Jak ściągnąć wewnętrzne, plastikowe osłony progów (tył)

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Jak ściągnąć wewnętrzne, plastikowe osłony progów (tył)

#1 Post autor: Fedorak »

Witam

Czy ktoś z Was ściągał już wewnętrzne plastikowe osłony progów, pomiędzy słupkiem środkowym a nadkolem tylnego koła? Muszę się dostać do wiązek kablowych (standardowa wpadka Zafir - pękające kable wiązek tylnych drzwi) ale nie wiem jak ściągać te progi... Ciągnąć na chama i ryzykować zerwane jakichś spinek? Czy trzeba demontować boczne osłony mechanizmu przesuwu tylnej kanapy?

Dzięki z góry za info!

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Robiłem to ale nie zrobiłem foto jak tą listwe zdjąć ja zaczołem od strony słupka kierunek fotel dalej do góry gorzej było za fotelem ale poszło, spinki górne na wcisk od góry, przy słupku zatrzaski kierunek fotel.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 paź 2016, 13:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 16629

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Ja to robiłem w tym tygodniu po przestudiowaniu forum i:
1. Odsuwasz przedni fotel do przodu dla wygody
2. Podkładasz ręce pod plastik przy słupku między drzwiami i podciągasz do góry z czuciem (jest ciepło, nic nie połamiesz) i czekasz aż plastik wyskoczy z zatrzasków
3. Jak już przód wyskoczy i oddzielisz od plastiku słupka trzymasz całość jedną ręką, a drugą odsuwasz tylną kanapę do przodu, jednocześnie odciągasz plastik od szyny tylnej kanapy (jak nie zrobisz tego to podczas przesuwania kanapy po prostu plastik wskoczy z powrotem na swoje miejsce)
4. jak już przesuniesz kanapę to tył plastiku lekko sam wyskoczy i masz wszystko na wierzchu

Ciężko to wytłumaczyć samymi słowami, zobaczysz sam jak będziesz się z tym bawił, ja sam po przeczytaniu forum i to bez zdjęć poradziłem sobie w minutkę, no może dwie i nie zniszczyłem nic.

Plastik to łatwizna, teraz czeka Cię wyciągnięcie gumowej osłony z kablami i samo lutowanko... ja myślałem, że tylko poprawię, ale zdecydowałem na konkretną naprawę i obciąłem wszystkie kable. Jak na razie to dosztukowałem zniszczone przewody, reszta już pokryta cyną i na jutro zostawiam sobie już łączenie z wtyczką w jedną całość... Potem lewa strona, w której wszystko działa, ale nikt nie wie jak długo ;)

Powodzenia

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#4 Post autor: Fedorak »

kacza1982 pisze:Ja to robiłem w tym tygodniu [ ...] poradziłem sobie w minutkę, no może dwie i nie zniszczyłem nic [...] na jutro zostawiam sobie już łączenie z wtyczką w jedną całość... Potem lewa strona, w której wszystko działa, ale nikt nie wie jak długo ;)
Dzięki, nie ukrywam że podniosłeś mnie na duchu. 8) Dla lepszego "rozpoznania terenu wroga" kupiłem nawet na ALLEDROGO jeden taki próg za psie pieniądze, żeby mieć z góry wiedzę gdzie są i jak działają te zatrzaski, bo niestety foto progu w necie nie znalazłem. Jednak i tak czułem się niepewnie...

Co do przewodów mam taki sam plan - dekapitacja wiązki i wlutowanie nowych kabli przed progiem tak aby do wtyczki biegł jeden cały nowy odcinek. Materiały mam już wszystkie kupione. Niemniej pojawia się na horyzoncie inne pytanie - jak po odcięciu wtyczki od wiązki oddzielić stare kable od samej wtyczki... :mysli: Tam są te stalowe piny, więc mniemam że trzeba jakoś to jeszcze rozbebeszyć. Wiem że z wtyczki wyciąga się ten prostokątny segmencik z kabelkami pomocniczymi, ale na te dwa główne (brązowy i czerwony) nie mam na razie pomysłu... :mysli: :/

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Najpierw zrób sobie foto kolorów kabelków we wtyku co byś miał obraz co z czym, ja zostawiłem końcówki przy wtyku i mam teraz w razie połamania się kabelków który z którym chyba że dokupisz takie same kolory ale wątpie.

