Korozja, objawy i zabezpieczenia.

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#31 Post autor: GOTI »

roli184 pisze:koledzy jak sie demontuje plastikową listwę z błotnika :?: ona jest na zatrzaski czy śruby :?: nie chce nic urwać :roll:
Montowana jest na śrubach.
Ja musiałem "prawie" zdemontować tylną prawą (wyczepiła sie i odstawała) także z tego co pamiętam jest tam coś w rodzaju podkładki którą skręca sie śrubą (chyba torx jak mnie pamięć nie myli albo krzyżak).

Przy demontażu wystarczy lekko poluzować śruby a sam element delikatnie unieść do góry żeby uwolnić go z zaczepu.
Obrazek

roli184

#32 Post autor: roli184 »

Dzięki za pomoc :D ide sprawdzić :P

KrilanPL

#33 Post autor: KrilanPL »

Witam

Między błotnikiem ,a początkiem progu (przód) z obydwu stron zszedł lakier (powierzchnia około 2cm na 2 cm ) , no i pod spodem jest już chyba zdrowa blacha , z delikatnym nalotem rudej ,żadnych pęcherzy itd . Kupiłem dzisiaj podkład i lakier , pytanie czy to wystarczy ? Jeżeli dobrze rozumiem to szpachla tylko do uzupełniania ubytków , czy w moim przypadku jest konieczna ?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: GOTI »

Szpachla jedynie do uzupełniania niewielkich nierówności sie nadaje.

Odnośnie ubytku lakieru to proponuje spryskać lub pomalować miejsce preparatem na korozje np. http://allegro.pl/brunox-150-ml-spray-p ... 21384.html i na to dopiero warstwa podkładu i właściwego koloru.

Podany preparat nadaje taką delikatną bezbarwną warstwe przez co nawet jakbyś słabo nałożył podkład to zawsze jakaś ochrona pozostaje. Dodatkowo moge go polecić, bo w większości prac nie tylko blacharskich ale tez zwykłych konserwatorskich itp. jest przeze mnie używany ;)
Jako ciekawostke dodam także, że jeżeli posiada ktoś w bramie, drzwiach itd. śruby lub inne elementy blaszane które nie są pomalowane oraz są narażone na działania atmosferyczne to ten preparat bardzo dobrze je zakonserwuje :ok:
Obrazek

KrilanPL

#35 Post autor: KrilanPL »

GOTI pisze:Szpachla jedynie do uzupełniania niewielkich nierówności sie nadaje.

Odnośnie ubytku lakieru to proponuje spryskać lub pomalować miejsce preparatem na korozje np. http://allegro.pl/brunox-150-ml-spray-p ... 21384.html i na to dopiero warstwa podkładu i właściwego koloru.

Podany preparat nadaje taką delikatną bezbarwną warstwe przez co nawet jakbyś słabo nałożył podkład to zawsze jakaś ochrona pozostaje. Dodatkowo moge go polecić, bo w większości prac nie tylko blacharskich ale tez zwykłych konserwatorskich itp. jest przeze mnie używany ;)
Jako ciekawostke dodam także, że jeżeli posiada ktoś w bramie, drzwiach itd. śruby lub inne elementy blaszane które nie są pomalowane oraz są narażone na działania atmosferyczne to ten preparat bardzo dobrze je zakonserwuje :ok:

Zobaczę czy w mojej "wiosce " jest to dostępne, chociaż niby na tym podkładzie co kupiłem pisze ,że ma zabezpieczenie przeciw korozyjne .

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: GOTI »

Środek dobry a co najważniejsze tani.
Powinieneś go dostać praktycznie w każdym sklepie chemicznym ale także w marketach (jak sie nie myle to i w Selgrosie jest osiągalny).

Zapytaj w sklepie, bo może jest jakiś podobny w dobrej cenie a w małym opakowaniu/puszcze bo do opisanej przez ciebie naprawy dużo nie jest potrzebne no chyba, że chcesz sie zaopatrzeć na wszelki wypadek ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Wojti »

Hm Goti chyba Cię zadziwię robiłem tym preparatem dwukrotnie moje dostawcze auto dokładnie oczyściłem zabezpieczyłem itp podkłady szpachla z włóknem itp lakierek iiiiiiiiiiiiiiiii dzień dobry tu rdza he he :lol: Niestety rdza to dziadostwo jak nie wytniesz to powraca jak bumerang he he No może mam takiego pecha.....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#38 Post autor: GOTI »

Odnośnie rdzy to sie zgodze - nie ma na nią wyjścia i pomaga jedynie wszczepienie nowego elementu, ale KrilanPL napisał, że rdzy nie ma, jedynie ma rudy nalot (goła blacha na deszczu).

Ja tam chwale ten preparat. Oczywiści żeby mnie nikt źle nie zrozumiał - ja go używam do konserwacji przed rudą, na rdze lub zaczątki rdzy nic nie znam ;)
Obrazek

KrilanPL

#39 Post autor: KrilanPL »

Poleci ktoś tutek , jak to dobrze zrobić ? Testowałem na pralce póki co ... xD

BrakemySilent
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2019, 18:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira A 1.6
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#40 Post autor: BrakemySilent »

Jak zabezpieczyć takie wypryski rdzy? Brunoxem? Czy blacharz? Z tym że to jest dosłownie max 1cm rdzy, a blacharz zedrze od razu za cały element...
Załączniki
62261009_350054385696820_1128809326278868992_n.jpg
62187452_2272970376364858_2018376669089234944_n.jpg

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: Kocur »

wybierz ten piach stamtąd, wyszlifuj dobrze papierem ściernym, potem pomaluj jakimś podkładem " na rdzę". Końcowo możesz położyć farbę do zaprawek, którą sobie dobierz komputerowo (warto takową mieć). To tak na szybko, aby to się nie rozprzestrzeniło
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

BrakemySilent
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2019, 18:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira A 1.6
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#42 Post autor: BrakemySilent »

Ok dzięki, coś będę działał w tym kierunku. Polecasz jakieś konkretne produkty?

Awatar użytkownika
Kocur
Zafiromaniak
Posty: 1666
Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira B OPC
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: Kocur »

Weź sobie np Sigma Coating w kolorze szarym na podkład, a później pociągnij to już docelowym lakierem zaprawkowym w kolorze samochodu, który Ci dobiorą w każdej praktycznie mieszalni farb.
:f1: kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6

BrakemySilent
Debiutant
Posty: 40
Rejestracja: 07 maja 2019, 18:19
Imię: Marcin
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Opel Zafira A 1.6
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#44 Post autor: BrakemySilent »

Czy zanim pomaluje to podkładem, jest sens nasmarowac to brunoxem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”