Strona 1 z 3

Aktywny zagłówek

: 02 lut 2010, 22:07
autor: sylmar
Witam.

Z opisu mojego Zefira, wynika że ma aktywne zagłówki w przednich siedzeniach.
Czy ktoś wie jak to działa i kiedy??

Re: Aktywny zagłówek

: 03 lut 2010, 00:15
autor: KOPERNIK
sylmar pisze:Witam.

Z opisu mojego Zefira, wynika że ma aktywne zagłówki w przednich siedzeniach.
Czy ktoś wie jak to działa i kiedy??

Witam.
Aktywny zagłówek

Zagłówek zapobiega urazom kręgów szyjnych podczas uderzenia w tył pojazdu. Przy takich uderzeniach fotel gwałtownie popycha pasażera do przodu, a głowa pozostaje z tyłu. Dochodzi wtedy do uszkodzenia kręgów szyjnych, nawet przy niewielkich stłuczkach.



Aktywny zagłówek działa na zasadzie mechanicznej. W oparciu fotela zainstalowana jest konstrukcja dźwigniowa, która pod wpływem siły uderzenia przesuwa zagłówek do przodu tak, by przytrzymał głowę. pozdrawiam

: 03 lut 2010, 07:32
autor: cbm80
KOPERNIK, ale jak to dokladnie jest sterowane - sa jakies mechaniczne czujniki, ktore wyzwalaja zaglowek, jakis zatrzask i sprezyna?

: 03 lut 2010, 08:23
autor: boogoo
Poprostu,na dole popychasz łopatkami do tyłu,a zagłówek na zasadzie huśtawki idzie do przodu.I tyle.

: 03 lut 2010, 16:34
autor: sylmar
Ciekawe. Myślałem, że to jakaś elektronika tym steruje, czy coś. A to taki banał i tyle o to krzyku. Choć lepiej mieć niż nie mieć :)

: 03 lut 2010, 19:23
autor: boogoo
No własnie,koło też prosty wynalazek, a jak niezawodny. 8)

: 03 lut 2010, 19:24
autor: KOPERNIK
cbm80 pisze:sa jakies mechaniczne czujniki,
Witam może to wam coś pod powie ..dla cbm80,

Aktywne zagłówki przednich foteli są elementem bezpieczeństwa biernego, ograniczają one ryzyko wystąpienia poważniejszych urazów kręgów szyjnych w przypadku zderzenia w tył pojazdu. Idea zastosowania aktywnych zagłówków polega na zmniejszeniu podczas zderzenia odstępu między głową siedzącej osoby i zagłówkiem. Uaktywnienie układu następuje pod wpływem siły bezwładności, jaka oddziałuje na siedzącą osobę w czasie zderzenia. Pod wpływem tej siły na oparcie jest wywierany zwiększony napór co powoduje z kolei przemieszczenie się zagłówka w przód. Po aktywacji zagłówek powraca na swoje miejsce zachowując przy tym swoją pełną gotowość do ewentualnego, ponownego zadziałania.pozdrawiam

: 03 lut 2010, 19:26
autor: boogoo
Gdzieś to już czytałem... 8)

: 03 lut 2010, 19:57
autor: sylmar
KOPERNIK pisze:Po aktywacji zagłówek powraca na swoje miejsce zachowując przy tym swoją pełną gotowość do ewentualnego, ponownego zadziałania.
Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają :?

: 06 lut 2010, 09:30
autor: timi68
sylmar pisze:Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają
Najlepiej było by gdyby takie właściwości posiadały poduszki i zdeżaki. :D

: 06 lut 2010, 10:53
autor: sylmar
timi68 pisze:
sylmar pisze:Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają
Najlepiej było by gdyby takie właściwości posiadały poduszki i zdeżaki. :D
Najlepiej to by było aby takie właściwości posiadały CAŁE auta :lol:

: 06 lut 2010, 15:55
autor: boogoo
sylmar pisze:
timi68 pisze:
sylmar pisze:Szkoda, że inne elementy dbające o nasze bezpieczeństwo tak nie mają
Najlepiej było by gdyby takie właściwości posiadały poduszki i zdeżaki. :D
Najlepiej to by było aby takie właściwości posiadały CAŁE auta :lol:
Najlepiej to by było aby....śmy wszyscy jeździli BEZPIECZNIEJ. 8)

: 06 lut 2010, 17:38
autor: darkp1
boogoo pisze:Najlepiej to by było aby....śmy wszyscy jeździli BEZPIECZNIEJ. 8)
Co z tego że Ty jeździsz bezpiecznie, jak ktoś może ci w d... wjechać ;)

: 07 lut 2010, 10:22
autor: boogoo
darkp1 pisze:Co z tego że Ty jeździsz bezpiecznie
nie zawsze właśnie 8) -niestety!

: 07 lut 2010, 15:46
autor: tomekuza
Czy u was zagłówki chowają się całkowicie w siedzenia, bo u mnie zostaje jakieś dwa centymetry i nie mogę ich dalej wepchnąć, tak ma być czy ja coś nie tak robię :( Chodzi o przednie.