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: Fedorak »

Dziadek13 pisze:Robiłem to ale nie zrobiłem foto jak tą listwe zdjąć ja zaczołem od strony słupka
Przy okazji - troszkę poodchylałem i pozaglądałem już pod te progi (niestety wciąż brak czasu na pełną akcję z kabelkami) i mam to co widać na Twojej fotografii, czyli miejscami wyłażącą rdzę. Nie ma tego dużo ale skoro już się odsłoni te blachy, to przydałoby się czymś to zabezpieczyć. Masz może jakiś prosty patent? Jakieś "baranki" w spraju czy coś... :mysli:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#7 Post autor: Dziadek13 »

Jak robiłem to pierwsze tym APP R-Stop potem zwykłym czarnym sprajem wyschło i jest bez zapachowo.

https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#8 Post autor: Fedorak »

Dziadek13 pisze:Jak robiłem to pierwsze tym APP R-Stop
Cóż można rzec... R-Stop i wszystko jasne.... A na to chyba dam czarnego Hammerite'a. Wszystko będzie i tak schowane pod progiem więc nie ma co wariować z zabezpieczeniem. Dzięki wielkie za info :piwo: A filmik naprawdę niczego sobie, gość podszedł do tematu bez ściemy. Do tego ma taką samą lampę warsztatową jak ja... 8) Szacun! :lol:
Ostatnio zmieniony 08 paź 2016, 23:55 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#9 Post autor: Fedorak »

No i się narobiło z tymi progami i wiązkami...! :evil: :evil: :evil: 3majcie mnie bo, chyba zaklnę szpetnie na forum! Taki mi numer Zafirynda odwinęła, że proszę siadać... :x :x :x

Wsiadam ja sobie dzisiaj do mojej Pantery, no i po uprzednim posadowieniu w foteliku juniora próbuję zamknąć TP drzwi... No oczywiście się zamknęły, tylko jakoś tak dość dziwnie i sztywno jak nigdy. Otwieram, oglądam i... ZONK na maksa...!

:evil: :x: Okazało się że wtyczka TP wiązki wypięła mi się jakimś cudem z gniazda w drzwiach, stanęła w poprzek i przy zamykaniu wepchnęła całe gniazdo wtykowe do środka profilu drzwi! Nie idzie teraz ani tego gniazda umocować w otworze drzwi, ani nijak przypiąć wtyczki, bo ten sprężynujący niebieski pierścień który trzyma wtyczkę nie ma żadnego oporu - całość wpada mi do środka...

Szlag mnie trafi normalnie! :evil: :evil: :evil: Czy ktoś wie jak wybrnąć z tego "zjawiska"???
Czy można dostać się do wiązki i gniazda w drzwiach po zdjęciu tapicerki, żeby je ponownie umocować? Jeśli tak to ktoś wie jak ją ściągnąć? A jak nie można to czy trzeba ściągać drzwi? Jak to zrobić? Podwieszać je? Bo chyba ciężkie są... :nie_wiem:
Nosi mnie na maksa z tych nerwów... :evil: Projektantowi z Russelsheim, co wymyślił takie badziewiaste prowadzenie kabli do tylnych drzwi dożywotnio kazałbym za darmo naprawiać te wszystkie przeboje!

Na razie TP drzwi u mnie są po prostu odłączone elektrycznie (no bo wtyczka dynda) i na stałe zamknięte ale to uciążliwy kłopot przy wsadzaniu juniora. Zresztą... Kuźwa, drzwi są po to aby je otwierać więc trzeba to jakoś naprawić... :cry: :cry: :bron:

Help koledzy! :cry:
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Skasowany użytkownik 6483

#10 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Musisz zdjąć tapicerke drzwi. Nie ma z tym , jak Ci sie wydaje , zbyt wiele problemów. Nawet tutaj pewnie jest jakis tutorial na ten temat, poszukaj a jesli nie ma , podejdź do tego intuicyjnie. :piwo: . Przede wszystkim musisz zdjąć zaslepki z drzwi , te od uchwytu bo tam sa śruby mocujące . na dole tapicerki powinny być też dwie śruby . Życzę powodzenia, jutro sobota więc powinienś dać sobie z tym radę . :)

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#11 Post autor: Fedorak »

jarecki69 pisze:Musisz zdjąć tapicerke drzwi. Nie ma z tym , jak Ci sie wydaje , zbyt wiele problemów [...] podejdź do tego intuicyjnie [...] Życzę powodzenia, jutro sobota więc powinienś dać sobie z tym radę . :)

Intuicyjnośc podpowiada mi wykorzystanie prawa "łoma" - im większy łom tym większy sukces... ;) :lol: No tak, sobota - imieniny kota... ;) Niestety nie dałem rady, "wypadł mi wypad" do Czech + malowanie przedpokoju i kuchni do 4 rano (po prostu marzyłem o tym od osiągnięcia pełnoletności! :evil: )

