Poprawa docisku tylnej wycieraczki.

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Tommy

#16 Post autor: Tommy »

Przyznam szczerze że nie było aż tak łatwo ja demontowałem tapicerkę tylnej klapy wyciągałem silniczek ale miałem o tyle ułatwione zadanie bo ramie wycieraczki było już złamane przy jej mocowaniu. Pozostało tylko usuniecie zaśniedziałej śrubki a obawiałem się że jak będę to robił na siłę to uszkodzę silniczek. Trochę WD 40 i po czasie udało się.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#17 Post autor: sobit »

twardypt91, może być i ze skosa, ale w tym wypadku będziesz musiał go zrobić duży, bo i tak będzie blokować. Lepiej tak jak na rysunku. Idealnie by wyszło gdybyś dał radę, ściągnąć ramię. Wtedy widać co gdzie blokuje.

Obrazek

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#18 Post autor: twardypt91 »

To ramie po odkręceniu śruby powinno się zsunąć z tego bolca z gwintem?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#19 Post autor: chabretti »

Tak. Powinno zejść z wieloklinu na górze którego jest gwint. A ta mosiężna tulejka powinna zostać na ramieniu wycieraczki (zdjęcie na górze strony). Ja u siebie kupiłem ramie od astry 1 kombi, delikatnie rozwierciłem i pasuje jak ulał tylko jest całe metalowe i tak to wygląda
Obrazek :piwo:

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#20 Post autor: twardypt91 »

A ja zamówiłem to polecane ramie, bo już cierpliwość straciłem :evil:
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

alek

#21 Post autor: alek »

Witam!!!
Czy silnik tylnej wycieraczki da się zamienić z innego modelu Opla czy musi być od Zafirki???

maserek
Przeglądacz
Posty: 91
Rejestracja: 25 lut 2012, 21:16
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira B 1.8 111 edition
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#22 Post autor: maserek »

Akcja podpiłowanie kantów wycieraczki zakończona pełnym sukcesem. Bez ściągania, pilnik 5 minut roboty, zero uszkodzeń :P . Zbiera jak nowa. Polecam.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#23 Post autor: GOTI »

Mógłby ktos odświeżyc temat, zdjęcia wygasły a po tym co przeczytalem wywnioskowałem ze trzeba przypiłowac jakiś drut czy tez sprężyne tylko jak głeboko żeby jej nie uszkodzic
Obrazek

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: Bodek »

GOTI pisze:Mógłby ktos odświeżyc temat, zdjęcia wygasły a po tym co przeczytalem wywnioskowałem ze trzeba przypiłowac jakiś drut czy tez sprężyne tylko jak głeboko żeby jej nie uszkodzic
Sprężyna została skrócona i zagięta ponownie, ale oprócz tego podpiłowane ramie tak jak koledzy opisują i pokazują w postach powyżej.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

RyVar72

#25 Post autor: RyVar72 »

Odświeżę trochę temat, powiedzcie jak zdjąć to pieroństwo? Czy da radę bez wyciągania silnika? Syneczek ułamał mi niedawno i kupiłem nową na allegro, ale po odkręceniu nakrętki nie mogę zdjąć ramienia a nie chcę na siłę żeby nie zepsuć czegoś :)

Jarek 70

#26 Post autor: Jarek 70 »

Powyżej masz odpowiedź - silniczka nie ruszasz :!:
Potraktuj WD i odczekaj chwilę - musi zejść.
Najlepiej delikatnie podważ z obu stron jednocześnie

RyVar72

#27 Post autor: RyVar72 »

No właśnie nie pytałbym gdyby to dało radę, i traktowałem WD, nawet 2 razy, czekałem, podważałem tez z obu jednocześnie nawet, niestety trochę lakier na klapie uszkodziłem i skubana ani drgnie :( dlatego pytam....

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: janekW67 »

Jeśli masz zamiar zamontować nowe ramię, a stare będzie do wyrzucenia, to potraktuj je dwoma młotkami. Ja tak wymieniałem przy swojej Zośce.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: GOTI »

Haha nie no spokojnie bez młotów :D
Odegnij ramie na pionowo (od szyby) i próbuj poruszać ramieniem (tak sie ściąga ramie). Jeżeli nie schodzi to próbuj ruszać nim oraz oczywiście WD 40 - tylko bez młotów bo walniesz tam gdzie nie trzeba i skrzywisz cały trzpień silnika.

Tak wtrące troche ;) Ja po próbie poprawy docisku straciłem ramie (za dobrze przypiłowałem) :lol:
Jak w zime odśnieżałem to ułamałem ramie właśnie w miejscu cięcia. Fakt lepiej zbierała wycieraczka no ale strata była. Po wymianie ramienia(+ wyciraczka) kupiłem jakiś najtańszy zamiennik, który nawet dobrze zbierał ale niestety od pewnego czasu zbiera jakby nie chciał (i wgl. czuć że ramie nie dolega do szyby) :D - czeka mnie kolejna modyfikacja ;)
Obrazek

Gruka

#30 Post autor: Gruka »

Może się okazać że bez ściągacza się nie obejdzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”