Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
Dzięki ,ale tą część mam już za sobą ,interesuje mnie druga strona ,obcięło mi
tulejkę łączącą wybierak (,ten w komorze silnika )ze sworzniem wychodzącym
ze skrzyni biegów .Próbowałem tą tulejkę wybić ,ale nie bardzo chce wyjść,a chciałbym wymontować sam wybierak nie rozkręcając tego dekielka przy skrzyni
biegów,ale nie wiem czy to jest możliwe
tulejkę łączącą wybierak (,ten w komorze silnika )ze sworzniem wychodzącym
ze skrzyni biegów .Próbowałem tą tulejkę wybić ,ale nie bardzo chce wyjść,a chciałbym wymontować sam wybierak nie rozkręcając tego dekielka przy skrzyni
biegów,ale nie wiem czy to jest możliwe
jaką masz skrzynię biegów?Wojtek b pisze:chciałbym wymontować sam wybierak nie rozkręcając tego dekielka przy skrzyni
biegów
jeżeli F23, to jest filmik "serwisowy"
http://www.youtube.com/watch?v=x6ulVQsiknY
wymontowanie wybieraka jest od ok. 17:15
tylko nie wiem, jak to się ma do skrzyni zamontowanej w samochodzie
no i dzisiaj wymieniłem ten koszyczek, nasmarowałem wd40 ciegna przy skrzyni (pod akumulatorem) i dalej biegi wchodzą ciężko.... no ale najważniejsze że wchodzą wszystkie - przedtem jedynkę mogłem wbić najczęściej z dwójki albo waląc lewarkiem w lewo....
eeech... no i lewarek nie odbija swobodnie na luz po wyłączeniu biegu....i coż począć ???
eeech... no i lewarek nie odbija swobodnie na luz po wyłączeniu biegu....i coż począć ???
Witam ponownie.
Dzięki za wszystkie informacje, które dotyczyły mojego problemu, ale już sobie poradziłem.
Wybieraka nie wyciągałem, ponieważ dałem rady ściągnąć zabezpieczenia, ale udało mi się to zrobić podpierając sworzeń, wybijając resztkę tulejki blokującej wybierak ze sworzniem.
Wbiłem nową tulejkę, która weszła mi dość ciasno i nie było już żadnego luzu pomiędzy wybierakiem, a sworzniem wychodzącym ze skrzyni.
Zregenerowałem również własnym sposobem linkę, ponieważ mając spory luz na 5 biegu zdarzało jej się zeskoczyć z kulki.
Sposób regeneracji jest dość prosty (na zdjęciach niżej) w warunkach domowych, można zaoszczędzić 500zł, jeżeli są tylko luzy na kulkach, a nie zatarte linki.
Końcówka, którą można zregenerować:
Od tyłu końcówki ścinamy okrągły kawałek gumy:
Tak wygląda po odcięciu:
Podważamy, luby od drugiej strony wypychamy zaślepkę od koszyczka:
Tak wygląda po zdjęciu zaślepki, w środku koszyczek:
Wyjęty koszyczek, w którym trzyma się kulka:
W miejscu gdzie jest koszyczek przecięty odcinamy jeszcze kawełek, żeby zmniejszyć średnicę wew i zew koszyczka:
Następnie oklejamy koszyczek, lub zakładamy koszulkę termokurczliwą by wszedł ciasno w końcówkę linki:
Tak zamontowany koszyczek w końcówce, możemy założyć na wybierak i sprawdzić czy siedzi wystarczająco ciasno i nie ma luzów:
Jeżeli jest ok zakładamy zaślepkę i można zakleić to:
Ja dodatkowo zabezpieczyłem kawałkiem blaszki wsuwając ją pod ranty gumy:
Następnie zakleiłem klejem na gorąco, można czymkolwiek co chwyci gumę (sylikon, klej montażowy itp)
Biegi po regeneracji końcówki i wymianie tulejki łączącej sworzeń zlikwidowały luzy w efekcie biegi chodzą jak nigdy odkąd kupiłem auto mimo że wcześniej regenerowałem kasete przy lewarku, w końcu wchodzi 1 i wsteczny z którymi wiecznie miałem problem.
