Mam tak samo, z tym, że ramie było od zawsze a wycieraczke kupiłem porządną.jarecki69 pisze:Ja mam plastykowe ramię wycieraczki już od ok 8 mcy i sprawuje sie w miarę dobrze. mam na myśli skuteczność zbierania wody z szyby. Ale jakość działania jest na odpowiednim poziomie. . Wiadomo ,że metalowe ramię gwarantuje odpowiedni docisk i skuteczność ale akuraz pokusiłem sie na plastykowe i póki mi nie padnie , zmieniać nie będę
[A] Problemy z użytkowaniem tylnej wycieraczki
Moderator: Sebu$
- wojtowca
- Zafiromaniak
- Posty: 1212
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bestwina koło B-B
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ostatnio zmieniony 03 mar 2016, 12:46 przez wojtowca, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lip 2015, 13:53
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rzekuń
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2005
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam. Napisałem ten post w dziale elektryka ale kazali mi to przenieść tu.
Mam problem z tylną wycieraczką. Podczas jazdy zatrzymała się na środku i tak została. Dziś się do tego dobrałem. Sprawdziłem przekaźnik (jest OK), bezpiecznik 14 jest OK, więc dobrałem się do tylnej klapy. Przy silniku zero prądu. Do silnika dochodzą 3 przewody (brązowy, niebieski i fioletowo- czarny), ustaliłem że brązowy to masa, ale na 2 pozostałych zero prądu. Zdjąłem więc gumową osłonę kabli pomiędzy nadwoziem a klapą i tu miałem pozrywaną izolację z 3 przewodów, (brązowy czarny i fioletowo czarny). Te dwa to o dziwo były te grube do ogrzewania tylnej szyby (dziwne że nie wywaliło bezpiecznika), a ten trzeci to ten co idzie do silnika. Po izolowałem wszystko ale nadal nie ma tam nic prądu. Wkuwałem się nawet miernikiem w ten niebieski co idzie do silnika w miejscu łączenia klapy z nadwoziem i przejście do silnika jest. Wygląda to tak jakby z skrzynki bezpieczników nie dochodził prąd.
Brak mi już pomysłów napiszcie coś mnie może naprowadzi.
Pozdrawiam.
Mam problem z tylną wycieraczką. Podczas jazdy zatrzymała się na środku i tak została. Dziś się do tego dobrałem. Sprawdziłem przekaźnik (jest OK), bezpiecznik 14 jest OK, więc dobrałem się do tylnej klapy. Przy silniku zero prądu. Do silnika dochodzą 3 przewody (brązowy, niebieski i fioletowo- czarny), ustaliłem że brązowy to masa, ale na 2 pozostałych zero prądu. Zdjąłem więc gumową osłonę kabli pomiędzy nadwoziem a klapą i tu miałem pozrywaną izolację z 3 przewodów, (brązowy czarny i fioletowo czarny). Te dwa to o dziwo były te grube do ogrzewania tylnej szyby (dziwne że nie wywaliło bezpiecznika), a ten trzeci to ten co idzie do silnika. Po izolowałem wszystko ale nadal nie ma tam nic prądu. Wkuwałem się nawet miernikiem w ten niebieski co idzie do silnika w miejscu łączenia klapy z nadwoziem i przejście do silnika jest. Wygląda to tak jakby z skrzynki bezpieczników nie dochodził prąd.
Brak mi już pomysłów napiszcie coś mnie może naprowadzi.
Pozdrawiam.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź na krótko czy silnik jest sprawny. Tylko dopiero jak będziesz miał pewność który przewód jest za co odpowiedzialny. Ja bym się nie wzorował tym, że brązowy to masa bo w oplu bywa różnie. Najpierw zmierz miernikiem czy na pewno jest przejście do masy.
Może manetka szwankuje?
Sprawdź jeszcze raz przekaźnik a jak masz taką możliwość to podmień na inny.
Puść na krótko napięcie na silnik i zobacz czy działa. W silniku są pewnego rodzaju styki na kolach zębatych. Pozycjonują one "0" jak i maksymalne wychylenie ( poprzez obrót zębatki i powrót do wyjściowej pozycji). Czasami to szwankuje.
Może manetka szwankuje?
Sprawdź jeszcze raz przekaźnik a jak masz taką możliwość to podmień na inny.
Puść na krótko napięcie na silnik i zobacz czy działa. W silniku są pewnego rodzaju styki na kolach zębatych. Pozycjonują one "0" jak i maksymalne wychylenie ( poprzez obrót zębatki i powrót do wyjściowej pozycji). Czasami to szwankuje.