Strona 1 z 9

[B]Amortyzatory i Resory/Sprężyny/Przód i Tył

: 05 lut 2011, 18:20
autor: szymek
Amortyzatory przód-jakiej firmy na fabryczny montaż?

: 17 lut 2011, 13:18
autor: Szymon78
ja założyłem KAYAB-y (nie sa drogie, znana marka) i jak narazie spisują sie dobrze.

a jakie GM montuje jako nowe?- nie wiem :(

: 20 lut 2011, 00:59
autor: DaRek7
Pytałem ostatnio w ASO o amortyzatory przednie ale nie byli chętni żeby zdradzic jakie idą na pierwszy montaż :( za to chętnie chcieli mi je sprzedac i zamontowac... trochę ponad 1300PLN za sztukę bez montażu :roll: - zrezygnowałem :lol:

Chyba też kupię KAYAB-y, są OK, i zostanie dużo na... :piwo:

: 20 lut 2011, 21:47
autor: ronin
Ja wybiorę Bilstein jak przyjdzie właściwa pora

: 20 lut 2011, 23:25
autor: DaRek7
Ja wybiorę Bilstein


Tak,to tez bardzo dobra marka i często montowane w opelkach

amortyzatory i sprężyny

: 05 wrz 2014, 19:54
autor: wastom
Witam
posiadam następujące amortyzatory :
przedni lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/444 ... 79b80.html
tylny lewy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8d ... c1b85.html
proszę o podpowiedz czy to amorki do zwykłego zawieszenia czy do obniżonego ?
sprężyna tylna:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cba ... fb127.html
przednia niestety bez numerów :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71a ... ca2aa.html
do jakiego zawieszenia są te sprężyny

: 05 wrz 2014, 20:04
autor: SD72

: 05 wrz 2014, 20:56
autor: wastom
dzięki
ale interesuje mnie czy przypadkiem mam amorki do zwykłego zawieszenia a sprężyny podejrzewam że są obniżone , ponieważ na większych nierównościach mocno uderzają w odboje jest to mocno odczuwalne

: 05 wrz 2014, 22:58
autor: Bodek
Powinny być takie:

Obrazek

resor:

Obrazek

: 05 wrz 2014, 23:11
autor: wastom
dziękuję bardzo
czyli czeka mnie wymiana sprężyn

: 11 mar 2015, 15:08
autor: Aksmeizop
Witam byłam ostatnio na warsztacie w związku ze wspomaganiem ( cieknie olej z przekładni kierowniczej koszt 1500 zł ale to inny dział) i mechanik powiedział że mam zatarte górne mocowania amortyzatorów przednich, czy jeśli tego teraz już w tej chwili nie naprawie to mogą wyniknąć z tego jakieś poważne konsekwencję? no i koszt takiej naprawy to 500 zł !!!

: 07 wrz 2015, 14:07
autor: rafant4011
Koledzy jakie amory polecacie na tył?? Jakie macie doświadczenia? :help:
olejowe? gazowe? czy olejowo-gazowe? jakiej firmy?
Myślałem o BILSTEIN lub SACHS

: 07 wrz 2015, 16:38
autor: Bodek
Wymieniłem na KYB

: 07 wrz 2015, 19:51
autor: rafant4011
masz gazowe, te co ja prezentowałem są olejowo-gazowe. ma ktoś wiedzę na temat w czym cię różnią gazowe lub olejowo-gaz? o co w tym chodzi?
Parametry pracy?... :nie_wiem:

: 07 wrz 2015, 20:00
autor: Bodek
rafant4011 pisze:masz gazowe, te co ja prezentowałem są olejowo-gazowe. ma ktoś wiedzę na temat w czym cię różnią gazowe lub olejowo-gaz? o co w tym chodzi?
Parametry pracy?... :nie_wiem:
Amortyzatory gazowe

Oczywiście chodzi nam o amortyzatory olejowo-gazowe. W tym przypadku konstrukcja składa się tylko z jednej rury, w której zainstalowano tłok. Poza olejem czynnikiem tłumiącym jest jeszcze sprężony gaz (azot), który jest stłoczony w dolnej części rury i oddzielony od oleju ruchomą przegrodą.

W takim przypadku amortyzator cały czas zachowuje kontrolę nad kołem, bo gaz "pracuje" szybciej niż olej. Dlatego amortyzator gazowy szybciej reaguje na nierówności nawierzchni i powoduje, że koło lepiej do niej przylega.


Amortyzatory olejowe

Są dwa podstawowe rodzaje amortyzatorów: olejowe i olejowo-gazowe. Te ostatnie obiegowo zwane po prostu gazowymi. Stosowany jest jeszcze inny podział: na amortyzatory dwururowe i jednorurowe. Te pierwsze to właśnie amortyzatory olejowe, w których w jednej rurze (obudowa) umieszczono drugą z tłokiem i zaworami.

Obudowa jest tylko zbiornikiem na olej hydrauliczny, który jest czynnikiem tłumiącym. Zawory przepuszczają olej pomiędzy obiema rurami. Całą pracę amortyzator olejowy wykonuje w wewnętrznej rurze.

Zaletą amortyzatorów olejowych jest prosta budowa (co ma wpływ na umiarkowana cenę) i stosunkowo wysoka trwałość. A jeśli już dojdzie do uszkodzenia, to pomijając sytuacje ekstremalne (np. najechanie podczas szybkiej jazdy kołem na poprzeczną przeszkodę) amortyzatory olejowe powoli tracą swoją sprawność.