Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Pod maska nad skrzynia jest układ wybieraka. Ten temat się przewija na wielu forach których dotyczy tej właśnie skrzyni. Ilościowo bardzo niewiele osób posiada tą skrzynie i te wodziki.
Ogólnie niewielu sprawdza cały układ, ja miałem okazję pomacać wszystkie elementy i mam nawet przed sobą wybierak od tejże skrzyni...z nowym plastikiem. Różnica w precyzji wybierania - jest nieporównywalna.
Sam koszyk od lewarka też ulega zużyciu, ale nie ma sensu go wymieniać kiedy nie ma luzu. Problem wbijania jedynki często jest mylony - bo objaw początkowy jest identyczny. W przypadku usterki (wielokrotnie opisane) lewarek lata jakby był bez linek prawo lewo. Świadczy to oto zerwaniu linek (mało prawdopodobne) lub o wyrobieniu tegoż plastiku który powoduje ze linka prawo/lewo ma tak dużo miejsca że ten wytarty (patrz fotka) plastik lata na luźno pomiędzy ściankami mechanizmu (najwyższy punkt na fotce - mechanizm wybieraka).
Niestety nie występuje jako element osobny - wyłącznie jako cały wybierak. Był montowany również w niektórych modelach vectry z tego samego okresu - dotyczy tylko skrzyń F23
Ogólnie niewielu sprawdza cały układ, ja miałem okazję pomacać wszystkie elementy i mam nawet przed sobą wybierak od tejże skrzyni...z nowym plastikiem. Różnica w precyzji wybierania - jest nieporównywalna.
Sam koszyk od lewarka też ulega zużyciu, ale nie ma sensu go wymieniać kiedy nie ma luzu. Problem wbijania jedynki często jest mylony - bo objaw początkowy jest identyczny. W przypadku usterki (wielokrotnie opisane) lewarek lata jakby był bez linek prawo lewo. Świadczy to oto zerwaniu linek (mało prawdopodobne) lub o wyrobieniu tegoż plastiku który powoduje ze linka prawo/lewo ma tak dużo miejsca że ten wytarty (patrz fotka) plastik lata na luźno pomiędzy ściankami mechanizmu (najwyższy punkt na fotce - mechanizm wybieraka).
Niestety nie występuje jako element osobny - wyłącznie jako cały wybierak. Był montowany również w niektórych modelach vectry z tego samego okresu - dotyczy tylko skrzyń F23
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Masz dwa wyjścia, dekodować VIN - albo poszukać pomiędzy filtrem paliwa a skrzynią tego co masz na fotce. Jak rozbierałeś już tunel to bedziesz widział coś tekiego. http://images46.fotosik.pl/141/1ad1d0a0b5ff4edfm.jpg
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Wszystko napisałem wyżej.
Ja mam tą część z wymiarowaną - nową. Szukałem firmy która by podjęła się takiej małej produkcji, ale na razie cisza... można zrobić to jednostkowo tnąc, szlifując i polerując.ale to dość żmudna praca i wymaga dobrego parku maszynowego.
Ja mam tą część z wymiarowaną - nową. Szukałem firmy która by podjęła się takiej małej produkcji, ale na razie cisza... można zrobić to jednostkowo tnąc, szlifując i polerując.ale to dość żmudna praca i wymaga dobrego parku maszynowego.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jak dobrze poszukasz znajdziesz, zawsze możesz się odezwać do firm które zajmują się naprawami skrzyń. Na pewno wybierak będą mieli w dobrym stanie.
1. Musisz ocenić w jakim stopniu jest faktycznie uszkodzony w/w plastik.
2. Musisz sprawdzić czy przyczyna nie leży jeszcze gdzieś indziej.
3. J.w. pisałem element jako sztuka jest niedostępny. Nie panikuj. Weź się do konstruktywnego działania. Każdy kto miał z tym problem nie miał prosto.
Zawsze można zamówić całość w ASO ok 2000PLN, zlecić to (wyszukanie, wymiana, inne historyjki) w warsztacie ok 600PLN, samemu wyszukać wymienić ok 100-200PLN z przesyłką.
1. Musisz ocenić w jakim stopniu jest faktycznie uszkodzony w/w plastik.
2. Musisz sprawdzić czy przyczyna nie leży jeszcze gdzieś indziej.
3. J.w. pisałem element jako sztuka jest niedostępny. Nie panikuj. Weź się do konstruktywnego działania. Każdy kto miał z tym problem nie miał prosto.
Zawsze można zamówić całość w ASO ok 2000PLN, zlecić to (wyszukanie, wymiana, inne historyjki) w warsztacie ok 600PLN, samemu wyszukać wymienić ok 100-200PLN z przesyłką.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Zerknąłem pod mieszek lewarka i zrobiłem zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cd ... 8a0d6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14c ... db19a.html
Tak wygląda jakby sporo było sproszkowanego plastiku. Może jednak ten kosz trzeba wymienić?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3cd ... 8a0d6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14c ... db19a.html
Tak wygląda jakby sporo było sproszkowanego plastiku. Może jednak ten kosz trzeba wymienić?