Strona 1 z 1

Proszę o pomoc - jakie nadkola? I inne drobiazgi..

: 29 lip 2013, 00:41
autor: celibat
Witam, Na początek przyznam się, że jeżeli chodzi o Zafirę to jestem kompletnym laikiem :( .
Zakupiłem taką wersję samochodu po lekkiej szkodzie parkingowej :shock:
Zderzak do uratowania, maska do wymiany - ogólnie auto wymaga trochę czułości :)
Obrazek
i mam kilka pytań, do Szanownego Grona:
- nie mam kratki - atrapy w zderzaku i nie wiem jakiej poszukiwać?
- w moim aucie są popękane nadkola przednie i tak się zastanawiam, czy standardowe, ogólnodostępne nadkola będą pasować do tej wersji Zafiry?
- koło kierownicy(skórzane) jest w b.dobrym stanie tylko zniszczony jest jeden przycisk klaksonu wraz z elementem środkowym kierownicy - ktoś mocno podrapał czymś ostrym. W związku z tym mam dodatkowe pytanie, czy jest możliwość wymiany tylko zniszczonych elementów kierownicy?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

: 29 lip 2013, 05:08
autor: GOTI
Co do nadkoli to nie kupuj tych "ogólno dostępnych" tj nowych zamienników tylko lepiej skup sie na orryginalnych używkach (zamienniki nie są tak dobrze zrobione i nie dopasujesz tego). Można dobrać w dobrym stanie pod kolor lecz trzeba sie troche naszukać - lepszym rozwiązanie jest kupna bdb i pomalować.

: 29 lip 2013, 10:15
autor: Rybka
Kolego co do zniszczonego sygnału to podsyłam temat do poczytania. KLIK
Możesz to naprawić w taki sposób jak pokazane jest w linku ewentualnie czeka cię zmiana "poduchy"

Kratkę zderzaka musisz szukać gdzieś w internecie typu allegro, tablica.
Z tego co widzę masz wersję OPC więc może być ciężko samą kratkę zdobyć.
Możesz też zamieścić ogłoszenie w dziale giełda. TUTAJ
Na czas poszukiwań kratki można by się pokusić o zakycie tego wlotu "siatką tuningową"
Na allegro siatek do wyboru i koloru :D
Jedni pomyślą że to "wiejski tuning" ale zawsze to lepsze niż jazda bez kratki.

: 29 lip 2013, 12:09
autor: celibat
Dzieki za info.

Tak sie zastanawiam czy orginalne np. używane nadkola ze "zwykłej" wersji bedą pasowały do wersji OPC?

: 31 lip 2013, 13:53
autor: Bodek
celibat pisze:Dzieki za info.

Tak sie zastanawiam czy orginalne np. używane nadkola ze "zwykłej" wersji bedą pasowały do wersji OPC?
trzeba sprawdzić nr katalogowe części, ale myślę, że powinno pasować.

: 08 sie 2013, 21:54
autor: celibat
Sprawdziłem w salonie Opla - pasują od "zwykłej" wersji.

[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 16:14 ]
Niestety
zakupione w serwisie nadkola nie pasują idealnie. Jest luka między nadkolem a błotnikiem w przedniej części (okolice modułu wentylatorów). Wygląda na to, że brakuje jakiegość jednego dokładanego elementu lub nadkola winny być inne. Pracownik serwisu nie potrafił odpowiedzieć mi na to pytanie. :cry:

Kolejnym problemem jest zderzak przedni w związku z tym mam pytanie:
czy zderzak przedni OPC jest przymocowany tylko w 4 miejscach (dwa kołki w pasie przednim oraz po wkręcie w błotnikach)?
Takie mocowanie jest mało stabilne wg mojej oceny i powinno być "coś" jeszcze.
Może nadkola usztywniają zderzak lub też zderzak jest dodatkowo mocowany do nadwozia pod spodem a ja mam np. ułamany uchwyt?
Na to pytanie też nie otrzymałem odpowiedzi w serwisie. :cry: :cry:

Może ktoś z Forumowiczów mógłby wrzucić fotki zderzaka OPC od spodu oraz zdjęcie przedniej części nadkola (od koła w stronę lamp)?
Będę wdzięczny :piwo:

: 27 sie 2015, 10:38
autor: leszeksz2
Witam.
Chcę zamontować nadkola plastikowe z tyłu (we wnęce koła). Dobre rozwiązanie szczególnie zimą. Ma ktoś dośwadczenie w tym temacie? Proszę o opinie.

Coś takiego http://allegro.pl/nowe-nadkole-nadkola- ... 26042.html

: 30 sie 2015, 21:23
autor: Janus
celibat pisze: Może ktoś z Forumowiczów mógłby wrzucić fotki zderzaka OPC od spodu oraz zdjęcie przedniej części nadkola (od koła w stronę lamp)?
Będę wdzięczny :piwo:
Mam 2.0DTI

U mnie przednie nadkole od strony zderzaka ma prostokątne "okienko" - takie podcięcie na przykręcenie jak to określiłem "chrapy" - jest to kanał kierujący powietrze spod zderzaka z otworów w "hokejach" pod zderzakiem do nadkola (w celu chłodzenia tarcz).

Zderzak zaś jest mocowany od góry (pod grillem chłodnicy) na 2 kołki wbijane, u mnie fi 6mm.
Na dole 3 kołki mocują zderzak do ramy pomocniczej silnika. 2 wkręty mocują górne rogi zderzaka, nadkola oraz błotnika razem. 2 wkręty mocują dolne rogi zderzaka do nadkola.