Strona 1 z 1

Magnesy neodymowe w łożyskach kół a ABS

: 06 gru 2010, 08:54
autor: szmurlo
Witam,

Kupiłem Zafirę B z 2006 r. uderzoną w lewy tył na wysokości koła.
Blacharz naprostował zawieszenie i wymienił tylną oś (zakup z allegro) bo orginalna była krzywa i nie radził dawać do prostowania. Jechałęm autem, prowadzi się dobrze, nie ściąga w żadną stronę.
Niestety pali się lampka, że ABS nie jest uzbrojony.
Inny mechanik, u którego serwisowałem swoje ostatnie Ople powiedział przed chwilą, że w nowych osiach są neodymowe magnesy w łożyskach, które dają sygnał magnetyczny czujnikowi ABS.
Jest więc podejrzenie, że kupiłem na allegro złą oś. Mechanik to jeszcze bada.
Czy ktoś może mnie nieco oświecić w tym temacie?
Czy rzeczywiście takie rozwiązania magnesowe stosuje się w nowych autach?

Pozdrowienia dla forumowiczów.

WS

: 06 gru 2010, 09:23
autor: kicaj
szmurlo, zmien podpis... no chyba ze masz swapa z vw...
komputer jakie bledy absu wskazuje? na ktore kola?

: 06 gru 2010, 09:28
autor: Anony Mous
Osi raczej złej nie kupiłeś tylko czujnik bądź piasta jest uszkodzona....albo czujnik w ogóle nie podpięty.

Tak to wygląda :arrow: http://allegro.pl/piasta-kola-tyl-opel- ... 58730.html

: 06 gru 2010, 09:45
autor: szmurlo
@kicaj:
Dzwonił mechanik, że kieruje auto do elektryka. Podepną pod komputer i wnet będę wiedział co i jak.
Czy polskie znaki sa w Hamburgu wyświetlane, jako robaczki?

@Marki:
Gdyby to było tylko to, to w najgorszym wypadku 200-300 zł.


Dziekuję za rychłe odpowiedzi. Widać, że forum jest żywe. Świetnie.

: 06 gru 2010, 13:44
autor: kicaj
Czy polskie znaki sa w Hamburgu wyświetlane, jako robaczki?
to zalezy od kompa ;)
a widze ze juz nie vw ;) to chyba dobrze bo w tych silnikach czesto przeplywka pada... ;) nie to co fiat ;)
i kto mowi ze diesel od vw lepszy od fiata??

bedzie komp podpiety to bedzie wiadomo ktora piasta i tam szukac... daj znac jak poszlo

: 08 gru 2010, 10:08
autor: szmurlo
Komputer powiedział, że czujnik zdechł. Piasta z czujnikiem (halotronowym??- brzmi kosmicznie) z wtyczką przy piaście, bez kabla - 300 zł. Dziś montują. To z powodu niesprawnego ABS włączały się awaryjne przy każdym zapaleniu stacyjki.
Dzięki za pomoc.

: 08 gru 2010, 12:35
autor: Anony Mous
kicaj pisze:
bedzie komp podpiety to bedzie wiadomo ktora piasta i tam szukac... daj znac jak poszlo
w przypadku awarii abs'u w którymś kole, op-com pokarze dokładnie w którym?

: 08 gru 2010, 18:32
autor: Mihó
Tak

: 09 gru 2010, 07:50
autor: szmurlo
To nie był neodym, ale halotron. Piasta z czujnikiem zamówiona, dziś powinna być włożona.
Już blisko, bliziuteńko...(kurcze, jeszcze się porządnie tym autem nie przejechałem :(

[B]Dziwne zachowanie rozdzielczej!!!Czujnik ABS?

: 26 sty 2011, 22:29
autor: grabarz11
Kiedy stałem na światłach zauwazyłem ze wariuje mi prędkościomierz. Zaczął skakac od 0 do ok. 40-50km. Po ruszeniu przestał ale za to włączyla mi się kontrola trakcji oraz ABS (zaczeły świecić sie kontrolki) . Co to moze się dziać ??? Prosze o pomoc :(

: 26 sty 2011, 22:40
autor: Woytas
Spróbuj może "wypedałować" błędy

: 26 sty 2011, 22:46
autor: grabarz11
ok ale to tak miałem juz 2 razy i różnie próbowałem, dodać gazu, zmniejszyć bieg itd. Pomogło dopiero właczenie samochodu od nowa ale po jakiś 5 min od włączenia. Chce się dowiedzieć czy nic się nie stanie podczas jazdy bo wcześniej tego nie było.

: 27 sty 2011, 00:37
autor: Anony Mous
kolega miał taki przypadek w Fordzie Focusie też mu się zapalały różne kontrolki i obrotomierz szalał - miał uszkodzony akumulator ale czy tak będzie w Oplu to nie wiem :/

Zczytanie błędów to chyba podstawa :roll: Sprawdzałeś ładowanie w Test Mode

: 27 sty 2011, 06:45
autor: Anony Mous
Ale silnik nie zwiększał obrotów?
Jeśli nie to może pada czujnik prędkości (czy przyspieszenia, nie pamiętam) koła. Sprawdź fejsem.

: 27 sty 2011, 08:41
autor: Szymon78
na 100% czujnik prędkości koła..

po-prostu czujnik ABS w piaście LP pada - prędkośc tego koła odpowiada za wskazania prędkościomierza)

- wypedałowanie nic nie wykaze (terzeba techem wejśc w moduł ABS i zczytać błąd)

1. sprawdzic wpierw połaczenia od modułu ABS w komorze silnika (nad skrzybnią biegów) do samej piasty.. za nadkolem jest kostka która często szwankuje/pekają kabelki/ zasniedzieje)
2. jak to nie pomorze to niestety wymiana piasty (jest elementem powiązanym z czujnikiem ABS i nie da sie kupić oddzielnie - koszt elementu ok 500pln)

poztym takie objawy były juz poruszane na forum ZKP .. uzyj szukajki :-o
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=135