[A] Problemy z użytkowaniem tylnej wycieraczki

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#91 Post autor: wojtowca »

jarecki69 pisze:Ja mam plastykowe ramię wycieraczki już od ok 8 mcy i sprawuje sie w miarę dobrze. mam na myśli skuteczność zbierania wody z szyby. Ale jakość działania jest na odpowiednim poziomie. :) . Wiadomo ,że metalowe ramię gwarantuje odpowiedni docisk i skuteczność ale akuraz pokusiłem sie na plastykowe i póki mi nie padnie , zmieniać nie będę :lol:
Mam tak samo, z tym, że ramie było od zawsze a wycieraczke kupiłem porządną.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 12:46 przez wojtowca, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

KowaI
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lip 2015, 13:53
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rzekuń
Auto: Opel Zafira A 1.8 2005
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#92 Post autor: KowaI »

Witam. Napisałem ten post w dziale elektryka ale kazali mi to przenieść tu.
Mam problem z tylną wycieraczką. Podczas jazdy zatrzymała się na środku i tak została. Dziś się do tego dobrałem. Sprawdziłem przekaźnik (jest OK), bezpiecznik 14 jest OK, więc dobrałem się do tylnej klapy. Przy silniku zero prądu. Do silnika dochodzą 3 przewody (brązowy, niebieski i fioletowo- czarny), ustaliłem że brązowy to masa, ale na 2 pozostałych zero prądu. Zdjąłem więc gumową osłonę kabli pomiędzy nadwoziem a klapą i tu miałem pozrywaną izolację z 3 przewodów, (brązowy czarny i fioletowo czarny). Te dwa to o dziwo były te grube do ogrzewania tylnej szyby (dziwne że nie wywaliło bezpiecznika), a ten trzeci to ten co idzie do silnika. Po izolowałem wszystko ale nadal nie ma tam nic prądu. Wkuwałem się nawet miernikiem w ten niebieski co idzie do silnika w miejscu łączenia klapy z nadwoziem i przejście do silnika jest. Wygląda to tak jakby z skrzynki bezpieczników nie dochodził prąd.
Brak mi już pomysłów napiszcie coś mnie może naprowadzi.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#93 Post autor: Sumik »

Sprawdź na krótko czy silnik jest sprawny. Tylko dopiero jak będziesz miał pewność który przewód jest za co odpowiedzialny. Ja bym się nie wzorował tym, że brązowy to masa bo w oplu bywa różnie. Najpierw zmierz miernikiem czy na pewno jest przejście do masy.
Może manetka szwankuje?
Sprawdź jeszcze raz przekaźnik a jak masz taką możliwość to podmień na inny.
Puść na krótko napięcie na silnik i zobacz czy działa. W silniku są pewnego rodzaju styki na kolach zębatych. Pozycjonują one "0" jak i maksymalne wychylenie ( poprzez obrót zębatki i powrót do wyjściowej pozycji). Czasami to szwankuje.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#94 Post autor: Rybka »

Bezpiecznik nr 14 jest od wycieraczki przód, od tylnej to bezpiecznik nr 31 ;)

KowaI
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lip 2015, 13:53
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Rzekuń
Auto: Opel Zafira A 1.8 2005
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#95 Post autor: KowaI »

OK dzięki właśnie wracam z samochodu. Wszystko działa. Ten przewód fioletowo-czarny zwarł się z przewodem od ogrzewania tylnej szyby i wywaliło bezpiecznik. Już to po izolowałem i jest OK, ale swoją drogą czemu te przewody tak strasznie twardnieją i pękają. W tylnych drzwiach miałem to samo.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#96 Post autor: Sumik »

Opel. I tyle. Takie zastosowali przewody i z wiekiem stają się tak twarde że pękają w nich izolacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”