Dzięki za wszystkie informacje, które dotyczyły mojego problemu, ale już sobie poradziłem.
Wybieraka nie wyciągałem, ponieważ dałem rady ściągnąć zabezpieczenia, ale udało mi się to zrobić podpierając sworzeń, wybijając resztkę tulejki blokującej wybierak ze sworzniem.
Wbiłem nową tulejkę, która weszła mi dość ciasno i nie było już żadnego luzu pomiędzy wybierakiem, a sworzniem wychodzącym ze skrzyni.
Zregenerowałem również własnym sposobem linkę, ponieważ mając spory luz na 5 biegu zdarzało jej się zeskoczyć z kulki.
Sposób regeneracji jest dość prosty (na zdjęciach niżej) w warunkach domowych, można zaoszczędzić 500zł, jeżeli są tylko luzy na kulkach, a nie zatarte linki.
Końcówka, którą można zregenerować:
Od tyłu końcówki ścinamy okrągły kawałek gumy:
Tak wygląda po odcięciu:
Podważamy, luby od drugiej strony wypychamy zaślepkę od koszyczka:
Tak wygląda po zdjęciu zaślepki, w środku koszyczek:
Wyjęty koszyczek, w którym trzyma się kulka:
W miejscu gdzie jest koszyczek przecięty odcinamy jeszcze kawełek, żeby zmniejszyć średnicę wew i zew koszyczka:
Następnie oklejamy koszyczek, lub zakładamy koszulkę termokurczliwą by wszedł ciasno w końcówkę linki:
Tak zamontowany koszyczek w końcówce, możemy założyć na wybierak i sprawdzić czy siedzi wystarczająco ciasno i nie ma luzów:
Jeżeli jest ok zakładamy zaślepkę i można zakleić to:
Ja dodatkowo zabezpieczyłem kawałkiem blaszki wsuwając ją pod ranty gumy:
Następnie zakleiłem klejem na gorąco, można czymkolwiek co chwyci gumę (sylikon, klej montażowy itp)
Biegi po regeneracji końcówki i wymianie tulejki łączącej sworzeń zlikwidowały luzy w efekcie biegi chodzą jak nigdy odkąd kupiłem auto mimo że wcześniej regenerowałem kasete przy lewarku, w końcu wchodzi 1 i wsteczny z którymi wiecznie miałem problem.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Panowie dzisiaj wymieniałem ten koszyczek w lewarku, ponieważ nie wchodziła mi jedynka tzn. wchodziła albo z dwójki albo z oporami, po wymianie jest lepiej ale nie dokońca mnie to fasynuje, wyczytałem,że to wybierak na skrzyni biegów, ale jak go zdemontować co z tym zrobić mieliście podobny problem, bo u mnie tylko z wrzucaniem jedynki jest problem.
Witam .Jak nie masz luzu na koszyczku i na tym plastikowym sworzniu obok koszyczka to spróbuj wyregulować na lewej lince wydłuż lub skróć , jeżeli to nie pomoże to wyciągaj akumulator podstawę i musisz sprawdzić najlepiej z kimś drugim ,niech wybiera biegi a ty patrz w co się dzieje i czy są problemy z wybierakiem .Jak wymontować filmik wyżej
Poadrawiam
Poadrawiam
Ostatnio zmieniony 02 maja 2013, 18:47 przez Wojtek b, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam , pytanko ...
skrzynia bez linek , oglądałem tąkulę -koszyczek luz około 1mm po średnicy ale zauważyłem luz na krzyżaku zaraz przed skrzynią
czy może to być powodem wypadania "5" ?
skrzynia od kiedy kupiłem auto metalicznie "tyka" taki jej urok , przejechane na niej około 100tyś i tyka tak samo .
