[B]Problem z kołami

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Mariusz80

[B]Problem z kołami

#1 Post autor: Mariusz80 »

Witam!
Właśnie wymieniłem sobie tarcze i klocki hamulcowe przód/tył oraz założyłem nowe koła na lato i... wystąpił problem.
Podczas skręcania autem z przednich kół dobiegają mnie stuki i to ostre. Kiedy z powrotem zmieniłem koła na stalówki jest wszystko w porządku. Nic nie stuka. Nadmienię, że wymianie uległy też śruby.

Podsumowując:
stalowe felgi + stare śruby = wszystko OK
aluminiowe felgi + nowe śruby = stuki
Wymiana tarcz i klocków nie ma nic wspólnego z tym wszystkim

Czy może być przyczyną tego stanu rzeczy długość śruby? (te nowe są prawie o 1cm dłuższe od fabrycznych).
A jeśli nie, to co jest grane?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2011, 17:23 przez Mariusz80, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

sprawdz wartosc et felgi stalowej i aluminiowej. Jak na alu masz wyzsza wartosc to koło ma mniejsze odsadzenie i siedzi głębiej....

alusy oplowskie czy jakies inne? spróbuj do alusów dac sruby ze stalówek.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: MieHor »

Długość śrub ma oczywiście znaczenie, jeśli są za długie, tzn. głębiej wchodzą w tarczę piasty i mogą narobić strasznego bałaganu wewnątrz, tak właśnie się stało znajomemu w MB 124, gdzie do stalówek i alu są różne śruby, a dał przy wymianie na stalowe śruby od alu i pozrywało mu wszystkie sprężyny od szczęk hamulca postojowego a później to już totalna demolka w środku piasty

Mariusz80

#4 Post autor: Mariusz80 »

Alu niby są oplowskie, ale z tego co zauważyłem, to nawet oplowskie nie są oplowskie. No nie chciałbym mieć znów piasty do wymiany.

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

A jak zamontujesz przednie koła i przekręcisz wokół osi to felga nie obciera o zacisk h-ca?Jakie masz ET felgi?

Awatar użytkownika
pivovar
Bywalec
Posty: 109
Rejestracja: 14 kwie 2010, 18:57
Imię: Jarek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Zafira B 1,9 Cosmo Panorama Aut
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: pivovar »

WhiteBoy pisze:Witam!


Podsumowując:
stalowe felgi + stare śruby = wszystko OK
aluminiowe felgi + nowe śruby = stuki
Wymiana tarcz i klocków nie ma nic wspólnego z tym wszystkim

Czy może być przyczyną tego stanu rzeczy długość śruby? (te nowe są prawie o 1cm dłuższe od fabrycznych).
A jeśli nie, to co jest grane?
W ZB mam te same śruby do alu i do stalówek, spróbuj przykręcić na starych
zadowolony kierowca Zafirowca ;-)

Szymon78

#7 Post autor: Szymon78 »

W ZB mam te same śruby do alu i do stalówek, spróbuj przykręcić na starych
_________________
u mnie dokłądni to samo.

Najprawdopodobniej dłuższe sruby nie dociągają nalezycie felgi (opierają się o odlew piasty) do piasty przez co przy skretach uderzają.

Mariusz80

#8 Post autor: Mariusz80 »

Szymon78 pisze:u mnie dokłądni to samo.

Najprawdopodobniej dłuższe sruby nie dociągają nalezycie felgi (opierają się o odlew piasty) do piasty przez co przy skretach uderzają.
To nie to, ze względu na to, że był sprawdzany na podnośniku i koło nie miało żadnych luzów na śrubach.

Przekręciłem na fabryczne śruby i jest wszystko OK.
I teraz moje pytanie za 100 punktów.
Czemu końcówki śrub "walą" o "coś" tylko przy skręcie, a nie jak się też jedzie na wprost?
I o co "walą"?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: MieHor »

Mam takie przewrotne pytanie - czy sprawdzałeś jaki kształt w obu rodzajach śrub ma powierzchnia styczna do felgi (ten grzybek na śrubie), bo co producent felg to inne śruby, mam znajomego wulkanizatora i on twierdzi, że w tym może być przyczyna

Mariusz80

#10 Post autor: Mariusz80 »

W obu przypadkach jest identyczny stożek.
Moim zdaniem to będzie długość śruby.
Po pierwsze, są teraz na oryginalnych i nic nie "furgocze".
Po drugie, oglądałem dokładnie te dłuższe śruby i końce gwintu są ewidentnie starte jakby o coś "szlifowały". Tylko pytanie, o co?

DaRek7

#11 Post autor: DaRek7 »

WhiteBoy pisze:końce gwintu są ewidentnie starte jakby o coś "szlifowały". Tylko pytanie, o co?
Oczywiście że tak bo waliły po śrubach mocujacych piastę do zwrotnicy, teoretycznie nic, poza uszkodzonymi śrubami od kół i pocharatanymi śrubami mocującymi piastę nie powinno się stac :lol:
Tak wygląda piasta....

http://allegro.pl/lozysko-piasta-kola-p ... 27476.html

Mariusz80

#12 Post autor: Mariusz80 »

No i wszystko jasne.
Mam nadzieję, że nic wiekszego się nie stało, bo niedawno (grudzień 2010) wymieniałem jedną piaste.
Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”