Jutro może tam grzebnę, chociaż mam w planie zmianę kapci na zimowe a potem 100 mln innych rzeczy :mur:

Swoją drogą, tak czy siak dobrze będzie ściągnąć tę tapicerkę bo miałem na tylnych szybach zamontowane roletki ściemniające, ale w roztargnieniu kilka razy otworzyłem TP szybę i "wsiorbało" mi do środka drzwi dolne przyssawki które służą do ich zaczepiania. :D Po podniesieniu szyby przyssawek już nie było... :mrgreen: Pewnie gdzieś tam leżą w środku... Pozostaje jeszcze pytanie, czy da się te gniazdo ponownie zamocować, czy też przypadkiem nie wyłamało się tam jakieś magiczne i opatentowane przez Opla ustrojstwo które je trzyma na swoim miejscu i teraz będzie totalna lipa oraz kombinowanie z wklejaniem, silikonowaniem i inną czynością fizjologiczną czynnością zakończoną na "..aniem"... :cry:
Ostatnio zmieniony 30 paź 2016, 23:32 przez Fedorak, łącznie zmieniany 1 raz.
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#12 Post autor: Fedorak »

jarecki69 pisze:Musisz zdjąć tapicerke drzwi. Nie ma z tym , jak Ci sie wydaje , zbyt wiele problemów
Eh, do dziś problem nie zrobiony i jeżdzę z zablokowanymi na stałe TP drzwiami. Generalnie i tak ich nie otwieram bo tam jest fotel dla juniora więc jakoś się przyzwyczaiłem. Natomiast dziś poleciała dalsza część wiązki TL drzwi - po głośnikach przestał działać centralny zamek :(
Szyby jeszcze hulają ale pewnie do czasu...

Nie ma więc na co czekać- zamówiłem już mięciuśkie przewody silikonowe do naprawy wiązek obu stron. Tamte klasyczne przewody z PCV które już miałem przygotowane do usunięcia awarii, po prostu zamieniły się w obecnych temp. w przewody a'la wkład do długopisu. Zero elastyczności.... :shock: :(
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

Awatar użytkownika
Fedorak
Mieszkaniec
Posty: 420
Rejestracja: 04 maja 2014, 21:10
Imię: Andy
Lokalizacja: Siedliska k/Legnicy
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#13 Post autor: Fedorak »

kacza1982 pisze:ale zdecydowałem na konkretną naprawę i obciąłem wszystkie kable
Minęło sto lat i przyszła kolej i na moje działanie. Właśnie wyharatałem progi obu stron (straty w ludziach - połamane 2 spinki, ale mam zapas) wybebeszyłem przewody, i bez certolenia zrobiłem jak Ty - obciąłem wszystko, bo wg mnie do wymiany kwalifikują się wszystkie kabelki. Nawet jeśli żyły są całe to wyszło że popękana jest już izolacja więc kabelki długo nie pociągną.

No i teraz czeka mnie przeprawa z dosztukowaniem nowych wiązek do konektorków jakie wchodzą do wtyczek. Nie chcę bowiem zostawiać ani kawałka starego kabelka i fundować sobie dodatkowego miejsce lutowania. Niech to będzie w 100% nowa wiązka ale kłopot w tym, że konektorki wydłubane z wtyczki są bardzo cienkie (tzn te 9 z 11 przewodów) i nijak nie można z nich wyciągnąć starych kabelków, tak aby same konektorki ponownie wykorzystać...

Znalazłem jednak 80% rozwiązanie i mam nadzieję że będzie to pomocne dla innych forumowiczów. Nowe konektorki do wtyczki drzwiowej Zafiry można kupić tu:

http://allegro.pl/pin-zenski-konektor-d ... 17252.html

Niestety to są tylko konektorki do kabelków 0,5 mm2 czyli do tych cieńszych jakie występują we wtyczce. Do grubszych kabli masy i fazy 12V (brąz i czerwień) nie udało mi się nigdzie znaleźć konektorów. :( Trzeba więc będzie dłubać przy starych... Myślę jednak że już wymiana tych cienkich znacząco uprości sprawę.

Do tego samej "implantacji" nowej wiązki w obcięte przewody auta można dokonać bez lutowania, za pomocą termicznych złączek CRIMPSEAL:

http://allegro.pl/szybkozlaczka-zlaczka ... 67678.html

Mając na uwadze, że fabryczna wiązka naprawcza także bazuje na CRIMPSEALach, ale kosztuje nawet 290 zł (!!!!! :shock: ) dyskusja o plusach zrobienia tego samodzielnie nie ma chyba celu... :)
ZAFIRA (arab.) - kobieta dająca szczęście i zwycięstwo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”