Aktywny zagłówek

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
sylmar

Aktywny zagłówek

#1 Post autor: sylmar »

Witam.

Z opisu mojego Zefira, wynika że ma aktywne zagłówki w przednich siedzeniach.
Czy ktoś wie jak to działa i kiedy??

KOPERNIK

#2 Post autor: KOPERNIK »

sylmar pisze:Witam.

Z opisu mojego Zefira, wynika że ma aktywne zagłówki w przednich siedzeniach.
Czy ktoś wie jak to działa i kiedy??

Witam.
Aktywny zagłówek

Zagłówek zapobiega urazom kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu. Przy takich uderzeniach fotel gwałtownie popycha pasażera do przodu, a głowa pozostaje z tyłu. Dochodzi wtedy do uszkodzenia kręgów szyjnych, nawet przy niewielkich stłuczkach.



Aktywny zagłówek działa na zasadzie mechanicznej. W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę. pozdrawiam

cbm80

#3 Post autor: cbm80 »

KOPERNIK, ale jak to dokladnie jest sterowane - sa jakies mechaniczne czujniki, ktore wyzwalaja zaglowek, jakis zatrzask i sprezyna?

boogoo

#4 Post autor: boogoo »

Poprostu,na dole popychasz łopatkami do tyłu,a zagłówek na zasadzie huśtawki idzie do przodu.I tyle.

sylmar

#5 Post autor: sylmar »

Ciekawe. Myślałem, że to jakaś elektronika tym steruje, czy coś. A to taki banał i tyle o to krzyku. Choć lepiej mieć niż nie mieć :)

boogoo

#6 Post autor: boogoo »

No własnie,koło też prosty wynalazek, a jak niezawodny. 8)

KOPERNIK

#7 Post autor: KOPERNIK »

cbm80 pisze:sa jakies mechaniczne czujniki,
Witam może to wam coś pod powie ..dla cbm80,

Aktywne zagłówki przednich foteli są elementem bezpieczeństwa biernego, ograniczają one ryzyko wystąpienia poważniejszych urazów kręgów szyjnych w przypadku zderzenia w tył pojazdu. Idea zastosowania aktywnych zagłówków polega na zmniejszeniu podczas zderzenia odstępu między głową siedzącej osoby i zagłówkiem. Uaktywnienie układu następuje pod wpływem siły bezwładności, jaka oddziałuje na siedzącą osobę w czasie zderzenia. Pod wpływem tej siły na oparcie jest wywierany zwiększony napór co powoduje z kolei przemieszczenie się zagłówka w przód. Po aktywacji zagłówek powraca na swoje miejsce zachowując przy tym swoją pełną gotowość do ewentualnego, ponownego zadziałania.pozdrawiam

boogoo

#8 Post autor: boogoo »

Gdzieś to już czytałem... 8)

sylmar

#9 Post autor: sylmar »

KOPERNIK pisze:Po aktywacji zagłówek powraca na swoje miejsce zachowując przy tym swoją pełną gotowość do ewentualnego, ponownego zadziałania.
Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają :?

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#10 Post autor: timi68 »

sylmar pisze:Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają
Najlepiej było by gdyby takie właściwości posiadały poduszki i zdeżaki. :D

sylmar

#11 Post autor: sylmar »

timi68 pisze:
sylmar pisze:Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają
Najlepiej było by gdyby takie właściwości posiadały poduszki i zdeżaki. :D
Najlepiej to by było aby takie właściwości posiadały CAŁE auta :lol:

boogoo

#12 Post autor: boogoo »

sylmar pisze:
timi68 pisze:
sylmar pisze:Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają
Najlepiej było by gdyby takie właściwości posiadały poduszki i zdeżaki. :D
Najlepiej to by było aby takie właściwości posiadały CAŁE auta :lol:
Najlepiej to by było aby....śmy wszyscy jeździli BEZPIECZNIEJ. 8)

darkp1

#13 Post autor: darkp1 »

boogoo pisze:Najlepiej to by było aby....śmy wszyscy jeździli BEZPIECZNIEJ. 8)
Co z tego że Ty jeździsz bezpiecznie, jak ktoś może ci w d... wjechać ;)

boogoo

#14 Post autor: boogoo »

darkp1 pisze:Co z tego że Ty jeździsz bezpiecznie
nie zawsze właśnie 8) -niestety!

tomekuza

#15 Post autor: tomekuza »

Czy u was zagłówki chowają się całkowicie w siedzenia, bo u mnie zostaje jakieś dwa centymetry i nie mogę ich dalej wepchnąć, tak ma być czy ja coś nie tak robię :( Chodzi o przednie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”