Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
No to trudno
Ja już wymieniałem ten koszyczek ale mam podejrzenie, że te sprzedawane na allegro są ciaśniejsze a ja w czasie wymiany nie zwróciłem na to uwagi. Myślałem, że po jakimś czasie wszystko samo się dotrze ale mija już 1,5 roku i kaszanka - lewarek nie wraca sam na środek. Dlatego podejmę jeszcze raz próbę złożenia tego w ten sposób aby lewarek miał większą swobodę w koszyczku.
Co do wbijania biegów to nie mam problemów trzeba tylko wyregulować to na zapinkach - bez ściągania tunelu środkowego idzie to śmiało zrobić.
Ja już wymieniałem ten koszyczek ale mam podejrzenie, że te sprzedawane na allegro są ciaśniejsze a ja w czasie wymiany nie zwróciłem na to uwagi. Myślałem, że po jakimś czasie wszystko samo się dotrze ale mija już 1,5 roku i kaszanka - lewarek nie wraca sam na środek. Dlatego podejmę jeszcze raz próbę złożenia tego w ten sposób aby lewarek miał większą swobodę w koszyczku.
Co do wbijania biegów to nie mam problemów trzeba tylko wyregulować to na zapinkach - bez ściągania tunelu środkowego idzie to śmiało zrobić.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Tak w ramach dygresji tytułowego problemu.
Największym problemem nie jest o tyle koszyczek co gniazdo sworznia po lewej stronie.
Koszyczek daje luz ok 1mm na obwodzie (zmierzyłem) co daje nadal ok1.2 mm w pracy cięgna.
Ale gniazdo sworznia daje luz ok 0.6-1.3mm - a to przy tym trybie pracy lewarka daje ok 1.5-2.5mm różnicy do tego jeszcze dochodzi sworzeń który jest bardziej z przodu układu lewarka. przy znacznym wytarciu daje ok 22.8 mm różnicy pracy cięgna. Jedynka jest nieomal nieosiągalna. Poprawa nieziemska przy wymianie wszystkich 3-ech elementów ( w przypadku wymiany tych elementów po lewej to już prawie jak nówka). Po naprawach uszczelnień silnika i lewarka,niemal jak bym siedział w nowym aucie.
Największym problemem nie jest o tyle koszyczek co gniazdo sworznia po lewej stronie.
Koszyczek daje luz ok 1mm na obwodzie (zmierzyłem) co daje nadal ok1.2 mm w pracy cięgna.
Ale gniazdo sworznia daje luz ok 0.6-1.3mm - a to przy tym trybie pracy lewarka daje ok 1.5-2.5mm różnicy do tego jeszcze dochodzi sworzeń który jest bardziej z przodu układu lewarka. przy znacznym wytarciu daje ok 22.8 mm różnicy pracy cięgna. Jedynka jest nieomal nieosiągalna. Poprawa nieziemska przy wymianie wszystkich 3-ech elementów ( w przypadku wymiany tych elementów po lewej to już prawie jak nówka). Po naprawach uszczelnień silnika i lewarka,niemal jak bym siedział w nowym aucie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam mam do wymiany plastikowy koszyk lewarka. Patrzyłem na allegro i są to jako zestawy naprawcze ze sworzniem i z oringami.Moje pytanie to jaki zamòwić albo od jakiego zaufanego sprzedawcy ponieważ w ròżnych aukcjach piszą o ròżnych wymiarach tego plastikowego koszyczka np. 52mm średnica lub 43.8 mm średnica zewnętrzna.
Zafira 2.0 DTI 2004 rok wsteczny do tyłu.
Zafira 2.0 DTI 2004 rok wsteczny do tyłu.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2017, 21:35 przez asteroid, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomzam
- Mieszkaniec
- Posty: 304
- Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: DTH
- Gender:
zakładałem już od kilu(nastu) różnych sprzedawców i od jakiegoś czasu biorę z allegro od _lecho_ , jest najdokładniej wykonane, łatwiej jest zamontować - nie trzeba doszlifowywać jak w niektórych przypadkach a wewnętrza sfera jest dobrze dopasowana i gładka, w niektórych lewarek ciężko chodził przez 2-3tyg a potem szybko się robił luz
w tej chwili u siebie mam od niego już ponad rok i nie ma luzu
bież zestaw ze sworzniem - na nim tez często jest luz
w tej chwili u siebie mam od niego już ponad rok i nie ma luzu
bież zestaw ze sworzniem - na nim tez często jest luz
- michanio91
- Mieszkaniec
- Posty: 209
- Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Osiek
- Auto: Opel Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Podzielę się kilkoma swoimi zdjęciami z wymiany oraz PDF z instrukcją ( nie przeglądałem całego tematu ).
