[B]Tuleje przedniego wahacza

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rafalle

[B]Tuleje przedniego wahacza

#1 Post autor: rafalle »

Niestety na przeglądzie rejestracyjnym wyszły mi luzy przy wahaczu (tylne tuleje przedniego wahacza). ASO od razu chciało wymieniać cały wahacz - na razie ich ostudziłem.

W sieci widzę same tuleje wahacza od 23 do 88 za GM. Czy ktoś już przerabiał ten temat? Czy warto wymienić wszystko (jak chce ASO) czy tylko konkretne tuleje?
Czy są dobre zamienniki (mam na razie jedną opinię, że nie warto się w nie bawić) ?

No i na koniec - po ilu km poszło przerabialiście taki temat?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2016, 17:21 przez rafalle, łącznie zmieniany 3 razy.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Ja mam obecnie ponad 76 tyś od nowości i nic nie robione. Ostatnio byłem na trzepakach na stacji diagnostycznej i wszystko OK

A co do zamienników: opłaca się ale tylko w porzadne, najlepiej robione przez te firmy co idą na pierwszy montaż typu: Febi Lemfoerder Sachs itp

Cena niższa jakość ta sama. Aczkolwiek oryginały GMa drogie nie są.

A czy wymieniać wszystko czy tylko te: hmmm tu się nie wypowiadam

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Jeśli w wahaczu do wymianu jest tylko jedna tuleja a druga i sworzeń jest ok to można wymienić tylko uszkodzoną i będzie dobrze.Wszystko zależy od portfela ;)
Przebiegi przy tego typu uszkodzeniach są tak zróżnicowane,ze chyba nie ma co dyskutować.Wystarczy wjechać w porządną dziurę i tuleja będzie do wymiany.

Anony Mous

#4 Post autor: Anony Mous »

ja znam ten temat dobrze ze skody fabii, czyli rozwiaznie od vw polo. Fabia jezdzi od nowosci tylko po krakowskich dziurach...i regularnie co 30-40tys wyminiam którąs z tylnych tuleji wachacza przedniego. Smiało można wymieniac tylko tuleje.....raz wymieniałem też tueleje przednia....ale wtedy trzeba wymieniac tez tuleje tylnia.....i wtedy miałem ogromnego pecha bo dopiero co wymianiałem tylnia...i znów musiałem wymieniac bo wahacz trzeba z niej po prostu wyrwac ...i wtedy jest ona uszkodzona.,,,podejrzewam ze w oplu jest podobnie.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#5 Post autor: ADAMO_16 »

Po wizycie na stacji diagnostycznej, wyszło na jaw, iż tuleja wachacza przedniego prawego( ta od strony progów) jest do wymiany.I tu moje pytanie : czy w garażu można samemu to coś wymienić?Oczywiście wymiana kompletu tulei.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

Można samemu to zrobić pod warunkiem,że wie się jak ;).Do wymiany tych tulei musisz (powinieneś)zdemontować wahacz.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#7 Post autor: ADAMO_16 »

Demontaż wachacza chyba jest oczywisty, posiadam dosyc duże imadło i może za prase służyć. Pytam się gdyż w skodzie miałem z tym problem a na pracie to był "moment" No nic, zakupie tuleje i bede dumał w garażu.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Posmaruj dobrze smarem przy wciskaniu tulei ....zresztą masz duże imadło to dasz radę.

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

jakie były objawy do wymiany tulei. U mnie na policjantach często stuka jakby się sprężyny układały. byłem w ASO mechanik stwierdził,że jedynie drążki stabilizacyjne mogą być do wymiany (bo najczęściej siadają). Wymieniłem sam, cena jednego 45zł. Nic to nie dało. Pojechałem do opla w Lubiniu - powiedzieli że wszystko OK!. zobaczyłem tylko, że psikneli WD po tulejach i na miesiąc pomogło, teraz problem powraca.

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#10 Post autor: ADAMO_16 »

Objaw był taki,że przy zawracaniu w lewo fura jak po szynach a w prawo na suchym pisk a mokrym takie "szarpanie i opona nie trzymała się drogi" Podjechałem na stacje diagnostyczną i po kontroli wyszło: prawy wahacz tylna tuleja wybita, byłem pod samochodem jak szarpaki "niszczyły mi zawieszenie" widziałem ten luz.Reszta zawieszenia wg diagnosty na 5.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#11 Post autor: Flora »

Odkopuję. Mam do wymiany tylną tuleję w prawym wahaczu.
Czy powinienem też wymieniać z lewej strony, a może cały komplet?
Czy jest sens pakować tam poliuretany?
Jeżeli tak to jaką twardość wybrać 75 czy 85 ShA?

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: rafant4011 »

Tuleje lepiej wymienić obie, bo nie wiadomo kiedy poleci druga a jedna robota. Choć z drugiej strony jeśli nie ma oznak luzu ani zużycia(popękana guma) na tej drugiej to ja osobiście bym nie ruszał.
Na poliuretanach się nie znam...

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#13 Post autor: Flora »

Doczytałem, że standardowa twardość to 75 ShA, a więcej pcha się w samochody, które śmigają głównie na torze.

(chyba nie do końca) Komplet LEMFÖRDER:

http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 36301.html

http://www.iparts.pl/czesc/tuleja-wahac ... 05702.html

Poliuretany Deuter:

http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet ... -4szt.html

Poliuretany MPBS:

http://mpbs.pl/pl/802-zafira-b-2005-2014

Przy wymianie całości koszt zbliżony.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 14:17 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#14 Post autor: wamka18 »

Z tego co mi wiadomo poliuretany po czasie lubią skrzypieć i dlatego jak robiłem zawieszenie ich nie pozakładałem bo nie cierpię jak coś mi skrzypi.

Awatar użytkownika
Mawerix
Zafiromaniak
Posty: 542
Rejestracja: 15 sie 2016, 13:39
Imię: Szczepan
Lokalizacja: [KRA]
Auto: ZB 1.9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: CDTI

#15 Post autor: Mawerix »

Flora pisze:Czy jest sens pakować tam poliuretany?
We wcześniejszym aucie miałem wszędzie poligumy i skończyły się wymiany w zawieszeniu, ja stosowałem wyłącznie strongflex o innych producentach słyszałem różne opinie. Odradzał bym jednak Deutera zdarzało się że miały niewłaściwe wymiary.
Flora pisze:Jeżeli tak to jaką twardość wybrać 75 czy 85 ShA?
75ShA w zupełności wystarczy a przy komplecie i tak możesz odczuć zwartość i twardość zawieszenia. Z strongflex i tak było by 80ShA
Przy montażu polecam dużą ilość smaru miedziowego ;)
wamka18 pisze:Z tego co mi wiadomo poliuretany po czasie lubią skrzypieć i dlatego jak robiłem zawieszenie ich nie pozakładałem bo nie cierpię jak coś mi skrzypi.
Na to proponuję smar miedziowy a nie oryginalny z zestawu, po zastosowaniu proponowanego smaru do dzisiaj nic nie skrzypi anie nie piszczy :)
Ostatnio zmieniony 18 sie 2016, 20:27 przez Mawerix, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”