[B]Problem z kołami
[B]Problem z kołami
Witam!
Właśnie wymieniłem sobie tarcze i klocki hamulcowe przód/tył oraz założyłem nowe koła na lato i... wystąpił problem.
Podczas skręcania autem z przednich kół dobiegają mnie stuki i to ostre. Kiedy z powrotem zmieniłem koła na stalówki jest wszystko w porządku. Nic nie stuka. Nadmienię, że wymianie uległy też śruby.
Podsumowując:
stalowe felgi + stare śruby = wszystko OK
aluminiowe felgi + nowe śruby = stuki
Wymiana tarcz i klocków nie ma nic wspólnego z tym wszystkim
Czy może być przyczyną tego stanu rzeczy długość śruby? (te nowe są prawie o 1cm dłuższe od fabrycznych).
A jeśli nie, to co jest grane?
Właśnie wymieniłem sobie tarcze i klocki hamulcowe przód/tył oraz założyłem nowe koła na lato i... wystąpił problem.
Podczas skręcania autem z przednich kół dobiegają mnie stuki i to ostre. Kiedy z powrotem zmieniłem koła na stalówki jest wszystko w porządku. Nic nie stuka. Nadmienię, że wymianie uległy też śruby.
Podsumowując:
stalowe felgi + stare śruby = wszystko OK
aluminiowe felgi + nowe śruby = stuki
Wymiana tarcz i klocków nie ma nic wspólnego z tym wszystkim
Czy może być przyczyną tego stanu rzeczy długość śruby? (te nowe są prawie o 1cm dłuższe od fabrycznych).
A jeśli nie, to co jest grane?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:23 przez Mariusz80, łącznie zmieniany 1 raz.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Długość śrub ma oczywiście znaczenie, jeśli są za długie, tzn. głębiej wchodzą w tarczę piasty i mogą narobić strasznego bałaganu wewnątrz, tak właśnie się stało znajomemu w MB 124, gdzie do stalówek i alu są różne śruby, a dał przy wymianie na stalowe śruby od alu i pozrywało mu wszystkie sprężyny od szczęk hamulca postojowego a później to już totalna demolka w środku piasty
- pivovar
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:57
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Legnica
- Auto: Zafira B 1,9 Cosmo Panorama Aut
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
W ZB mam te same śruby do alu i do stalówek, spróbuj przykręcić na starychWhiteBoy pisze:Witam!
Podsumowując:
stalowe felgi + stare śruby = wszystko OK
aluminiowe felgi + nowe śruby = stuki
Wymiana tarcz i klocków nie ma nic wspólnego z tym wszystkim
Czy może być przyczyną tego stanu rzeczy długość śruby? (te nowe są prawie o 1cm dłuższe od fabrycznych).
A jeśli nie, to co jest grane?
zadowolony kierowca Zafirowca ;-)
To nie to, ze względu na to, że był sprawdzany na podnośniku i koło nie miało żadnych luzów na śrubach.Szymon78 pisze:u mnie dokłądni to samo.
Najprawdopodobniej dłuższe sruby nie dociągają nalezycie felgi (opierają się o odlew piasty) do piasty przez co przy skretach uderzają.
Przekręciłem na fabryczne śruby i jest wszystko OK.
I teraz moje pytanie za 100 punktów.
Czemu końcówki śrub "walą" o "coś" tylko przy skręcie, a nie jak się też jedzie na wprost?
I o co "walą"?
Oczywiście że tak bo waliły po śrubach mocujacych piastę do zwrotnicy, teoretycznie nic, poza uszkodzonymi śrubami od kół i pocharatanymi śrubami mocującymi piastę nie powinno się stacWhiteBoy pisze:końce gwintu są ewidentnie starte jakby o coś "szlifowały". Tylko pytanie, o co?
Tak wygląda piasta....
http://allegro.pl/lozysko-piasta-kola-p ... 27476.html