zablokowane przednie lewe drzwi
Moderator: Sebu$
zablokowane przednie lewe drzwi
Cześć.
Mam zablokowane drzwi kierowcy. Nie da się ich otworzyć. Kluczyk w zamku nie kręci się.
Pilot przy kluczyku już od dłuższego czasu nie działa.
Jak otworzyć drzwi od środka jak są zamknięte?
Czy to jakiś sterownik padł?
Mam zablokowane drzwi kierowcy. Nie da się ich otworzyć. Kluczyk w zamku nie kręci się.
Pilot przy kluczyku już od dłuższego czasu nie działa.
Jak otworzyć drzwi od środka jak są zamknięte?
Czy to jakiś sterownik padł?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Moim zdaniem jakiś dziwnym trafem zaryglował Ci się zamek od strony kierowcy.nowson pisze:Dzyndzel koło szyby niechce się wyciągnąć tz on taj jakby chciał wyskoczyć ale jest jakiś opór. To nie mróz bo jeszcze na plusie jest.
Jeśli tak jest, to moim zdaniem przy podaniu napięcia bezpośrednio na kable od wtyczki przy sterowniku zamka uda się drzwi otworzyć
Janusz
czy ten sterownik jest przy drzwiach czy po stronie pasażera?Janus pisze:Moim zdaniem jakiś dziwnym trafem zaryglował Ci się zamek od strony kierowcy.nowson pisze:Dzyndzel koło szyby niechce się wyciągnąć tz on taj jakby chciał wyskoczyć ale jest jakiś opór. To nie mróz bo jeszcze na plusie jest.
Jeśli tak jest, to moim zdaniem przy podaniu napięcia bezpośrednio na kable od wtyczki przy sterowniku zamka uda się drzwi otworzyć
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Sterownik w nogach pasażera, za tym plastikiem po prawej stronie.nowson pisze:
czy ten sterownik jest przy drzwiach czy po stronie pasażera?
3 grubsze kable obsługują zamki: czerwono-czarny, żółto-czarny, niebiesko-czarny. Normalne zamykanie polega na podaniu napięcia na czerwono-czarny i żółto-czarny. Niebiesko-czarny jest używany do odryglowania drzwi. Nie powiem Tobie gdzie podać "+" a gdzie "-" ale możesz zrobić test:
1. Podaj "+" na czerwony i "-" na żółty - zamki powinny się otworzyć.
2. Podaj "-" na czerwony i "+" na żółty - zamki powinny się zamknąc.
3. Podaj przy zamkniętych drzwiach "-" na czerwony i "+" na żółty - zamki powinny się doryglować
4. Podaj "+" na czerwony i "-" na niebieski - zamki powinny się odryglować i otworzyć
Nie sprawdzałem tego w swojej Zośce (tzn kiedyś sprawdzałem miernikiem) ale nie pamiętam na 100%. Powyższe napisałem przez analogię ze starych schematów z Vectry. Na pewno nic nie zepsujesz jeżeli podasz na przemian "+"/"-" na przewody żółty i czerwony - drzwi będą się otwierać zamykać. Żeby spróbować odryglować musisz zrobić procedurę z punktów 2-4
Ostatnio zmieniony 12 gru 2015, 11:22 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Hmmmm
Zrobiłem tak:
dostałem się do centralki , pooglądałem i postanowiłem sprawdzić pilota w kluczyku
wsadziłem do stacyjki , przekreciłem na zapłon wcisnołem otwieranie drzwi i pstryk
drzwi się otworzyły
sprawdziłem kilka razy i działa jak złoto (poraz kolejny zośka mile mnie zaskoczyła)
Jak przekręcam kluczykiem jak zamykam to czuję taki mały opór , jak bycoś blokowało .
nie wiem czy w drzwiach jakaś centralka jest ???
Zrobiłem tak:
dostałem się do centralki , pooglądałem i postanowiłem sprawdzić pilota w kluczyku
wsadziłem do stacyjki , przekreciłem na zapłon wcisnołem otwieranie drzwi i pstryk
drzwi się otworzyły
sprawdziłem kilka razy i działa jak złoto (poraz kolejny zośka mile mnie zaskoczyła)
Jak przekręcam kluczykiem jak zamykam to czuję taki mały opór , jak bycoś blokowało .
nie wiem czy w drzwiach jakaś centralka jest ???
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Prawdopodobnie po włączeniu zapłonu i naciśnięciu przycisku pilota wykonało się programowanie do centralki. Problem może polegać na słabej baterii lub braku styku w pilocie, lub jakiś zimnych lutach...
Co do zamykania kluczykiem - opór lekki będzie, ponieważ przy zamykaniu poruszasz stycznik od sterowania zamkiem centralnym oraz pokonujesz w początkowej fazie opór mechanizmu zamka i siłownika
Co do zamykania kluczykiem - opór lekki będzie, ponieważ przy zamykaniu poruszasz stycznik od sterowania zamkiem centralnym oraz pokonujesz w początkowej fazie opór mechanizmu zamka i siłownika
Janusz
wiem o co Ci chodzi. Ale to jest jednak inny opór , to coś tak jak by blokowało. Na początku obraca się dobrze a tak od połowy to jak by kluczyk był nie orginalny i jakiś ząbek blokował.Janus pisze: Co do zamykania kluczykiem - opór lekki będzie, ponieważ przy zamykaniu poruszasz stycznik od sterowania zamkiem centralnym oraz pokonujesz w początkowej fazie opór mechanizmu zamka i siłownika
No ale nic narazie działa . . .
Kolego nowson, ja miałem identyczne objawy jak ty . Spowodowane to jednak było tym ,że przy składaniu auta po malowaniu , zbyt "ciasno" zamontowane było to cięgno zrealizowane na dźwigni z drutu . Tam jest regulacja jej długości no i źle to dopasowałem. Objawiało sie to tym ,że jakos udało mi sie zamknąć drzwi ale za chiny nie mogłem ich otworzyć bo tez sie blokowało. Ty jednak , jesli nic wczesniej nie grzebałes przy zamku to raczej masz inna przyczynę. Może jednak warto zdjąć tapicerke i zajrzeć do zamka. Być może szybko znajdziesz usterkę