czy brać pod uwagę że skrzynia już chce paść ?
piatka jest taki objaw jakby nie weszła do końca , po puszczeniu lewarka odskakuje jakby na luz ale jeszcze trzyma , w momencie dodania gazu ( albo gwałtownego puszczenia sprzęgła ) słychać metaliczny zgrzyt ( strasznie słychać ) i wypada.
co Wam przychodzi na myśl po takich objawach ?
aaa reszta biegów wchodzi raczej normalnie , jest tylko jeszcze taki objaw drżenia gałki biegów podczas jazdy ....
thx za podpowiedź
skrzynia bez linek , oglądałem tąkulę -koszyczek luz około 1mm po średnicy ale zauważyłem luz na krzyżaku zaraz przed skrzynią
czy może to być powodem wypadania "5" ?
skrzynia od kiedy kupiłem auto metalicznie "tyka" taki jej urok , przejechane na niej około 100tyś i tyka tak samo .
czy brać pod uwagę że skrzynia już chce paść ?
piatka jest taki objaw jakby nie weszła do końca , po puszczeniu lewarka odskakuje jakby na luz ale jeszcze trzyma , w momencie dodania gazu ( albo gwałtownego puszczenia sprzęgła ) słychać metaliczny zgrzyt ( strasznie słychać ) i wypada.
co Wam przychodzi na myśl po takich objawach ?
aaa reszta biegów wchodzi raczej normalnie , jest tylko jeszcze taki objaw drżenia gałki biegów podczas jazdy ....
thx za podpowiedź
Wybacz, ale nie mam tej skrzyni biegów i nie testowałem tego na takowej skrzyni, ale według opisu, albo masz za duże luzy i nie wchodzi do końca piątka i wyskakuje lub tzw. "zatrzaski" w skrzyni biegów nie trzymają biegu- jednak są to tylko moje przypuszczenia, więcej nie pomogę
Drżenie lewara może być spowodowany brakiem oringu w kasecie lewarka na linkach , lub czasami zużytymi poduszkami silnika.
Drżenie lewara może być spowodowany brakiem oringu w kasecie lewarka na linkach , lub czasami zużytymi poduszkami silnika.
witam,
jestem świeżym użytkownikiem Waszego forum. Mam podobny problem ze skrzynią biegów. Przeczytałam Wasze cenne uwagi, są bardzo pomocne!! Może ktoś z Was wie gdzie mogłabym dostać owe plastikowe gniazdo dźwigni zmiany biegów do Zafirki A. Nie potrafie się rozstać ze swoim samochodem a biegów nie moge wrzucić. Będe wdzięczna za wszelką pomoc.
jestem świeżym użytkownikiem Waszego forum. Mam podobny problem ze skrzynią biegów. Przeczytałam Wasze cenne uwagi, są bardzo pomocne!! Może ktoś z Was wie gdzie mogłabym dostać owe plastikowe gniazdo dźwigni zmiany biegów do Zafirki A. Nie potrafie się rozstać ze swoim samochodem a biegów nie moge wrzucić. Będe wdzięczna za wszelką pomoc.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 sty 2013, 23:00
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Luboń
- Auto: Zafira A 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam.Taką tulejkę do naprawy lewarka kupisz na allegro. Ja płaciłem 65zł i po montażu jest ok.W zośkach są dwa rodzaje skrzyń biegów. Poznajesz po wstecznym który wciskasz do przodu lub do tyłu. Ja mam do tyłu.Wpisz na allegro /tulejka lewarka zafira/ to ci wyszuka. Ja zrobiłem sam ale takie proste to to nie jest.
