Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#196 Post autor: ekmir »

Tunio999 pisze:Ja bym obstawiał:
"/zabrudzone/zapieczone ruchome elementy wybieraka na skrzyni biegów (np. sworzeń)/,"
Czyli potraktowanie tego ustrojstwa WD40 powinno pomóc :)

Tunio999 pisze:- zużycie plastykowego gniazda, w którym porusza się kula dźwigni zmiany biegów. "[/i]
W tym przypadku to niestety wymiana gniazda :(

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#197 Post autor: Maciek »

ekmir pisze:
Tunio999 pisze:Ja bym obstawiał:
"/zabrudzone/zapieczone ruchome elementy wybieraka na skrzyni biegów (np. sworzeń)/,"
Czyli potraktowanie tego ustrojstwa WD40 powinno pomóc :)
Nie zawsze. W Oplu może być inaczej, ale ostatnio walczyłem z zapieczonym sworzniem w skrzyni VW Golfa V i zamiast się ruszać to stał nie ruchomo. Był tak zapieczony, że nawet wybić się go nie dało, dopiero rozwiercenie pomogło...

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#198 Post autor: ekmir »

WD40 czasami pomaga tylko na chwilkę.

Czy ten sworzeń powinien być potraktowany po przeczyszczeniu jakimś smarem, wazeliną, olejem ... ?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#199 Post autor: Mattai »

JA bym zapodał biały smar...spray do bardzo obciążonych precyzyjnych elementów, niech się koledzy wypowiedzą
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#200 Post autor: ekmir »

Tunio999 pisze:Ja bym obstawiał:
"-/zabrudzone/zapieczone ruchome elementy wybieraka na skrzyni biegów (np. sworzeń)/,
- zużycie plastykowego gniazda, w którym porusza się kula dźwigni zmiany biegów. "
Ze zmiana biegów jest coraz gorzej. Bardzo ciężko wrzucić "1".
Jak rozpoznać, które z tych dwóch wymienionych powyżej jest przyczyną moich problemów?

podbiel

#201 Post autor: podbiel »

Zdejmij osłonę przy lewarku i zobaczysz jak wygląda ta plastikowa kulka. 5 min roboty i wszystko jasne.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#202 Post autor: Mattai »

Możesz ruszać lewarkiem góra-dół> Jak nie, a nie wchodzą , wyrobiony jest element plastikowy przy wybieraku...dość problematyczna usterka. JA znalazłem cały wybierak .
Ostatnio zmieniony 20 lis 2012, 16:08 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#203 Post autor: ekmir »

samym lewarkiem: góra -dół, czy po podniesieniu dźwigni od wstecznego?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#204 Post autor: Mattai »

Tak jakbyś chciał unieść do sufitu...

Ten element można obrócić w drugą stronę i jakiś czas pochodzi na mniej zużytej stronie..ale to tylko na jakiś czas.

Mam zwymiarowaną oryginalna część, planuję dorobić ten detal. Pewnie prosto nie będzie, ale to jest mieć biegi albo nie mieć
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#205 Post autor: ekmir »

Nie wiem czy coś robie nie tak ale nie udaje się ani podnieść do góry ani też przekręcić :(

krzysztof 1975

#206 Post autor: krzysztof 1975 »

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zafi ... 95839.html

ja miałem luz na lewarku na boki i lekki problem z wstecznym (do tyłu) założyłem ten plastyk ok 10 minut roboty i jestem w szoku lepiej jak nowe dobry smar na kulkę i problem zniknął.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#207 Post autor: Mattai »

Jak pisałem wyżej jak tam nie ma luzu w żadną stronę, lewarek mimo to lata luźno prawo-lewo, to jest wyrobiony plastik przy wybieraku na skrzyni.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#208 Post autor: ekmir »

Mattai wg Ciebie to nie chodzi o wymianę tego elementu:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewa ... 40652.html
tylko o wymianę tego:
http://www.google.pl/imgres?q=element+p ... =111&ty=79

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#209 Post autor: Mattai »

No i tu dochodzimy do sedna, to pierwsze jest panaceum jak faktycznie lewarek ma już wytarty koszyczek... druga rzecz to zależy czy masz wodziki czy linki - jak masz taki koszyczek, to masz linki. Ja mam linki - wiec wygląda to inaczej.

ten plastik na krzywce

plastik wybieraka
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#210 Post autor: ekmir »

Nigdy wcześniej nie spotkałem sie z informacjami, że ten element tj. plastik na krzywce może być do wymiany przy takich objawach.

Dostęp do tego plastiku na krzywce jest od wewnątrz od strony dźwigni zmiany biegów, czy też jest on pod maską?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”