Strona 1 z 9

[B]Tuleja zawieszenie tylne

: 23 lis 2011, 10:27
autor: rafi.zafi
Witam mam pytanko czeka mnie wymiana tuleji belki , Czy jestem wstanie sam ja w cisnac w belke czy tylko prasa hydrauliczna ,a drugie pytanko czy mógłby ktos podesłac nr czesci opla. No chyba ze ktos ma namiar na prase co by to wcisli jestem z Bedzina pasowało by cos do 20 km katowice sosnowiec dabrowa . Pilne .

: 23 lis 2011, 10:35
autor: Szymon78
mysle ze wcisnąć to mozna dobrym imadłem... tylko wyjęcie ich to chyba bez użycia palnika nie przejdzie.

p.s. to w jakims mega terenie jeździłeś ze tylna belka do regeneracji

: 23 lis 2011, 10:48
autor: rafi.zafi
Sam jestem w szoku wlasnie dzisiaj byłem na przegladzie i przez przypadek wyszło a mam najechane od nowosci 53 000 :evil: . Szok....

: 23 lis 2011, 11:03
autor: miałczyk76
Ja też już wymieniałem tą tuleję od strony pobocza :/ Polskie drogi .Ciężko znaleźć zakład co by zrobił to bez zdejmowania całej belki .Ja znalazłem w Warszawie i tuleję zmienili na aucie .Koszt to 120zł za jedną stronę .Drugiej nie robiłem .Nie kupowałem orginału tylko zamiennik w IC za 70zł i do tego jeszcze taki plastik na tą tuleję orginał 12zł .Śmigam już tak 50 tys i jest ok .Druga strona jeszcze ok :P

: 29 lis 2011, 20:52
autor: rafi.zafi
Wiec tak jestem po wymianie .Koszt robocizny 250 zl . Belki nie trzeba wyjmowac. Wymienilem jadna strone i druga aby nie myslec ze druga strona zawiedzie. Wreszcie cisza a wczesniej obstawialem na stuki z tylnej kanapy. :lol:

Warsztat w Warszawie

: 15 kwie 2012, 07:44
autor: robi1968
Witam
Poszukuję warsztatu w Warszawie do wymiany tulei belki w Zafirze b bez jej całkowitego zwalania.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam

: 01 maja 2013, 11:05
autor: raiden
No i u mnie padło na tuleje w tylnej belce... masakra te nasze drogi... szukam serwisu, który się tego podejmie, bo chyba bez zdjęcia całej belki się nie obejdzie a pod blokiem warunków nie mam

: 28 lis 2013, 17:15
autor: darek_SSS
A jakie są objawy zużycia tej tulejki?

: 08 gru 2013, 11:47
autor: Patryś
Własnie może ktos opisać dokładnie przykład tej awarii ?

: 08 gru 2013, 12:31
autor: koszalin11
U mnie na początku pojawiło się głuche stukanie z tyłu,które przeszło w głośne stuki zwłaszcza na zakrętach. "Mechanik" wymienił je niestety na TOPRAN-y :evil: co stanowczo odradzam bo szkoda pieniędzy-wytrzymały 3 miesiące :czerwona: i znowu są stuki i auto jest mniej stabilne-jedzie się jakby było za mało powietrza w tylnych oponach. Zamówiłem już tuleje Lemfoerdera i w końcu będzie spokój.

: 08 gru 2013, 12:36
autor: Bodek
Obrazek

Obrazek

Tuleja (nr3):

Numer katalogowy: 5402637
Nazwa części: TULEJA
Cena netto*: 162,00
Cena brutto*: 199,26

do nr nadwozia
-72163938
-7G123860


lub

Numer katalogowy: 402952
Nazwa części: TULEJA
Cena netto*: 159,50
Cena brutto*: 196,19

powyżej nr nadwozia:

72163939-
7G123861-


Podkładka (nr 7):

Numer katalogowy: 5402639
Nazwa części: PODKLADKA
Cena netto*: 15,30
Cena brutto*: 18,82

: 30 sty 2014, 21:16
autor: pitbull
moze ktos ma namiar na warsztat w waw gdzie wymienia tuleje bez zdejmowania belki?

: 17 lut 2014, 18:57
autor: darek_SSS
Właśnie jestem świeżo po wymianie metodą chałupniczą.... Kupiłem niemieckie firmy Swag, prawie 160 zł sztuka. Na pierwszy montaż podobno szły tuleje Lemfoerder ale w sklepie w którym się zaopatruję nie były dostępne....Wymiana nie zbyt skomplikowana.

: 17 lut 2014, 19:52
autor: miras713
Może byś opisał w jaki sposób sam wymieniłeś te tuleje, co jak i czym robić aby zrobić.

: 18 lut 2014, 13:43
autor: darek_SSS
Bardzo proszę. Ja robiłem tak. Auto podniosłem i postawiłem na dwóch kobyłkach. Zdejmujemy koła. Następnie odkręcamy śruby trzymające tuleje (nie pamiętam rozmiaru klucza),następnie po trzy śruby z każdej strony którymi do podłogi przykręcona jest "łapa" trzymająca belkę. Później po jednej śrubie trzymającej amortyzator i belka nam opada,warto ją też podeprzeć na jakimś klocku (ja użyłem dwóch podnośników),na przewody hamulcowe nie trzeba specjalnie uważać bo są elastyczne i jest trochę zapasu (z długości). Teraz można już wybić stare silentblocki. Ponieważ moje stare silentblocki nie nadawały się już do niczego poszedłem na łatwiznę i wiertarką osłabiłem aluminium wiercąc otwór na granicy tulejki i gniazda w belce.Następnie łatwo młotkiem wybijamy stare silentblocki. Nowe tulejki wchodzą lekko dosyć głęboko w gniazda tak że do wciśnięcia zostaje około 1,5-2 cm. Teraz potrzebujemy długą twardą śrubę tak żeby weszła w otwór w silentblocku i przeszła na wylot z zapasem. Od wewnętrznej strony belki trzeba założyć coś w stylu dużej grubej podkładki tak żeby średnica była ciut większa od naszej nowej tulejki,przekładamy naszą długą i twardą śrubę,od strony zewnętrznej dopasowujemy tulejkę (ja uciąłem kawałek rury) do średnicy gniazda w belce tak żeby silentblock nie zablokował się o nią. Następnie drugą taką grubą podkładkę z zewnętrznej strony i mamy coś na zasadzie prasy (ściągacza) nakręcamy nakrętkę na naszą długą śrubę i kręcimy aż silentblock wejdzie do końca,poczujemy mocny opór. Moje weszły dosyć gładko.Teraz już tylko podwieszamy belkę do podwozia,przykręcamy amortyzator i koła i gotowe. Może nie do końca opisałem to jasno bo nie jestem inżynierem ale myślę że jak ktoś zna się trochę na mechanice i ma trochę wyobraźni to sobie poradzi :P . Warto też robić to we dwie osoby.Pozdrawiam. :D