Link do instrukcji :
https://megawrzuta.pl/download/88d1de95 ... ac4f6.html
Przerobiłem to u siebie, wymianę tulei odpowiedzialnej za luz na lewarku.
Kilka spostrzeżeń :
Potrzebne narzędzia to na pewno „torx” i śrubokręty płaskie.
Zestaw naprawczy z allegro ,w skład wchodzą 2 duże oringi, jeden mały, tuleja, mały plastykowy sworzeń oraz smar teflonowy.
Po demontażu tunelu należy pamiętać o zaznaczeniu linek w pozycji neutralnej lewarka- najlepiej przykleić taśmę izolacyjną równo z krawędzią.
Oringi z zestawu są nie co większe, warto podmienić wszystkie trzy na nowe.
Nową gruszkę najlepiej wrzucić do zagotowanej wody w jakimś garnku, wodę odlewamy i szybko zakładamy na miejsce starej, wchodzi dość ciasno.
Po wymianie w swojej Zafi, nadal nie mam luzów na lewarku, ale jest coraz lepiej ( wymiana byłą ze 3-4 miesiące temu ). Jeżeli ktoś chce mieć od razu standardowy luz, proszę zerknąć do instrukcji , ja tam wolę jak jest "ciasno"
Link do instrukcji :
https://megawrzuta.pl/download/88d1de95 ... ac4f6.html
Przerobiłem to u siebie, wymianę tulei odpowiedzialnej za luz na lewarku.
Kilka spostrzeżeń :
Potrzebne narzędzia to na pewno „torx” i śrubokręty płaskie.
Zestaw naprawczy z allegro ,w skład wchodzą 2 duże oringi, jeden mały, tuleja, mały plastykowy sworzeń oraz smar teflonowy.
Po demontażu tunelu należy pamiętać o zaznaczeniu linek w pozycji neutralnej lewarka- najlepiej przykleić taśmę izolacyjną równo z krawędzią.
Oringi z zestawu są nie co większe, warto podmienić wszystkie trzy na nowe.
Nową gruszkę najlepiej wrzucić do zagotowanej wody w jakimś garnku, wodę odlewamy i szybko zakładamy na miejsce starej, wchodzi dość ciasno.
Po wymianie w swojej Zafi, nadal nie mam luzów na lewarku, ale jest coraz lepiej ( wymiana byłą ze 3-4 miesiące temu ). Jeżeli ktoś chce mieć od razu standardowy luz, proszę zerknąć do instrukcji , ja tam wolę jak jest "ciasno"
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."
jak sam sobie zrobisz."
Witam, was serdecznie. Mam pytanie. Czy jest może w okolicy Katowic ktoś kto już regenerował (wymieniał) u siebie taki zestaw naprawczy z Allegro i może ma trochę czasu i dał by radę również u mnie to opanować ? Oczywiście oddam w zamian trochę monet
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Kupowałem u tego dostawcy : https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 7034185993
Pewien Doktorek mi to wymienił i jest tak jak z fabryki ...
Mam nadzieję, że wytrzyma kolejne lata.
Pewien Doktorek mi to wymienił i jest tak jak z fabryki ...
Mam nadzieję, że wytrzyma kolejne lata.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lip 2015, 13:53
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Rzekuń
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2005
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam. Chciałem trochę odgrzebać wątek. Mam lewarek taki jak na zdjęciu. Skrzynia F17 i to nie jest na linki tylko na pałąk. Czy ktoś to rozbierał ?. Jest może gdzieś jakiś tutorial ?. Znalazłem na allegro zestaw naprawczy tzn to gniazdo do skrzyni F17 ale nie wiem jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Koledzy,
Proszę o pomoc.
Wymieniłem gniazdo kuli, porządnie przesmarowałem smarem GM 90167353 (19 70 206).
Jak ustawić te linki.
Problem mam taki, że albo mam "1" i nie mam wstecznego, albo mam wsteczny i nie mam "1".
Pomocy!
Proszę o pomoc.
Wymieniłem gniazdo kuli, porządnie przesmarowałem smarem GM 90167353 (19 70 206).
Jak ustawić te linki.
Problem mam taki, że albo mam "1" i nie mam wstecznego, albo mam wsteczny i nie mam "1".
Pomocy!