http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 05702.html
Poliuretany Deuter:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet ... -4szt.html
Poliuretany MPBS:
http://mpbs.pl/pl/802-zafira-b-2005-2014
Przy wymianie całości koszt zbliżony.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 14:17 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mawerix
- Zafiromaniak
- Posty: 542
- Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
- Imię: Szczepan
- Lokalizacja: [KRA]
- Auto: ZB 1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: CDTI
We wcześniejszym aucie miałem wszędzie poligumy i skończyły się wymiany w zawieszeniu, ja stosowałem wyłącznie strongflex o innych producentach słyszałem różne opinie. Odradzał bym jednak Deutera zdarzało się że miały niewłaściwe wymiary.Flora pisze:Czy jest sens pakować tam poliuretany?
75ShA w zupełności wystarczy a przy komplecie i tak możesz odczuć zwartość i twardość zawieszenia. Z strongflex i tak było by 80ShAFlora pisze:Jeżeli tak to jaką twardość wybrać 75 czy 85 ShA?
Przy montażu polecam dużą ilość smaru miedziowego
Na to proponuję smar miedziowy a nie oryginalny z zestawu, po zastosowaniu proponowanego smaru do dzisiaj nic nie skrzypi anie nie piszczywamka18 pisze:Z tego co mi wiadomo poliuretany po czasie lubią skrzypieć i dlatego jak robiłem zawieszenie ich nie pozakładałem bo nie cierpię jak coś mi skrzypi.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2016, 20:27 przez Mawerix, łącznie zmieniany 2 razy.