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Naparawa sterowania biegami w skrzynii biegów ZA F17 / skrzynia biegów z biegiem wsteczny do przodu (po zwolnieniu blokady)/
Usterka:
1. Bieg 1 - nie można włączyć, ciężko wchodzi,
2. Bieg wsteczny - zgrzyt, ciężko wchodzi.
Naprawa:
Ja wymieniłem:
- olej w skrzyni biegów 19 40 182 ( trzeba kupić 2 litry),
- uszczelkę nr kat. 03 70 034,
- złącze widełeki nr kat. 07 58 501,
- dwa sworznie 07 58 915 nr kat. 03 70 034.
Nasmarowałem smarem do tworzyw elementy lewarka skrzyni biegów oraz złącza widełek.
Biegi "wchodzą" bez problemów.
Luzem na "kuli" w samym drążku lewarka nie zajmowałem się, bo i po co ? jak układ wybierania biegów działa jak należy
Ps. Znalazłem wreszcie trochę wolnego czasu.
Usterka:
1. Bieg 1 - nie można włączyć, ciężko wchodzi,
2. Bieg wsteczny - zgrzyt, ciężko wchodzi.
Naprawa:
Ja wymieniłem:
- olej w skrzyni biegów 19 40 182 ( trzeba kupić 2 litry),
- uszczelkę nr kat. 03 70 034,
- złącze widełeki nr kat. 07 58 501,
- dwa sworznie 07 58 915 nr kat. 03 70 034.
Nasmarowałem smarem do tworzyw elementy lewarka skrzyni biegów oraz złącza widełek.
Biegi "wchodzą" bez problemów.
Luzem na "kuli" w samym drążku lewarka nie zajmowałem się, bo i po co ? jak układ wybierania biegów działa jak należy
Ps. Znalazłem wreszcie trochę wolnego czasu.
Witam,
Dziękuje za wszelkie pomocne informacje i szybką reakcję.
Postaram się poszukać tej cześci na allegro , wrazie problemów będę pisała.
Pozdrawiam,
Edyta
[ Dodano: Nie Cze 02, 2013 12:32 ]
Witam ,
Znalazłam już na Allegro tulejkę - cena jest ok i bardzo się cieszę.
Ale mam jeszcze jeden problem .
Szukam na Allegro - Linki do dżwigni zmiany biegów ale nic mi nie znajduje.
Podpowiedżcie mi jak mam tego szukać.
Edyta. cry:
Dziękuje za wszelkie pomocne informacje i szybką reakcję.
Postaram się poszukać tej cześci na allegro , wrazie problemów będę pisała.
Pozdrawiam,
Edyta
[ Dodano: Nie Cze 02, 2013 12:32 ]
Witam ,
Znalazłam już na Allegro tulejkę - cena jest ok i bardzo się cieszę.
Ale mam jeszcze jeden problem .
Szukam na Allegro - Linki do dżwigni zmiany biegów ale nic mi nie znajduje.
Podpowiedżcie mi jak mam tego szukać.
Edyta. cry:
Witam
Nowe, w ASO kosztują około 600 zł dwie (komplet) można szukać na allegro
linki zmiany biegów do skrzyni f-23 ,ale dla czego chcesz wymieniać linki można spróbować zregenerować jak Ci ktoś pomoże przeczytaj mój post na poprzedniej stronie ten z fotkami oraz posty suchego777 nad moimi filmiki jak wymontować .
No chyba że są urwane , albo przerdzewiały lub połamany pancerz to wtedy nie ma wyjścia trzeba wymienić W Krakowie jest też zakład regeneruje linki
pozdrawiam
Nowe, w ASO kosztują około 600 zł dwie (komplet) można szukać na allegro
linki zmiany biegów do skrzyni f-23 ,ale dla czego chcesz wymieniać linki można spróbować zregenerować jak Ci ktoś pomoże przeczytaj mój post na poprzedniej stronie ten z fotkami oraz posty suchego777 nad moimi filmiki jak wymontować .
No chyba że są urwane , albo przerdzewiały lub połamany pancerz to wtedy nie ma wyjścia trzeba wymienić W Krakowie jest też zakład regeneruje linki
pozdrawiam