siłowniki tylnej klapy

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#16 Post autor: ekmir »


cieniassss

#17 Post autor: cieniassss »

ekmir, ten pierwszy może być, ewentualnie poszukaj z polcaru

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#18 Post autor: ekmir »

Polkaru jest za 29 zł

borsooq

#19 Post autor: borsooq »

Witam, jak te siłowniki? Ktoś może polecić jakąś konkretną markę?

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#20 Post autor: chabretti »

borsooq pisze:Witam, jak te siłowniki? Ktoś może polecić jakąś konkretną markę?
Ja mam u siebie Toprany i jestem zadowolony. Kupowane w sklepie stacjonarnym (po 32zł /szt) , ale masz jeszcze wybór w sieci. (+ koszty dostawy)
Tutaj było jeszcze o siłownikach http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10756

cybulsyrf

#21 Post autor: cybulsyrf »

Odnowię trochę temat, bo właśnie muszę wymienić siłowniki w swojej Zośce.
Natknąłem się na trzy wersje siłowników, a mianowicie o dł.542mm i skoku 193mm, dł.540mm i skoku 205mm oraz dł.543 i skoku 220mm. Te pierwsze dwa są zazwyczaj droższe o ponad 10 zł.
Wydaje mi się, że skok mają bardziej zbliżony do oryginału.
Różnica dł. i skoku powinna chyba dawać dł zamkniętego siłownika, czyli odległość jego mocowań przy zamkniętej klapie.
Zna ktoś prawidłową długość i skok siłownika GM podawaną przez producenta, bo nigdzie nie mogę znaleźć?

cybulsyrf

#22 Post autor: cybulsyrf »

Kupiłem siłowniki Polskie z Krosna po 38zł i chodzą idealnie. Zobaczymy ile wytrzymają.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#23 Post autor: mariusz_technik »

Potwierdzam post wyżej, tez kupiłem teleskopy z Krosna (po 42zł). Dobra Polska firma, odkupili od Delphi linie produkcyjną , robią chyba nawet siłowniki dla Fiata, więc jakość musi być ok.

Montaż banalnie prosty - na wcisk, a do demontażu starych potrzebny tylko śrubokręt aby podważyć blaszkę. Można zmienić samemu,klapę na głowie oparłem. Warto przesmarować mocowania

Ogólnie kupuję produkty Polskich firm, np świece z Iskry - są tanie, dobre, i oryginalne (a Boschów czy NGK to podobno pełno podróbek na rynku)

Awatar użytkownika
RazielBart
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
Imię: Bartosz
Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#24 Post autor: RazielBart »

Podczepię się do tematu. Ile siły w (N) muszą mieć siłowniki? Bo znalazłem 630n, 610n lub 590n

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#25 Post autor: Pszczyna »

610n tyle mają GM

Awatar użytkownika
RazielBart
Przeglądacz
Posty: 60
Rejestracja: 29 sie 2018, 23:21
Imię: Bartosz
Auto: Opel Zafira A 2.0 OPC Turbo
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#26 Post autor: RazielBart »

Hmmm okazuje się że są dostępne u mnie tylko 630 lub 590N. Lepiej w górę czy w dół? Jeśli ori mają 610. :/ cenowo jeden czort to i to 13€. 590N sa firmy Topran, a Magneti Marelli mają 630n. Do Polski pewnie jeszcze jakiś dłuższy czas nie zjadę a tutejsi sprze... Podawcy nie mają większego pojęcia co lepsze.


P. S. Pszczyna dzięki za poprzednie info

solmark
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 27 lis 2019, 07:56
Imię: Marek
Lokalizacja: Jarosław
Auto: Opel Zafira A 1,8 16V
Model: za
Oznaczenie silnika: z18xe
Gender:

#27 Post autor: solmark »

Gdybym stał przed takim wyborem, kupiłbym te słabsze. Jeśli oryginalnie są 610N, to 590N spokojnie utrzyma klapę i jednocześnie nie opciąży nadmiernie mocowań siłowników.
Pozdrawiam. Marek

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#28 Post autor: Pszczyna »

Ja zaś bym kupił 630 będzie się ciężej klapa zamykać lecz nawet gdy będzie utrata właściwości to nadal będą sprawne 630 -20 =610

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#29 Post autor: firek »

Ja do siebie kupiłem firmy HART(niestety nie wiem na dzień dzisiejszy ile kn) u mnie było super, po zmianie auta te ode mnie wylądowały u Ojczulka i teraz mamuśka narzeka na to że nie może zamknąć klapy...
:)

Awatar użytkownika
romek22794
Mieszkaniec
Posty: 243
Rejestracja: 01 lut 2017, 21:19
Imię: roman
Lokalizacja: BS
Auto: NJOY przycisk SPORT
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER,LpG

#30 Post autor: romek22794 »

Ja zaś miałem jakieś po 20 zł z allegro "gasfeder" Dwóch lat nie wytrzymały. Pociekły, a i plastikowe zaczepy tandetne. Wyskoczył mi raz siłownik z zaczepu przy zamykaniu i załatwił tylnią szybę... Teraz zakupiłem po 35 cebulionów sztuka, wyrób z Krosna ale do RENAULT LAGUNA III 3 HB. Są tej samej siły 610N, zębów nie wybijają i co najważniejsze u mnie- są o 1cm krótsze (495mm). Klapa potrafiła czasem dotknąć prowadnicy od zamykania bramy w garażu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”